Οι υπολογιστές, το Διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η συνδεσιμότητα έχουν αλλάξει τους τρόπους που γίνονται τα ταξίδια, χωρίς να έχουμε καν αρχίσει να τους καταλαβαίνουμε.
Αυτό αναφέρει μελέτη του διεθνούς δικτύου συμβούλων δημοσίων σχέσεων Travel Lifestyle Network (TLN), στο οποίο συμμετέχουν κορυφαία ανεξάρτητα γραφεία PR και Marketing Communications που παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες σε πελάτες στους τομείς των ταξιδιών και του τρόπου ζωής.
Ταξίδια: Οι προκλήσεις του μέλλοντος
«Ως επαγγελματίας του ταξιδιού, τόσο εσείς όσο και ο πελάτης σας είστε επιβάτες στον αυτοκινητόδρομο πληροφοριών. Συνδεσιμότητα, προσβασιμότητα, εξατομίκευση, ευελιξία, προσαρμοστικότητα, καινοτομία και ευελιξία: μπορείτε να τα δείτε είτε ως κύβους πάγου στο ποτό σας είτε ως παγόβουνο στον δρόμο σας», υπογραμμίζει το ΤLN περιγράφοντας τις προκλήσεις του μέλλοντος στον κλάδο των ταξιδιών.
Μετά από δύο και πλέον χρόνια περιορισμών και lockdowns λόγω COVID, η διάθεση για ταξίδια και η ανάγκη για αναπλήρωση του χαμένου χρόνου είναι διάχυτη και το big travel bouche αποτελεί γεγονός: οι πληρότητες των ξενοδοχείων αυξάνονται, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν καθυστερήσει και ο κλάδος των υπηρεσιών προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος.
Οι προτιμήσεις κάθε γενιάς
Σύμφωνα με την έρευνα του ΤLN, για τους επαγγελματίες της βιομηχανίας των ταξιδιών αυτό που έχει σημασία είναι το προφίλ των ανθρώπων που ετοιμάζονται να ταξιδέψουν.
Με βάση τη γενιά που ανήκουν οι ταξιδιώτες, η έρευνα περιγράφει τις προτιμήσεις και τις προσδοκίες τους.
Ειδικότερα:
- Ο εκπρόσωπος της γενιάς των Baby Boomers (άτομα που έχουν γεννηθεί ανάμεσα στο 1946 και το 1964) προέρχεται κυρίως από ανεπτυγμένες χώρες-κοινωνίες, είναι περιπετειώδης, εύπορος και μορφωμένος, με υψηλές προσδοκίες ευκολίας και άνεσης. Οι boomers είναι πολύ πιθανό να έχουν συντάξει μια bucket list (λίστα επιθυμιών ή μια «περιπλάνηση»), καθώς πιστεύουν ότι έχουν δουλέψει σκληρά όλη τους τη ζωή και τώρα θέλουν να εξερευνήσουν. Μεγάλο μέρος του ταξιδιού τους θα περιλαμβάνει επισκέψεις στην οικογένεια ή μπορεί να περιλαμβάνουν παιδιά ή εγγόνια στα σχέδιά τους. Θα είναι έτοιμοι να ξοδέψουν για πολυτέλεια ή απόλαυση και άνεση, ειδικά για φαγητό. Παρόλο που ενδιαφέρονται για την περιπέτεια και την καινοτομία, θα εξακολουθούν να θέλουν διαβεβαιώσεις ασφάλειας και άνεσης. Είναι απίθανο να ταξιδέψουν μόνοι τους, πιθανότατα ως ζευγάρι. Πολλοί θα ταξιδέψουν με τα εγγόνια. Τα ταξίδια τους θα είναι προγραμματισμένα και δομημένα, και πιθανότατα προϋπολογισμένα. Είναι πολύ πιθανό να θέλουν να βασιστούν σε ένα μέρος και να εξερευνήσουν τις γύρω περιοχές με εξαιρετικό φαγητό, ψώνια και αξιοθέατα ψηλά στη λίστα.
- Ο πελάτης ταξιδιού Gen X (γεννημένοι μεταξύ 1965-1980) είναι ένας ώριμος επαγγελματίας, μορφωμένος και εύπορος. Τακτοποιούνται με οικογενειακές και σχετικά συντηρητικές αξίες. Θα ήταν η υψηλότερη ομάδα για οικογενειακές διακοπές και ταξίδια εσωτερικού. Θα επικεντρωθεί κυρίως στα ταξίδια εσωτερικού και σε μια ειδική περίσταση, πολύ περιστασιακά, σε εξωτικές διακοπές. Πολύ πιθανό να επιλέξουν ομαδικά ταξιδιωτικά πακέτα και να επικεντρωθούν σε οικογενειακές δραστηριότητες. Είναι πρόθυμοι για εκδρομές και προκρατημένα πακέτα -για να αποφύγουν τις οικογενειακές διαμάχες στη λήψη αποφάσεων- και συχνά νοικιάζουν ένα σπίτι (ή πλωτό σπίτι, καταφύγιο σαφάρι ή κρουαζιέρα) για οικογενειακές διακοπές. Η επιλογή του προορισμού τους θα επηρεαστεί από τη δυναμική της οικογένειας, σε μια προσπάθεια να ευχαριστήσουν τους πάντες και να ελαχιστοποιήσουν τις δυνητικά ενοχλητικές επιλογές.
- Λιγότερο εύπορος αλλά πιο πολυπολιτισμικός, αυθόρμητος, μορφωμένος και ανοιχτόμυαλος, οι πελάτες της γενιάς των Millennials (γεννημένοι μεταξύ 1980-1996) είναι πιθανόν να ταξιδεύουν μόνοι τους και θα είναι πάντα... οn line. Συχνά εργάζονται εξ αποστάσεως ενώ ταξιδεύουν και είναι επίσης πιθανό να μοιράζονται τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες με το δίκτυό τους. Xρησιμοποιούν τοπικά μέσα μεταφοράς και φθηνά καταλύματα, όπως καταφύγια για ταξιδιώτες και ξοδεύουν χρήματα σε εμπειρίες και περιπέτειες. Είναι πιο πιθανό να μετακινηθούν από μέρος σε μέρος σε αναζήτηση περιπέτειας και είναι επίσης πιο ευέλικτοι και προσαρμοστικοί, αλλάζοντας τα σχέδιά τους σε σύντομο χρονικό διάστημα. Συχνά θα συναντηθούν με άλλους millennials και θα σχηματίσουν «ρευστές» ομάδες. Είναι επίσης πιθανό να θέλουν μια εκπαιδευτική ή πολιτιστική εμπειρία. Τείνουν να ξοδεύουν χρήματα υπεύθυνα και προτιμούν την εξατομίκευση. Συχνά παίρνουν αποφάσεις με βάση τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.