Τον Σεπτέμβριο του 2019, πριν από τη λήξη της «χρυσής» για τον ελληνικό τουρισμό θερινής σεζόν, ο βρετανικός tour operator Thomas Cook κατέρρεε, αφήνοντας ξεκρέμαστους περίπου 50.000 πελάτες του που έκαναν αμέριμνοι τις διακοπές τους στην Ελλάδα, τους συνεργαζόμενους ξενοδόχους με απλήρωτα τιμολόγια στο χέρι, στέλνοντας 1-2 μήνες νωρίτερα στο ταμείο ανεργίας τους εργαζόμενους.
Τρία χρόνια μετά, η Thomas Cook, που λειτουργεί πλέον ως μια αποκλειστικά διαδικτυακή ταξιδιωτική επιχείρηση, υπό τον διεθνή όμιλο Fosun Tourism Group, στέλνει μήνυμα ότι έμαθε από τα λάθη του παρελθόντος και δεν θα τα επαναλάβει.
Εγκεκριμένο σύστημα εισπράξεων/πληρωμών
Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζει ένα σύστημα εισπράξεων/πληρωμών, που έχει την έγκριση βρετανικών εποπτικών αρχών -της Civil Aviation Authority- και διασφαλίζει πελάτες και προμηθευτές ότι δεν θα χάσουν τα λεφτά τους. Aυτό το «δίχτυ ασφαλείας» εντάσσεται στη στρατηγική επανατοποθέτησης στην τουριστική αγορά, στηριζόμενη σε τρεις πυλώνες:
- εμπιστοσύνη και αξιοπιστία,
- αναβάθμιση και εμπλουτισμό των προϊόντων της, και
- πλήρη αξιοποίηση των ψηφιακών δυνατοτήτων που υπάρχουν.
Στόχος είναι να αποκτήσει και πάλι καλή φήμη και να πάρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο.
Για την Thomas Cook η Ελλάδα παραμένει πολύ σημαντική αγορά-στόχος, όπως καταδεικνύει η παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου Αlan French στην Αθήνα, όπου συναντήθηκε με την πρόεδρο του ΕΟΤ, Αντζελα Γκερέκου, αλλά και με τους εκπροσώπους του Τύπου.
Η Ελλάδα προορισμός με τις μεγαλύτερες πωλήσεις
«Η Ελλάδα αποτελεί αυτή τη στιγμή τον προορισμό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και αυτή τη στιγμή το 30% των κρατήσεών μας είναι για την Ελλάδα, ενώ οι κρατήσεις για ορισμένα δημοφιλή ελληνικά νησιά, όπως η Ρόδος, είναι ήδη επτά φορές περισσότερες από πέρυσι», ανέφερε ο Alan Franch, ο οποίος ανέλαβε να «αναστήσει» την Thomas Cook ένα χρόνο μετά την κατάρρευση και εν μέσω πανδημίας.
Ο επικεφαλής της Τhomas Cook στάθηκε ιδιαίτερα στο «μοντέλο εμπιστοσύνης εγκεκριμένο από την CAA, που σημαίνει ότι όλα τα χρήματα των πελατών προστατεύονται εκτός της Τhomas Cook, ενώ οι προμηθευτές και οι πελάτες μπορούν να είναι σίγουροι ότι σε περίπτωση που συμβεί το χειρότερο, τα χρήματά τους είναι ασφαλή και οι διακοπές μπορούν να προχωρήσουν όπως έχουν προγραμματιστεί». Ετσι, τα χρήματα τα διαχειρίζεται ένα «ανεξάρτητο ταμείο» και δεν μπορούν θα «τραβιούνται» πριν ολοκληρωθούν οι διακοπές του πελάτη.
H επιλογή του Αlan French να αναλάβει το τιμόνι της Thomas Cook μόνο τυχαία δεν ήταν, καθώς για περίπου 6 χρόνια και μέχρι την κατάρρευση της εταιρείας ήταν υπεύθυνος για την ψηφιοποίησή της. Προηγουμένως, ως επικεφαλής τεχνολογίας στην Boots και στη Marks & Spencer είχε την αποστολή να κάνει διαδικτυακές μάρκες υψηλών προδιαγραφών.
