H υπόθεση τους Σαρακήνικου στη Μήλο, είναι απλά η κουρτίνα που κρύβει προς το παρόν την τεράστια «επενδυτική» έφοδο στο νησί.
Μετά τον κορεσμό της Σαντορίνης και τον εκφυλισμό της Μυκόνου, μαθαίνω ότι οι «επενδυτές» έπεσαν με τα «μούτρα» πάνω στο νησί της Αφροδίτης.
Μεγάλοι όμιλοι – κάποιοι από τους οποίους είναι πασίγνωστοι – αγόρασαν και αγοράζουν εκτάσεις και μάλιστα τινές εξ αυτών είναι εμβληματικές.
Μεγάλος κατασκευαστικός όμιλος λοιπόν, που επεκτείνεται με ορμή και σε άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, αγόρασε τα ιστορικά Θειωρυχεία του νησιού στην ανατολική ακτή. Ένα βιομηχανικό μνημείο των αρχών του προηγούμενου αιώνα, που ανήκε στην οικογένεια Σβορώνου, θα ακουστεί σύντομα σαν μια μεγάλη αναπτυξιακή επένδυση και σίγουρα θα συζητηθεί.
Αγορές μαμούθ παντού
Αλλά και σε άλλα σημεία της Μήλου, μου λένε ότι ισχυρά επιχειρηματικά ονόματα αγοράζουν μεγάλες εκτάσεις. Ιδιωτικό αεροπλάνο που μετέφερε εκπρόσωπο πασίγνωστης εφοπλιστικής οικογένειας που κατέχει και ξενοδοχειακές μονάδες, προσγειώθηκε προ καιρού στο νησί και περιηγήθηκε σε εκτάσεις – φιλέτα με σκοπό την αγορά τους.
Το ίδιο και στην πολυσύχναστη Πλαθιενα με τα τιρκουάζ νερά. Εκεί έγινε ήδη η αγορά όλης της περιοχής από επίσης γνωστό επιχειρηματικό σχήμα που δραστηριοποιείται, ξενοδοχειακά, στην Κρήτη, ωστόσο εκκρεμούν δύο μεγάλα αγροτεμάχια μπροστά στη θάλασσα, όπου εκεί αντιστέκονται ακόμη οι ιδιοκτήτες.
Έρχεται απόσυρση;
Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, έχει μπροστά της ένα μεγάλο στοίχημα. Ένα bing bang στο σύνολο του συστήματος μεταφορών στη χώρα, αρχής γενομένης φυσικά από τα τραίνα και παράλληλα σε υποδομές, στόλους κλπ.
Για την οδική ασφάλεια ωστόσο να σας πω, ότι δεν αρκούν οι νέοι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την παλαιότητα του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων στην Ελλάδα και μαθαίνω ότι και αυτό θα αποτελέσει στοιχείο στην ατζέντα του Χρίστου Δήμα.
Είναι ολοφάνερο ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα, καθώς η χώρα διαθέτει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Γέρικα αμάξια
Σύμφωνα με στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), η μέση ηλικία των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2023 ήταν 17,3 έτη, έναντι 12,3 ετών στην Ε.Ε.
Ο μέσος όρος ηλικίας είναι ακόμη υψηλότερος στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα λεωφορεία, τα σχολικά λεωφορεία και τα βαρέα φορτηγά, επιδεινώνοντας την οδική ασφάλεια και αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων, καθώς πολλά από αυτά τα οχήματα στερούνται σύγχρονων τεχνολογιών ασφάλειας και περιβαλλοντικών προδιαγραφών.
Νέος γύρος εξαγορών στις ασφαλιστικές
Η επικείμενη εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικης από την Τράπεζα Πειραιώς προκαλεί «ντόμινο» νέων κινήσεων. Μια από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες στη χώρα η Eurolife του Πρεμ Γουάτσα δεν αποκλείει κάποια κίνηση με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της ενώ και η τέταρτη σε μέγεθος Generali εξετάζει νέα εξαγορά μετά την AXA που ολοκλήρωσε πριν δυο χρόνια, με στόχο την πρωτιά. Το μόνο σίγουρο ότι στον ασφαλιστικό κλάδο δεν θα πλήξουμε.
Διαβάστε περισσότερα εδώ