Μία παροιμία λέει ότι «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» και αυτό ταιριάζει άριστα στον σχεδιασμό που απαιτείται για όλες τις οικονομικές δραστηριότητες. Ο θερινός τουρισμός όπως όλα δείχνουν κινείται με ρυθμούς που υπερβαίνουν τις αρχικές προβλέψεις και μάλιστα κατά πολύ αγγίζοντας όπως όλα δείχνουν το ρεκόρ του 2019.
Δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και τον χειμερινό τουρισμό που κινείται σε ρηχά νερά, δείχνοντας ότι απέχει αρκετά η ημέρα εκείνη που η Ελλάδα για μπει στον παγκόσμιο χάρτη σε ότι αφορά τον χειμερινό τουρισμό.
Οι αιτίες αρκετές και πιθανότατα η πλέον σημαντική το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές που θα προσελκύσουν ξένους τουρίστες. Πιθανότατα οι τουριστικοί παράγοντες και η Πολιτεία για χρόνια ολόκληρα δεν πίστευαν ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στο τουριστικό περιβάλλον και τον χειμώνα.
Τώρα βέβαια υπάρχουν σκέψεις και επιδιώξεις, αλλά απαιτείται δουλειά και όραμα προκειμένου να η χώρα να μπει στον χάρτη. Μέχρι τότε το ελληνικό στοιχείο θα είναι εκείνο που θα καθορίζει την πορεία του κλάδου, τα μεγέθη του οποίου παραμένουν ακόμη αρκετά χαμηλά, τηρουμένων πάντα των αντίστοιχων ποσοστών του θερινού τουρισμού.
Ισχυρό πλήγμα από την πανδημία
Ο χειμερινός τουρισμός είναι από αυτούς που έχει πληγεί από τον Covid περισσότερο από κάθε άλλο και δεν λέει να συνέλθει. Πέρυσι το καλοκαίρι ο θερινός τουρισμός δούλεψε ικανοποιητικά, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, ενώ εφέτος πραγματικά απογειώθηκε.
Αντίθετα ο χειμερινός τουρισμός δεν έχει μπορέσει να δει άσπρη μέρα και τελευταία κανονική χρονιά ήταν η περίοδος 2018 – 2019. Για εφέτος οι προσδοκίες είναι σχετικά χαμηλές και αυτό διότι ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει τι έξαρση θα έχει ο κορονοϊός και ποιοι θα είναι οι περιορισμοί και τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Πάντως στο υπουργείο Τουρισμού υπάρχει σχεδιασμός για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού, αλλά όλοι γνωρίζουν ότι απαιτείται και χρόνος και χρήμα, ώστε να φτάσει σε ένα σχετικά ικανοποιητικό επίπεδο σε διεθνές επίπεδο και να πάψει να είναι αποκλειστικά εξαρτώμενος από το ελληνικό στοιχείο.
Εκτός χάρτη η Ελλάδα για τον χειμώνα
Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα έδωσε στην δημοσιότητα για τον Χειμώνα 2022 – 2023, τα προγράμματά του, ο δεύτερος μεγαλύτερος γερμανικός tour operator DERTOUR, μέλος του REWE Group (Der Touristik, κ.λπ), τα οποία καταδεικνύουν τις ταξιδιωτικές τάσεις που επικρατούν: Κανάρια Νησιά, Τουρκία, Αίγυπτος, Τυνησία, Πορτογαλία και μακρινοί προορισμοί,. αποτελούν τις πρώτες επιλογές των Γερμανών για τον Χειμώνα 2022-2023.
Δυστυχώς βέβαια από την σχετική λίστα απουσιάζει η Ελλάδα, αφού όπως προ είπαμε έχει μείνει πίσω σε επίπεδο υποδομών, marketing και εν γένει σχεδιασμού παρά τις προθέσεις που έχουν πολλοί εκφράσει κατά καιρούς, ώστε η Ελλάδα να γίνει διεθνής τουριστικός προορισμός 12 μήνες τον χρόνο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!