Το «κλειδί» της επιτυχίας
Σε παλαιότερη συνέντευξή του ο CEO της Τhomas Cook είχε περιγράψει ποιο είναι το «κλειδί» για την επιτυχία της εταιρείας: σωστή ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας αιχμής και έμπειρου ταξιδιωτικού προσωπικού.
Σαφής εξάλλου είναι η πρόθεση της εταιρείας να προσφέρει πιο «εξειδικευμένες» προτάσεις διακοπών και να προσδώσει μια premium αξία -όχι με όρους οικονομικούς- αλλάζοντας τα δεδομένα στον «μαζικό τουρισμό».
H Thomas Cook κατάφερε να ξεπεράσει τις προκλήσεις της πανδημίας και να πετύχει περισσότερες από 25.000 κρατήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ενώ αναπτύσσει την ήδη ισχυρή βάση του πελατολογίου της με περισσότερους από 100.000 ταξιδιώτες. Πρόσφατα ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στην Ολλανδίας, ενώ «βλέπει» και προς Γαλλία και Γερμανία.
Ο Alan French υπογράμμισε ότι αποτελεί στρατηγική απόφαση της Thomas Cook η επέκταση των δραστηριοτήτων στην περιοχή, με νέες συνεργασίες με τις επιχειρήσεις της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.
«Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τις πολλές αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα και τους τύπους καταλυμάτων για να προσφέρουμε στους πελάτες μας επιλογές και ευελιξία», σημείωσε και εκτίμησε ότι οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού θα επιστρέψουν στο τέλος του καλοκαιριού στα επίπεδα του 2019.
Η Ρόδος είναι το πιο δημοφιλές ελληνικό νησί, ακολουθούμενη από την Κρήτη, την Κω, την Κέρκυρα και τη Σαντορίνη, ενώ για ζευγάρια, η Ρόδος είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός καλοκαιρινών διακοπών συνολικά και η Σαντορίνη είναι η τρίτη πιο δημοφιλής. Για όλους αυτούς τους προορισμούς υπάρχει ήδη αρκετά μεγάλη αύξηση στις κρατήσεις σε σχέση με το 2021. Συγκεκριμένα, οι κρατήσεις για τη Ρόδο είναι επτά φορές περισσότερες από πέρυσι, για την Κω είναι 5,2 φορές, για την Κρήτη είναι 4,6, για τη Σαντορίνη είναι 3,9 φορές υψηλότερη και για την Κέρκυρα είναι 3,6 φορές υψηλότερη.
Ποια ξενοδοχεία προτιμούν οι πελάτες
Οι πελάτες κατευθύνονται κυρίως σε ξενοδοχεία 4* και 5*, καθώς και σε all inclusive. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας για την Ελλάδα, το 45% των ταξιδιωτών προτιμά ελληνικά ξενοδοχεία 5*, ενώ το 58% τείνει σε πακέτα all inclusive ξενοδοχείων.
Παράλληλα, η μέση ταξιδιωτική δαπάνη για τις διακοπές των ταξιδιωτών στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 2.600€, σημειώνοντας αύξηση 5% σε σχέση με πέρυσι.
«Ο μέσος όρος των δαπανών στην Ελλάδα είναι 30% υψηλότερος από ό,τι στην Ισπανία, γεγονός που αντικατοπτρίζει το υψηλό επίπεδο ξενοδοχείων all inclusive και 5* στην Ελλάδα», δήλωσε ο Alan French.
Όσον αφορά τον αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία, ο επικεφαλής της Thomas Cook σημείωσε ότι οι κρατήσεις είναι υψηλότερες τώρα από ό,τι πριν από έξι εβδομάδες και οι πελάτες φαίνεται να ανησυχούν λιγότερο για τον πόλεμο. Επιπλέον, επεσήμανε ότι οι πελάτες κάνουν κράτηση ακόμη πιο κοντά στην αναχώρηση από πέρυσι. «Το 52% των κρατήσεών μας είναι για τις επόμενες 10 εβδομάδες», είπε ο CEO της Thomas Cook.
Σημειώνεται ότι το 2021 η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε άνοδο κατά 48,9% σε σχέση με το 2020 και διαμορφώθηκε σε 1,59 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ οι εισπράξεις ανήλθαν σε 1,466 δισ. ευρώ. Το 2019 η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν 3,5 εκατ. ταξιδιώτες και οι εισπράξεις 2,564 δισ. ευρώ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!