Ακόμη και το 100% αγγίζουν οι πληρότητες στους δημοφιλείς προορισμούς για το Πάσχα, ενώ όλα τα στοιχεία των προκρατήσεων και κρατήσεων αλλά και η επιβατική κίνηση του πρώτου τριμήνου, δείχνουν ότι το 2023 θα εξελιχθεί καλύτερα από το 2022, εκτιμά ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας.
Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων, στις αφίξεις αεροσκαφών υπολογίζεται αύξηση +8,8% και +16,1% σε σχέση με το 2022 και το 2019 αντίστοιχα, ενώ οι θέσεις επιβατών θα αυξηθούν κατά 18% σε σχέση με το 2022 και κατά 31% συγκριτικά με το 2019. Επίσης τα διαθέσιμα στοιχεία στην κρουαζιέρα -και ειδικότερα στο homeporting που είναι το σημαντικότερο- θα καταγραφεί νέο ρεκόρ +38% συγκριτικά με το 2022 και +15% στον αριθμό των επιβατών. Επιπλέον, φέτος θα είναι ανοιχτές οι αγορές της Κίνας και της Αυστραλίας.
Οσον αφορά την κίνηση το Πάσχα, ο κ. Κικίλιας, μιλώντας στο Πρώτο Θέμα, τόνισε: «Πιστεύω ότι θα είναι ένα Πάσχα με πολλά χαμόγελα για τον τουρισμό που για το 2023 ήδη έχει ανοδική τάση. Το είδαμε από νωρίς, από τις γιορτές των Χριστουγέννων και τα τριήμερα της Καθαράς Δευτέρας και της 25ης Μαρτίου καθώς οι πληρότητες σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς άγγιξαν το 100%. Την ίδια και ακόμα καλύτερη εικόνα έχουμε για το Πάσχα με επιπλέον δεδομένο ότι άνοιξε από τις αρχές Μαρτίου η τουριστική περίοδος με μαζικές αφίξεις ξένων ταξιδιωτών. Επίσης συνεχίζεται το πρόγραμμα "Τουρισμός για Όλους" με χιλιάδες Έλληνες που αξιοποιούν αυτή την περίοδο τις άυλες ψηφιακές κάρτες τους, για ολιγοήμερες διακοπές» δήλωσε ο υπουργός.
►Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Αυξημένες κατά 11,4% οι τιμές των ξενοδοχείων φέτος - Ερευνα του ΞΕΕ
Για την επιμήκυνση της σεζόν τόνισε ότι ήταν ένα μεγάλο στοίχημα το οποίο κερδήθηκε. Όπως επεσήμανε, η τουριστική περίοδος ξεκίνησε τον Μάρτιο με τις απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες μάλιστα επεκτάθηκαν μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 και επανεκκίνησαν 2 μήνες μετά, ενώ μέχρι τον Ιανουάριο επιμηκύνθηκε και η κρουαζιέρα. «Η Αθήνα δεν σταμάτησε να υποδέχεται ταξιδιώτες ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα. Οι 12μηνες καμπάνιες του ΕΟΤ, η προβολή νέων εναλλακτικών προορισμών, η ανάδειξη θεματικών τουριστικών προϊόντων, η προώθηση του city break και η συμφωνία με αεροπορικές εταιρείες για απευθείας πτήσεις off season, οδήγησαν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου» είπε ο κ. Κικίλιας, υπογραμμίζοντας ότι πλέον η Ελλάδα έχει τουρισμό τους 10 μήνες του χρόνου και τώρα στόχος είναι να αποτελεί προορισμό για όλο το έτος.
Σε ερώτηση σχετικά με τα ζητήματα του υπουργείου Τουρισμού την επόμενη ημέρα των εκλογών, απάντησε ότι τόσο στη δική του αντίληψη όσο και στην αντίληψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το υπουργείο Τουρισμού είναι ένα Αναπτυξιακό-Οικονομικό Υπουργείο, καθώς παράγει έσοδα του 25% του ΑΕΠ και αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας . «Ευτυχώς, και το λέω με πολύ μεγάλη ικανοποίηση , υπάρχει συνέχεια από τη μία κυβέρνηση στην άλλη κι από τον έναν υπουργό στον άλλον. Η διαχρονική τοξικότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης δεν χαρακτηρίζει αυτό το χώρο, όπου νομίζω ότι έχουμε ένα είδος εθνικής συνεννόησης» σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού.
Το δίλημμα των εκλογών
Για τις επερχόμενες εκλογές ο κ. Κικίλιας δήλωσε ότι κάθε ψηφοφόρος θα πρέπει να απαντήσει σε ένα απλό καθαρό δίλημμα: Ποιοι μπορούν να πάνε αυτή τη χώρα και την κοινωνία της -που δοκιμάστηκε πολύ σκληρά για δέκα και πλέον χρόνια- μπροστά. Όπως επεσήμανε, οι πολίτες έχουν να συγκρίνουν πεπραγμένα, πρωθυπουργούς και πολιτικούς δύο κυβερνήσεων και θα απαντήσουν σωστά με γνώμονα το συμφέρον της πατρίδας.
Τέλος, αναφορικά με την υποψηφιότητά του στην Α' Αθήνας υπογράμμισε: «Από την εποχή του Δήμου Αθηναίων έως τώρα βρίσκομαι στην πρώτη γραμμή της μάχης με τους συμπολίτες μου. Γεννήθηκα, ζω, δουλεύω, βγαίνω τα βράδια στην Αθήνα, περπατάω στις ίδιες γειτονιές. Ξέρω τον κόσμο καλά, τα προβλήματα και τις αγωνίες του και αντίστροφα με ξέρει και εκείνος. Υπάρχει αυτή η αδιαμεσολάβητη σχέση μαζί τους, και αυτό είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχω».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!