Ο κλάδος των αερομεταφορών φαίνεται ότι έχει αποτύχει στο ξεκίνημα της πρώτης -μετά το 2019- θερινής σεζόν χωρίς πανδημία. Και ο λόγος είναι απλός, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, από τον έλεγχο των επιβατών και τη διαχείριση επιβατών έως τους αεροσυνοδούς. Παντού λείπουν άνθρωποι, γιατί κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναζήτησαν απασχόληση αλλού.
«Σε ολόκληρη την αλυσίδα της διαδικασίας στα αεροδρόμια λείπουν πάροχοι που ασχολούνται με τους επιβάτες. Σε ό,τι αφορά στο προσωπικό εδάφους λείπει το 20% σε σχέση με αυτό που απασχολούνταν προ κορονοϊού. «Κι αυτό στις ώρες αιχμής μπορεί να οδηγήσει σε μακριές ουρές ειδικά στο check-in, κατά τη φόρτωση των βαλιτσών και τον έλεγχο ασφάλειας εναέριας κυκλοφορίας», λέει ο Ραλφ Μπάιζελ, γενικός διευθυντής της Ενωσης Αεροδρομίων ADV. Τα συμβούλια εργαζόμενων στα αεροδρόμια υπολογίζουν μάλιστα ότι λείπουν περί τα 5.500 άτομα σε ολόκληρη τη χώρα.
Λιγότερες θέσεις στα βρετανικά αεροσκάφη
Στη Βρετανία η κυβέρνηση και ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών ρίχνει ο ένας το ανάθεμα στον άλλον για το ταξιδιωτικό χάος που έχει ήδη οδηγήσει σε εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων και υπερπλήρεις επιβατικούς τερματικούς σταθμούς. Και σε αυτήν τη χώρα υπάρχει έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού, που τα τελευταία δύο χρόνια έχει γυρίσει τα νώτα στον συγκεκριμένο κλάδο.
«Αυτήν την περίοδο είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί προσωπικό» παραδέχεται εκπρόσωπος του συνδικάτου GMB στο BBC. «Στη Γερμανία πολλοί υπάλληλοι έχουν αλλάξει θέση και πήγαν στο τμήμα logistics» λέει ο Τόμας Ρίχτερ από την Ένωση Παροχής Υπηρεσιών Εδάφους ABL. Λόγω έλλειψης αεροσυνοδών η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet αναγκάστηκε να κάνει ένα δραστικό βήμα. Στο βρετανικό στόλο της θα αφαιρέσει αυτό το καλοκαίρι από όλα τα αεροσκάφη της Airbus A319 την πίσω σειρά καθισμάτων. Έξι λιγότερες θέσεις σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία σύμφωνα με τους ισχύοντες κώδικες ασφαλείας μπορεί να χρησιμοποιεί τρεις αντί για τέσσερεις αεροσυνοδούς καμπίνας για τους υπόλοιπους 150 επιβάτες.
Προσλήψεις αστυνομικών στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης
Οι μεγάλες ουρές στη Μαδρίτη είναι παρόμοιες με τα προβλήματα που υπάρχουν στα αεροδρόμια της Βρετανίας, της Γερμανίας και του Άμστερνταμ λόγω της επανέναρξης των ταξιδιών.
Τα φαινόμενα με τις μεγάλες ουρές στο αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης τις τελευταίες εβδομάδες αναμένεται να χαλαρώσουν, καθώς η ισπανική αστυνομία εργάζεται για την πρόσληψη περισσότερου προσωπικού για να αντιμετωπίσει την έκρηξη της τουριστικής κίνησης μετά τη χαλάρωση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για την πανδημία της Covid-19, ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση.
Με τις 200 νέες προσλήψεις, συνολικά περισσότεροι από 600 αξιωματικοί θα εργαστούν στο αεροδρόμιο για να ελέγχουν τη ροή ξένων τουριστών που έχει αυξηθεί αισθητά τις τελευταίες εβδομάδες, δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος Ισαμπέλ Ροντρίγκεθ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου μετά την εβδομαδιαία συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Πρόσθεσε ότι τα άλλα αεροδρόμια της χώρας που έχουν αύξηση του αριθμού τουριστών θα έχουν επίσης περισσότερους αστυνομικούς.
