Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Θετικές οι προοπτικές για το 2023, αλλά πολλά τα αγκάθια και οι προκλήσεις

Οι οιωνοί για τον ελληνικό τουρισμό εφέτος είναι ιδιαίτερα θετικοί, ωστόσο, ο δρόμος για την επίτευξη του στόχου δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Το αντίθετο μάλιστα, υπάρχουν πολλά αγκάθια και πολλές προκλήσεις που θα πρέπει οι επιχειρήσεις και η Πολιτεία να υπερβούν προκειμένου να μετουσιώσουν σε πράξη την θετική εικόνα που υπάρχει αυτή την στιγμή για την χώρα στο διεθνές τουριστικό πεδίο.

Το μεγάλο ζητούμενο είναι η διαχείριση του κόστους και οι τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών. Όλοι συμφωνούν ότι θα υπάρξουν αυξήσεις και όπως έχει τονίσει πρόσφατα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, οι τιμές των τουριστικών πακέτων που προσφέρουν τα ελληνικά ξενοδοχεία για το 2023, είναι αυξημένες κατά 10%, ποσοστά που καλύπτουν ίσα ίσα τον τιμάριθμο.

Ένα μεγάλο μέρος του πληθωρισμού στο τουριστικό προϊόν έρχεται από το αυξημένο ενεργειακό κόστος και όπως εξηγούν οι παράγοντες της της αγοράς «ήλθε για να μείνει. Για το λόγο αυτό ήδη οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ήδη επεξεργάζονται τρόπους εναλλακτικών μορφών ενέργειας για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα αυξημένα κόστη».

Βέβαια η εικόνα αυτή τείνει να βελτιωθεί και μάλιστα σημαντικά, με βάση τουλάχιστον τα σημερινά δεδομένα. Ωστόσο όπως σημειώνουν οι αναλυτές αλλά και οι επιχειρηματίες του κλάδου, θα πρέπει να μπουν στο τραπέζι όλα τα σενάρια και αυτό διότι όπως έχει αποδείξει η πράξη, τα πάντα αλλάζουν σε χρόνο μηδέν και οι αλλαγές μπορεί να είναι και τεράστιες.

Κλειδί οι αυξήσεις να είναι λελογισμένες

Την ίδια στιγμή οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σταθμίσουν τα δεδομένα στην αγορά και στο διεθνές περιβάλλον και αυτό διότι πιθανές αυξήσεις πάνω από ένα όριο μπορεί να λειτουργήσουν αντιστρόφως ανάλογα. Και αυτό διότι ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός.

Με δεδομένο μάλιστα ότι η Τουρκία είναι άμεσος ανταγωνιστής της χώρας και έχει την δυνατότητα να ρίξει ακόμη περισσότερο τις τιμές, δεδομένου ότι η τουρκική λίρα είναι σε πίεση, αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου θα πρέπει να κρατήσουν τις απαραίτητες ισορροπίες.

Ζητούμενο η προσέλκυση τουριστών από το πάνω ράφι

Από την άλλη πλευρά ένα μεγάλο στοίχημα είναι η προσέλκυση πελατών από το πάνω ράφι. Πέρυσι το στοίχημα αυτό κερδήθηκε εν μέρει, αφού η κατά κεφαλήν δαπάνη ήταν κατά πολύ αυξημένη σε σχέση με το 2019, αλλά αρκετά χαμηλότερα από το 2022, χρονιά κατά την οποία είχε φανεί ότι οι τουρίστες ζητούν από την Ελλάδα περισσότερα και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβότερα για να το αποκτήσουν.

Η προσπάθεια όμως για μεγαλύτερους τζίρους το 2022 είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί λίγο ο στόχος για παροχή ακριβότερου προϊόντος. Εφέτος παρατηρείται μία στροφή πολλών επιχειρηματιών προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά μένει να δούμε, εκ του αποτελέσματος, εάν αυτό θα στεφθεί και σε ποιο βαθμό από επιτυχία.

Παραμένει το έλλειμμα στο προσωπικό 

Τέλος ένα άλλο μεγάλο ζητούμενο είναι το επαρκές προσωπικό και ειδικά σε κάποιες ειδικότητες, όπου πέρυσι παρατηρήθηκε σημαντικό έλλειμμα με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.

Παρατηρείται ένα έλλειμμα περίπου 50.000 έως 60.000 εποχικών υπαλλήλων. Μέχρι στιγμής δεν διαφαίνεται λύση στο πρόβλημα, αφού παρά την ανεργία που υπάρχει δεν προκύπτει προσφορά ικανή να καλύψει την αυξημένη ζήτηση προσωπικού. Όπως σημειώνουν οι παράγοντες της αγοράς θα πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση προκειμένου το πρόβλημα να γίνει οξύ και έχει άμεσες επιπτώσεις στην γενικότερη πορεία της «βαριά βιομηχανίας της χώρας».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