Μετά το σοκ που προκάλεσε στις διεθνείς αερομεταφορές η πανδημία, οι αεροπορικές εταιρείες εναποθέτουν τις ελπίδες τους στον... ήλιο και τις παραλίες για να μπορέσουν να επαναφέρουν την κερδοφορία τους σε στοιχειωδώς αξιοπρεπή επίπεδα. Εχοντας πληγεί ανεπανόρθωτα από τα περιοριστικά μέτρα και τα lockdown που επιβλήθηκαν τον τελευταίο χρόνο, ακόμη και οι μεγαλύτεροι παίχτες της αγοράς δηλώνουν ιστορικές ζημίες στα οικονομικά μεγέθη τους, με πλέον χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Lufthansa που ανακοίνωσε μείωση της επιβατικής της κίνησης κατά 75% την περίοδο 2019-2020.
Σε αυτό το ζοφερό περιβάλλον και ενώ η επιστροφή στην κανονικότητα παραμένει αστάθμητος παράγοντας, όλες οι αεροπορικές εταιρείες προσαρμόζουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια με το βλέμμα στραμμένο στο άνοιγμα της οικονομίας τους επόμενους μήνες.
«Οι Ευρωπαίοι αερομεταφορείς θα στραφούν στα ταξίδια αναψυχής» προβλέπει ο αναλυτής του Bloomberg Άντριαν Γιανόσικ, ακολουθώντας τη ροή των ανθρώπων, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Ολα τα μοντέλα δείχνουν ότι με τη χαλάρωση των μέτρων, ο περισσότερος κόσμος θα επιδιώξει να πάει κάπου διακοπές μετά από έναν και πλέον χρόνο εγκλεισμού. Σύμφωνα με τους αναλυτές, ζημιωμένοι αυτής της πρώτης περιόδου επιστροφής στην κανονικότητα θα είναι τα επαγγελματικά ταξίδια που θα περιμένουν ακόμη λίγο χρόνο για να ανακάμψουν.
Ο Ρίκαρντ Γκούσταφσον, Διευθύνων Σύμβουλος της Scandinavian Airlines, αναμένει «σημαντικές αλλαγές στη δυναμική της αγοράς (αεροπορικών εταιρειών)».
«Νομίζω ότι θα δούμε κάπως λιγότερα εταιρικά ταξίδια και περισσότερα ταξίδια αναψυχής», αναφέρει στο CNBC, υπογραμμίζοντας ότι θα «πρέπει να προσαρμόσουμε τη λειτουργία μας περισσότερο προς την εποχικότητα σε μεγαλύτερο βαθμό από ό, τι σήμερα».
Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair και η easyJet, δελεάζουν πάντα τους πελάτες να κάνουν διαλείμματα σε ηλιόλουστους ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία. Υπό τις παρούσες συνθήκες, περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο, όπως η Lufthansa και η British Airways, οι οποίες παραδοσιακά εξυπηρετούσαν όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς σκοπούς.
Ανακατατάξεις εντός καμπίνας
Τα business ταξίδια είχαν οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες να αναπτύξουν business class, premium θέσεις και κάρτες επιβράβευσης. Εστιάζοντας πλέον στα ταξίδια αναψυχής, οι αναλυτές αναμένουν πλέον αλλαγή πολιτικής.
Θα υπάρξει αναδιάρθρωση καμπίνας, αναφέρουν χαρακτηριστικά, αφού η επιχειρηματική τάξη θα καλύπτει μέρος μόνος του αεροπλάνου, που όπως σημειώνουν, θα είναι επίσης μικρότερο.
Με απλά λόγια, οι premium πελάτες περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Όπως ισχύει στην περίπτωση της Ryanair, για παράδειγμα, η οποία δεν διαθέτει κάρτα επιβράβευσης πτήσεων για τα συχνά αεροσκάφη. Τάση που βεβαίως θα είναι προσωρινή έως ότου ανακάμψουν και τα business ταξίδια.
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα στο οποίο ο κλάδος εναποθέτει τις ελπίδες του είναι τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, αφού οι περισσότεροι αερομεταφορείς εκτιμούν ότι θα δώσει νέα ώθηση στα αεροπορικά ταξίδια από τη στιγμή που το επιβατικό κοινό θα νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!