Η ισπανική Iberia του Ομίλου International Airlines διαμαρτυρήθηκε τη Δευτέρα για καθυστερήσεις και χάος στον έλεγχο διαβατηρίων του αεροδρομίου Μπαράχας της Μαδρίτης και είπε ότι περίπου 15.000 επιβάτες της έχουν χάσει την πτήση τους από την 1η Μαρτίου.
Το ισπανικό υπουργείο Εσωτερικών διέψευσε λέγοντας ότι κανείς δεν έχει χάσει την πτήση του στο αεροδρόμιο, το οποίο διαχειρίζεται η Aena SME.
«Τους τελευταίους μήνες η Εθνική Αστυνομία δεν έχει καταγράψει ούτε μία καταγγελία για ακυρωμένες πτήσεις», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο.
«Δεν υπάρχουν ουρές ή καθυστερήσεις που να υπερβαίνουν τις συνοπτικές καταστάσεις που δημιουργούνται από τη σύμπτωση πολλών πτήσεων εκτός της ζώνης Σένγκεν», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Οι άνθρωποι από τη ζώνη Σένγκεν, μια ομάδα 26 ευρωπαϊκών χωρών, η οποία περιλαμβάνει την Ισπανία, μπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα χωρίς να προσκομίζουν διαβατήρια.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, περίπου 18,7 εκατομμύρια ταξιδιώτες θα διέλθουν από το αεροδρόμιο της Μαδρίτης τον Ιούνιο φέτος.
Συνωστισμός στα γερμανικά αεροδρόμια
Λόγω της αυξημένης κίνησης στον τομέα του τουρισμού παρατηρείται συνωστισμός στους γερμανικούς τερματικούς σταθμούς. Στο Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και τη Φρανκφούρτη παρατηρούνται ήδη μεγάλες ουρές. Ιδιαίτερα στο Ντίσελντορφ το κύριο πρόβλημα είναι οι έλεγχοι επιβατών, τους οποίους έχει αναλάβει για λογαριασμό της ομοσπονδιακής αστυνομίας ένας ιδιωτικός πάροχος. Το συνδικάτο Verdi αναμένει ότι τα προβλήματα θα συνεχιστούν ολόκληρο το καλοκαίρι, γιατί η ένταση και η πίεση στη δουλειά επιδρά σωματικά και ψυχικά στους εργαζόμενους. «Υπάρχει ήδη ένα ποσοστό ασθένειας άνω του 20%» λέει ο ειδικός του Verdi Εζάι Ταρίμ.
Η εταιρεία εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης Fraport περιέκοψε περίπου 4.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έχασε απροσδόκητα προσωπικό εδάφους που βρήκε καλύτερες θέσεις εργασίας αλλού. Η εύρεση 1000 νέων ανθρώπων σε μια άδεια αγορά εργασίας, αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση. «Πάνω από 100 νέες προσλήψεις το μήνα είναι δύσκολο να γίνουν» λέει ο Στέφαν Σούλτε, επικεφαλής της Fraport.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η TUI που αναγκάστηκε να διακόψει πτήσεις από αυτό το αεροδρόμιο τον Ιούνιο. Κατά τις πληροφορίες, μέχρι το τέλος Ιουνίου ακυρώνονται 6 πτήσεις την ημέρα, επηρεάζοντας έως και 37.000 ταξιδιώτες.
Ακυρώσεις πτήσεων στο Αμστερνταμ
Το Αμστερνταμ, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει το σχέδιο πτήσεων διαγράφοντας κάποιους προορισμούς. Η ολλανδική KLM μάλιστα διέκοψε την πώληση εισιτηρίων για να πάρει ανάσα στη διαδικασία αλλαγών στις υπάρχουσες κρατήσεις.
H εταιρεία προχώρησε και σε ακυρώσεις πτήσεων, λόγω του συνωστισμού που επικρατεί στο αεροδρόμιο του Σίπχολ (το τρίτο πιο πολυσύχναστο της Ευρώπης), καθώς υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό ασφαλείας.
Νωρίτερα, αυτή την εβδομάδα, η διοίκηση του αεροδρομίου συμφώνησε να αυξήσει τους μισθούς μέσα στο καλοκαίρι και να προσλάβει επιπλέον προσωπικό.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!