Σημαντικές κατ’ ιδίαν συναντήσεις με ξένες εταιρείες -οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν σε follow up με ήδη ώριμες επαφές - πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 25ου International Hotel Investment Forum (IHIF), όπως αναφέρεται σε σχετικό ενημερωτικό δελτίο του γραφείου ΟΕΥ στο Βερολίνο.
![Σκόπελος, το νησί-αποκάλυψη](/sites/default/files/styles/default/public/2021-03/skopelos-paralia.jpg?itok=_ZLpQvcW)
Ειδικότερα, σε δείπνο εργασίας που διοργάνωσε η Enterprise Greece στις 15 Μαΐου συμμετείχαν η Βασιλική Λοΐζου, Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, η πρέσβειρα της Ελλάδας στο Βερολίνο, Μάρα Μαρινάκη και περισσότερα από 40 στελέχη ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων, προσανατολισμένων σε επενδύσεις στους κλάδους του τουρισμού και του real estate.
►Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Ρόδος όπως... Μπαλί - «Αλμυρές» οι διακοπές στα ελληνικά νησιά - Παραδείγματα
![](/sites/default/files/styles/default/public/2022-01/xenodoxeio_Santorini.jpg?itok=b4BWWZBI)
Δύο μέρες αργότερα, στις 17/5, σε επιχειρηματικό πρωινό επιβεβαιώθηκε το έντονο ενδιαφέρον για είσοδο στην Ελλάδα νέων παικτών του κλάδου και για περαιτέρω επέκταση των ήδη εγκατεστημένων αλυσίδων ξενοδοχείων.
Κεντρικοί ομιλητές ήταν:
- Ο CEO της Enterprise Greece, Μαρίνος Γιαννόπουλος
- Η αναπληρώτρια CEO της Grivalia Hospitality, Ναταλία Στραφτή
- Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος, Αλέξανδρος βασιλικός
- Το στέλεχος της επενδυτικής εταιρείας Azora, Gonzalo Garcia-Lago
Ποιοτικός τουρισμός
Μεταξύ άλλων ο κ. Γιαννόπουλος επεσήμανε ότι κεντρικό στόχο αποτελεί πλέον η επιμήκυνση της τουριστικής περίοδος, ενώ κοινός τόπος όλων των ομιλητών αποτέλεσε το γεγονός ότι η εικόνα της Ελλάδας έχει αλλάξει πλήρως στη μετα-πανδημική εποχή και πλέον η χώρα μας καθίσταται συνώνυμη του ποιοτικού και ραγδαία αναπτυσσόμενου τουρισμού.
►Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Ψήφος εμπιστοσύνης από ΗΠΑ, Καναδά, Βραζιλία, Αυστραλία - Προβληματίζουν Γερμανία και Κίνα
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Garcia-Lago, πριν από μια διετία η Ελλάδα θεωρούταν προορισμός «για τους γενναίους και τους πολεμιστές», ενώ πλέον έχει βρει τον δρόμο της, τη στιγμή που παραδοσιακοί ανταγωνιστές μας μοιάζουν «χαμένοι».
![Φαλάσαρνα, Κρήτη](/sites/default/files/styles/default/public/2021-05/falasarna-paralia.jpg?itok=BnATaUkp)
Μετατροπή ξενοδοχείων
Επιβεβαιώνοντας την τάση αυτή, ο κ. Βασιλικός παρατήρησε ότι, παρόλο που στη χώρα μας το 75% των ξενοδοχείων είναι έως τριών αστέρων, παρατηρείται μια τάση μετατροπής τους σε boutique hotels και σε ανώτερες κατηγορίες (4 και 5 αστέρων). Σύμφωνα με τον κ. Garcia-Lago, πρόκειται για μετάβαση από ένα οικογενειακής κατεύθυνσης επιχειρηματικό μοντέλο σε μία πιο θεσμοποιημένη δομή.
►Διαβάστε επίσης: Φθηνές διακοπές: Γκαζώνουν τα road trips και το φετινό καλοκαίρι - Οι νέοι προορισμοί
Απόσταση
Παρ’ όλα αυτά, στελέχη επενδυτικών ομίλων επεσήμαναν την απόσταση που χρειάζεται ακόμη να διανύσει η χώρα μας, καθώς, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές μας, έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό ξενοδοχείων υπό διεθνείς ομίλους (international lybranded).
Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε ότι, απαιτείται να ενισχυθεί η συναλλακτικότητα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού, ώστε να εισρεύσουν μεγαλύτερα ποσά χρηματοδότησης από διεθνείς θεσμικούς επενδυτές.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2022-09/xenodoxeio-%CE%BE%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BF.jpeg?itok=k64Rtry1)
Προσανατολισμός
Αναφορικά με τον προσανατολισμό επισημάνθηκε ότι, παρ’ όλο που θα παραμείνουν ευκαιρίες για μεσαίες κατηγορίες και οικονομικά πιο προσιτές τουριστικές μονάδες, η πορεία της χώρας μας προς τις υψηλότερες (upscale) κατηγορίες και τις απευθυνόμενες σε υψηλότερα εισοδήματα ποιοτικές επενδύσεις, συνιστά… μονόδρομο.