Σημαντικές κατ’ ιδίαν συναντήσεις με ξένες εταιρείες -οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν σε follow up με ήδη ώριμες επαφές - πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 25ου International Hotel Investment Forum (IHIF), όπως αναφέρεται σε σχετικό ενημερωτικό δελτίο του γραφείου ΟΕΥ στο Βερολίνο.

Ειδικότερα, σε δείπνο εργασίας που διοργάνωσε η Enterprise Greece στις 15 Μαΐου συμμετείχαν η Βασιλική Λοΐζου, Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, η πρέσβειρα της Ελλάδας στο Βερολίνο, Μάρα Μαρινάκη και περισσότερα από 40 στελέχη ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων, προσανατολισμένων σε επενδύσεις στους κλάδους του τουρισμού και του real estate.
►Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Ρόδος όπως... Μπαλί - «Αλμυρές» οι διακοπές στα ελληνικά νησιά - Παραδείγματα

Δύο μέρες αργότερα, στις 17/5, σε επιχειρηματικό πρωινό επιβεβαιώθηκε το έντονο ενδιαφέρον για είσοδο στην Ελλάδα νέων παικτών του κλάδου και για περαιτέρω επέκταση των ήδη εγκατεστημένων αλυσίδων ξενοδοχείων.
Κεντρικοί ομιλητές ήταν:
- Ο CEO της Enterprise Greece, Μαρίνος Γιαννόπουλος
- Η αναπληρώτρια CEO της Grivalia Hospitality, Ναταλία Στραφτή
- Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος, Αλέξανδρος βασιλικός
- Το στέλεχος της επενδυτικής εταιρείας Azora, Gonzalo Garcia-Lago
Ποιοτικός τουρισμός
Μεταξύ άλλων ο κ. Γιαννόπουλος επεσήμανε ότι κεντρικό στόχο αποτελεί πλέον η επιμήκυνση της τουριστικής περίοδος, ενώ κοινός τόπος όλων των ομιλητών αποτέλεσε το γεγονός ότι η εικόνα της Ελλάδας έχει αλλάξει πλήρως στη μετα-πανδημική εποχή και πλέον η χώρα μας καθίσταται συνώνυμη του ποιοτικού και ραγδαία αναπτυσσόμενου τουρισμού.
►Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Ψήφος εμπιστοσύνης από ΗΠΑ, Καναδά, Βραζιλία, Αυστραλία - Προβληματίζουν Γερμανία και Κίνα
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Garcia-Lago, πριν από μια διετία η Ελλάδα θεωρούταν προορισμός «για τους γενναίους και τους πολεμιστές», ενώ πλέον έχει βρει τον δρόμο της, τη στιγμή που παραδοσιακοί ανταγωνιστές μας μοιάζουν «χαμένοι».

Μετατροπή ξενοδοχείων
Επιβεβαιώνοντας την τάση αυτή, ο κ. Βασιλικός παρατήρησε ότι, παρόλο που στη χώρα μας το 75% των ξενοδοχείων είναι έως τριών αστέρων, παρατηρείται μια τάση μετατροπής τους σε boutique hotels και σε ανώτερες κατηγορίες (4 και 5 αστέρων). Σύμφωνα με τον κ. Garcia-Lago, πρόκειται για μετάβαση από ένα οικογενειακής κατεύθυνσης επιχειρηματικό μοντέλο σε μία πιο θεσμοποιημένη δομή.
►Διαβάστε επίσης: Φθηνές διακοπές: Γκαζώνουν τα road trips και το φετινό καλοκαίρι - Οι νέοι προορισμοί
Απόσταση
Παρ’ όλα αυτά, στελέχη επενδυτικών ομίλων επεσήμαναν την απόσταση που χρειάζεται ακόμη να διανύσει η χώρα μας, καθώς, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές μας, έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό ξενοδοχείων υπό διεθνείς ομίλους (international lybranded).
Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε ότι, απαιτείται να ενισχυθεί η συναλλακτικότητα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού, ώστε να εισρεύσουν μεγαλύτερα ποσά χρηματοδότησης από διεθνείς θεσμικούς επενδυτές.

Προσανατολισμός
Αναφορικά με τον προσανατολισμό επισημάνθηκε ότι, παρ’ όλο που θα παραμείνουν ευκαιρίες για μεσαίες κατηγορίες και οικονομικά πιο προσιτές τουριστικές μονάδες, η πορεία της χώρας μας προς τις υψηλότερες (upscale) κατηγορίες και τις απευθυνόμενες σε υψηλότερα εισοδήματα ποιοτικές επενδύσεις, συνιστά… μονόδρομο.