Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Στόχος να φτάσουν οι αφίξεις στο 50% του 2019

τουρισμός
Πηγή: Unsplash

Με ένα φιλόδοξο στόχο για το φετινό καλοκαίρι ανοίγει ο ελληνικός τουρισμός, με τον αριθμό των αφίξεων να εκτιμάται οτι θα φτάσει στο 50%  του 2019, στην προ πανδημίας εποχή .
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, είχε, εξάλλου, δηλώσει προ ημερών ότι η  Ελλάδα είναι ένας από τους πιο έτοιμους τουριστικούς προορισμούς, με καθαρό μήνυμα και σχέδιο και προσβλέπει με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση στο επικείμενο άνοιγμα του τουρισμού από τις 15 Μαΐου.

Για την πρόεδρο του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Κωνσταντίνα Σβήνου, το στοίχημα της φετινής χρονιάς, δεν είναι να έχουμε τουρίστες κλεισμένους στα ξενοδοχεία, αλλά τουρίστες να κινούνται και εκτός αυτών, προκειμένου να λειτουργήσουν οι τοπικές οικονομίες.
Στόχος, όπως τόνισε για το 2021 είναι να επιτευχθεί  ο αριθμητικός στόχος του 50% των αφίξεων του 2019 (κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 15 εκατομμύρια). Την ίδια στιγμή η κυρία Σβήνου ανέφερε ότι κάποιοι προορισμοί θα πετύχουν και νούμερα αφίξεων πάνω από 50% σε σχέση με το 2019, αλλά και πολλοί θα κινηθούν και κάτω αυτού του ορίου. Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι όσο πιο νωρίς ξεκινήσουν οι τουριστικές ροές προς την Ελλάδα, τόσο πιο γρήγορα θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

Επίσης, ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων Ελλάδας, Λύσανδρος Τσιλίδης, είπε ότι σημαντικές ροές τουριστών δεν αναμένονται πριν τον Ιούλιο, με τα πολυπληθή γκρουπ ξένων επισκεπτών να έχουν μεταθέσει το ταξίδι τους για Ελλάδα το 2022.

«Για φέτος» ο κ. Τσιλίδης σημειώνει ότι «το στοίχημα των αφίξεων θα παιχτεί από τους μεμονωμένους ταξιδιώτες». Μάλιστα, εκτιμά ότι «δεν θα έλθουν Ελλάδα όλοι οι τουρίστες, αφού ο ανταγωνισμός από τις χώρες της Μεσογείου θα είναι σημαντικός και οι χώρες αυτές θα διεκδικήσουν μερίδια από την φετινή ταξιδιωτική πίτα».  Σε κάθε περίπτωση ο κ. Τσιλίδης εκτιμά ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα και φέτος, αλλά όχι με την ένταση του παρελθόντος. Σε ό,τι αφορά τις ενδείξεις για την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς, ο κ. Τσιλίδης ότι αυτές θα αποτυπωθούν με ακρίβεια στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου με αφίξεις πραγματικές και ένταση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα στις αρχές Ιουλίου.

Σχετικά με τις κρατήσεις για το 2021 η κυρία Σβήνου σημειώνει ότι αυτές ανέρχονται πανελλαδικά στο 20% του 2019, χρονιάς ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, που έκλεισε με 33 και πλέον εκατομμύρια αφίξεις ξένων επισκεπτών (μαζί με επισκέπτες κρουαζιέρας). Εξειδικεύοντας, ανέφερε ότι όποιες κρατήσεις γίνονται αυτή την περίοδο, αυτές αφορούν τον Ιούλιο. Την ίδια στιγμή όμως κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα ελληνικά ξενοδοχεία, υπογραμμίζοντας ότι δεν έχουν δοθεί οι ανάλογες προκαταβολές και η ρευστότητα που λείπει σε αυτά ανέρχεται σε 900 εκατ. ευρώ. Και επαναλαμβάνει ότι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής θα πρωταγωνιστήσουν την εφετεινή χρονιά.

Για τον κ. Τσιλίδη ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη των κρατήσεων στην Ελλάδα είναι η σύνταξη των υγειονομικών πρωτοκόλλων εντός και εκτός συνόρων, αφού όπως εξηγεί υπάρχουν χώρες που κρατάνε την καραντίνα, αλλά υπάρχουν και χώρες που δεν στέλνουν κόσμο σε Ελλάδα γιατί δεν είναι ακόμα ξεκάθαρα τα πρωτόκολλα στην χώρα μας, όπως για παράδειγμα τι γίνεται με όσους νοσήσουν στην Ελλάδα κλπ., αναφέρει ο κ. Τσιλίδης.

Μπορεί ο τουρισμός να ανοίγει τις πύλες του στην Ελλάδα την 15η Μαΐου, αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν επισκεφτεί ήδη την χώρα μας, καθώς όπως εξηγεί ο κ. Τσιλίδης πρόκειται για επισκέπτες που είτε έχουν κατοικίες στην Ελλάδα είτε είναι εργαζόμενοι στην ελληνική τουριστική βιομηχανία. Μάλιστα υπενθυμίζει ότι όλες οι αεροπορικές πτήσεις  που είχαν δρομολόγια για Ελλάδα, όπως Rynair, Easyjet, Aegean, Air France, Lufthansa κλπ δεν έχουν διακόψει τις πτήσεις τους.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως λίγες μέρες πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου θα γίνει η παρουσίαση (την Τρίτη 11 Μαΐου)  της νέας καμπάνιας του EOT που είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Aegean. Μάλιστα θα προβληθεί και το βίντεο της κοινής καμπάνιας EOT- AEGEAN με τίτλο «Sunshine Discount».
 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