Με δύο ταχύτητες κινείται μέχρι στιγμής ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα. Η πρώτη αφορά τα 3ήμερα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς που οι πληρότητες κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ακόμη και πάνω από 90% στους δημοφιλείς προορισμούς και η δεύτερη, το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, όπου οι πληρότητες είναι ιδιαίτερα χαμηλές, τηρουμένων πάντα των αναλογιών.
Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και όσο θα πλησιάζει η περίοδος των εορτών. Πάντως, εκφράζουν ικανοποίηση για την εικόνα που υπάρχει έστω και για περιορισμένο διάστημα, δεδομένου ότι πέρυσι ουσιαστικά ήταν μία νεκρή περίοδος με την κίνηση να ήταν ιδιαίτερα χαμηλή.
Αν κάποιος επιχειρήσει να δώσει μία συνολική εικόνα για την περίοδο που ξεκινάει από τις 20 Δεκεμβρίου και φτάνει μέχρι και τις 20 Φεβρουαρίου, θα διαπιστώσει ότι οι πληρότητες είναι κάτω από 50%, ποσοστό, βέβαια, που δεν ικανοποιεί κανέναν από την αγορά.
Σημειώνουν, μάλιστα, ότι φέτος Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά πέφτουν Σάββατο και ως εκ τούτου ο χρόνος που κάποιος μπορεί να επισκεφτεί έναν χειμερινό προορισμό ώστε να περάσει ευχάριστα αυτές τις ημέρες είναι πιο περιορισμένος σε σχέση με άλλα χρόνια.
Πάνω από 80% οι πληρότητες τα δύο 3ήμερα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019, που ήταν και η τελευταία χρονιά χωρίς προβλήματα, η πληρότητα για το 20ήμερο των εορτών ήταν κοντά στο 80%. Τις ημέρες των εορτών, μάλιστα, δεν έπεφτε καρφίτσα και ήταν αδύνατο για κάποιον να βρει δωμάτιο.
Βέβαια, μεγάλος αντίπαλος των καταλυμάτων είναι τα ακίνητα που συμμετέχουν στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, Airbnb, αλλά εκεί είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξουν επίσημα ή ακόμη και ανεπίσημα στοιχεία και αυτό διότι ένας μεγάλος αριθμός σπιτιών είναι κλειστά.
Πάντως, αρκετοί είναι εκείνοι που προτιμούν να νοικιάσουν ένα σπίτι για να περάσουν τις γιορτές, ως «ασπίδα» απέναντι στον Covid.
Οι παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πάντως, η εικόνα μπορεί να βελτιωθεί το αμέσως προσεχές διάστημα και ειδικά εάν βοηθήσουν δύο παράγοντες. Ο ένας έχει να κάνει με την πορεία της πανδημίας το αμέσως προσεχές διάστημα και ο άλλος έχει να κάνει με τις καιρικές συνθήκες.
Εκτιμάται ότι συνολικά τα ξενοδοχεία και οι μονάδες ενοικιαζόμενων δωματίων σε χειμερινούς προορισμούς είναι περίπου 3.000.
Που υπάρχει υψηλή ζήτηση
Ενα άλλο στοιχείο στο οποίο πρέπει κανείς να σταθεί, είναι ότι η εικόνα στους δημοφιλείς προορισμούς δεν είναι η ίδια. Ετσι για παράδειγμα, σε Αράχοβα και Καλάβρυτα η εικόνα είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με προορισμούς στην Βόρεια Ελλάδα, όπως στα 3-5 Πηγάδια στη Νάουσα, στον Αγιο Αθανάσιο, στο Μέτσοβο ή τα Ζαγοροχώρια. Σχετικά καλή είναι η εικόνα για το Πήλιο.
Να σημειωθεί ότι οι πληρότητες φθίνουν έως και εξαφανίζονται μετά τις 10 Ιανουαρίου. Κανονικά οι χειμερινοί προορισμοί έχουν μια σεζόν διάρκειας 120 ημερών, που φέτος εξαιτίας της πανδημίας, όπως και πέρσι, έχει περιοριστεί σε μερικά διήμερα αργιών.
Οπως έχει σημειώσει, πάντως, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας «θέλουμε να προμοτάρουμε και τον χειμερινό τουρισμό. Αξίζει ο ταξιδιώτης να έρθει να γνωρίσει τη γαστρονομία, τα κρασιά μας, τα τσίπουρά μας, τα υπέροχα γλυκά μας και τα παραδοσιακά έθιμα της εποχής ανά περιοχή». Και καταλήγει: «ο στρατηγικός στόχος μας της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της στήριξης των χειμερινών προορισμών και του city break, νομίζω ότι θα ευοδωθεί φέτος».
Τέλος, σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται να βγει άμεσα στον «αέρα» καμπάνια του ΕΟΤ για τους χειμερινούς προορισμούς σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά. Θα ακολουθήσει καμπάνια και για το city break, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες πόλεις.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!