Οι Βρετανοί παραμένουν από τους παραδοσιακά σημαντικούς πελάτες της Ελλάδας, αλλά το τελευταίο διάστημα φαίνεται να μειώνεται η προτίμησή τους για τη χώρα μας, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό. Σύμφωνα με τα δεδομένα της τελευταίας μελέτης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), με τίτλο: «Το brand Ελλάδα: Πόσο ελκυστική είναι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός; Σύγκριση με ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς», η Ελλάδα υποχώρησε κατά δύο θέσεις στην κατάταξη, εξέλιξη που γεννά ανησυχίες.
Ψηλά στις προτιμήσεις
Παρόλα αυτά, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των Γερμανών και των Γάλλων ταξιδιωτών. Είναι αξιοσημείωτο ότι τόσο για τους Γερμανούς όσο και για τους Βρετανούς, οι πρώτες προτιμήσεις περιλαμβάνουν τη Γαλλία και την Ιταλία. Όσον αφορά τους ελληνικούς προορισμούς, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, διατηρούν τη θέση τους ως σταθερή αξία στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές τουρισμού. Ειδικότερα, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3η θέση για τους Γερμανούς και στην 4η για τους Γάλλους, ενώ για τους Βρετανούς βρίσκεται στην 5η θέση, παρά την πτώση κατά δύο θέσεις σε σχέση με πέρσι. Οι τρεις αυτές χώρες αντιπροσωπεύουν συνολικά το 42% των εισπράξεων του ελληνικού εισερχόμενου τουρισμού το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.
Η έρευνα
Η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ εξετάζει τις προτιμήσεις των τουριστών από τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία. Στην περίπτωση της Ισπανίας, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 7η θέση για τους επόμενους 12 μήνες. Το γεγονός αυτό θεωρείται αναμενόμενο, δεδομένης της ομοιότητας του τουριστικού προϊόντος των δύο χωρών. Επίσης, διαπιστώνεται ότι οι κορυφαίοι προορισμοί για τις τρεις μεγάλες αγορές είναι οι Ισπανία και Ιταλία, με τη σειρά προτίμησης να διαφέρει ανάλογα με την αγορά. Από την άλλη πλευρά, για τους Ισπανούς, προτιμώμενοι προορισμοί είναι η Ιταλία και η Γαλλία.
Η μελέτη βασίζεται σε έρευνες της εταιρείας GWI που πραγματοποιήθηκαν το 2023 και το 2024, με θέμα τις προτιμήσεις των επισκεπτών για τους επόμενους 12 μήνες, περιλαμβάνοντας τους καλοκαιρινούς μήνες, που είναι κρίσιμοι για τον ελληνικό τουρισμό.
Κορυφαίοι προορισμοί
Οι κορυφαίοι προορισμοί ανά αγορά διαμορφώνονται ως εξής:
- Γερμανοί: Ιταλία (29,1%), Ισπανία (28,5%), Ελλάδα (20,3%), Αυστρία (18,4%), Γαλλία (17,4%). Η οδική πρόσβαση διευκολύνει τους Γερμανούς να επισκεφθούν γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Αυστρία.
- Γάλλοι: Ισπανία (31,4%), Ιταλία (21,6%), Πορτογαλία (16,6%), Ελλάδα (12,9%), Ηνωμένο Βασίλειο (11,8%). Η γεωγραφική εγγύτητα της Ιταλίας και της Ισπανίας ευνοεί τις επιλογές αυτές.
- Βρετανοί: Ισπανία (34,1%), Ιταλία (22,2%), Γαλλία (20,0%), ΗΠΑ (19,8%), Ελλάδα (19%).
- Ισπανοί: Ιταλία (29,7%), Γαλλία (23,8%), Πορτογαλία (20,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (15,0%), ΗΠΑ (11,8%). Η Πορτογαλία και η Γαλλία ευνοούνται λόγω εγγύτητας.
→ Διαβάστε επίσης: ΙΝΣΕΤΕ: Η Ελλάδα ανταγωνίζεται ευθέως τους Ισπανούς στον τουρισμό - Προκλήσεις και ευκαιρίες
Ανταγωνιστική η Ελλάδα
Το ΙΝΣΕΤΕ επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα ανταγωνίζεται ισχυρούς και καθιερωμένους προορισμούς στη Μεσόγειο. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η Κροατία και η Τουρκία βρίσκονται εκτός της δεκάδας για τις αγορές της Γαλλίας και της Ισπανίας, ενώ για τη Γερμανία και τη Βρετανία καταλαμβάνουν χαμηλότερες θέσεις (6η και 9η αντίστοιχα για τη Γερμανία, 8η για τη Βρετανία).
Συγκρίνοντας με το 2023, η Πορτογαλία και η Κροατία κέρδισαν μια θέση στην αγορά της Γερμανίας το 2024, ενώ η Κροατία υποχώρησε στη Γαλλία. Στη Βρετανική αγορά, η Ελλάδα έχασε δύο θέσεις, ενώ η Κροατία κέρδισε δύο. Στην Ισπανία, η Κροατία ανέβηκε μία θέση, ενώ η Τουρκία υποχώρησε κατά οκτώ θέσεις.
Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, τόνισε: «Παρά τις ανταγωνιστικές πιέσεις, η Ελλάδα διατηρεί ισχυρή θέση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, επιβεβαιώνοντας την ελκυστικότητα και την ανθεκτικότητα του τουριστικού προϊόντος της. Με έμφαση στη βιωσιμότητα, τη διατήρηση της ταυτότητας των προορισμών και τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, μπορούμε να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση μας στις διεθνείς αγορές, αναβαθμίζοντας την αξία του brand “Ελλάδα”.»
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!