«Ο κλάδος της ναυτιλίας, είναι κρίσιμης σημασίας για την οικονομία της ΕΕ αλλά και αρκετών εθνικών οικονομιών των κρατών μελών και δημιουργεί αξία σε όρους εισοδήματος, εργασίας και σε άλλους τομείς όπως η ναυτιλιακή βιομηχανία, τα λιμάνια, η ναυπήγηση και η επισκευή πλοίων. Η πολιτική για την ανάκαμψη της Μπλε Οικονομίας δεν είναι διαφορετική από αυτή που υπήρχε πριν από την πανδημία. Ωστόσο, η πανδημία αποκάλυψε της αδυναμίες του συστήματος και τα μειονεκτήματα της πολιτικής που εφαρμόζονταν».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης στην ομιλία του κατά την πρώτη ημέρα του συνεδρίου Slide2Open Shipping Finance 2021.
Πρόσθεσε δε, ότι ορισμένοι κλάδοι της ναυτιλίας αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικοί και την ίδια στιγμή καθοριστικοί για την κοινωνική συνοχή, όπως οι θαλάσσιες μεταφορές και τα λιμάνια που καθόρισαν την εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως κατά την πρώτη φάση της πανδημίας.
Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η 2η Υπουργική Διακήρυξη για την Γαλάζια Οικονομία που υπογράφτηκε πρόσφατα, αφορά όχι μόνο τις προτεραιότητες για την βιώσιμη Μπλε Οικονομία αλλά και την έμφαση που πρέπει να δοθεί και τη δράση που πρέπει να αναληφθεί για σε τομείς που θα δημιουργήσουν αξία, όπως το εισόδημα, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και η κοινή συνισταμένη για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Είπε επίσης, ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα με μεγάλη παράδοση στη ναυτιλία και έχει ισχυρή σύνδεση με την θάλασσα καθώς σχεδόν το 1/4 του εθνικού ΑΕΠ προέρχεται από κλάδους που σχετίζονται με την Μπλε Οικονομία και σχεδόν το 1/5 του πληθυσμού ζει στα νησιά.
Ο υπουργός συμπλήρωσε επίσης ότι χτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης με τη ναυτιλιακή κοινότητα μέσω της δημιουργίας ενός πλαισίου μέτρων. Τόνισε μάλιστα ότι πρόσφατα το υπουργείο έκανε μία νέα πρόταση στη ναυτιλιακή κοινότητα, πραγματοποιώντας όλες τις απαραίτητες ρυθμιστικές αλλαγές που θα άρουν τα αντικίνητρα για τη χρήση της ελληνικής σημαίας, καθώς και άλλες που εκσυγχρονίζουν το θεσμικό καθεστώς και αφορούν μεταξύ άλλων την ευελιξία στους όρους απασχόλησης.
«Στόχος μας είναι να ωθήσουμε περισσότερα πλοία να προτιμήσουν την ελληνική σημαία και να στερέψουμε περισσότερους νέους στην θάλασσα. Είμαι αισιόδοξος ότι η ναυτιλιακή μας κοινότητα θα αντιδράσει θετικά στις πρωτοβουλίες μας και σύντομα θα έχουμε καλά αποτελέσματα από αυτή την προσπάθεια» πρόσθεσε.
Αναφέρθηκε επίσης στην υπουργική Διακήρυξη που υπογράφτηκε την 1η Φεβρουαρίου και η οποία αποτέλεσε έμπνευση για τη δημιουργία της εθνικής πολιτικής στον κλάδο της ναυτιλίας, παρουσιάζοντας τρία, αναπτυξιακά, χρηματοδοτικά εργαλεία.
- Ένα πρόγραμμα για την χρηματοδότηση έργων δημόσιου χαρακτήρα, προκειμένου να πολλαπλασιαστούν οι πόροι που ετησίως διαθέτει το Υπουργείο για την κάλυψη κρίσιμων έργων στους τομείς λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
- Δεύτερον, στο πρώτο Blue Investment Fund, που θα εστιάζει στη χρηματοδότηση υφιστάμενων και νέων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να στραφούν σε δραστηριότητες της θαλάσσιας οικονομίας, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.
- Και τρίτον στη σύσταση του Εθνικού Μητρώου Φορέων Θαλάσσιας Οικονομίας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!