Νέα
  • ΓΔ: 1449.4 -0.63%
  • Τζίρος: 89,91 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βουλή: Σφοδρή σύγκρουση με φόντο τις αλλαγές στην Παιδεία

Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης / Πηγή: Intime

Στη Βουλή συνεχίζεται η πολιτική αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοϊδη για τα Πανεπιστήμια, με το θέμα της Παιδείας να κυριαρχεί στις πολιτικές ειδήσεις της επικαιρότητας. Κυριάκος Μητσοτάκης και Αλέξης Τσίπρας θα διασταυρώνουν τα ξίφη τους την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου κατά τη συζήτηση των πολιτικών αρχηγών για το νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Κατά τη δεύτερη ημέρα της συζήτησης στην Ολομέλεια επικράτησαν σφοδρές πολιτικές κόντρες ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση, καθώς οι νέες ρυθμίσεις για τα Πανεπιστήμια βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας στα πολιτικά νέα των τελευταίων ημερών. Από τη μια διεξαγόταν η συζήτηση στη Βουλή και από την άλλη, στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης οι φοιτητές πραγματοποιούσαν πορείες διαμαρτυρίας, όπου σημειώθηκαν επεισόδια με τις αστυνομικές δυνάμεις να κάνουν χρήση χημικών. 

Η πολιτική κόντρα στη Βουλή

Αιχμή της πολιτικής αντιπαράθεσης στη Βουλή η έκκληση προς την κυβέρνηση και την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως να αναστείλει τη συζήτηση και την ψήφιση του νομοσχεδίου γλόγω των συνθηκών έξαρσης της πανδημίας. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, κατηγόρησε την  υπουργό ότι «επιμένει» να φέρνει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο για το οποίο δεν έχει γίνει ουσιαστικός διάλογος με τους φορείς την ίδια ώρα που η Βουλή λειτουργεί σε «ειδικό καθεστώς», κάτι που εγείρει αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα». Επισήμανε δε, ότι στις πολιτικές αντιδράσεις προστίθενται ακόμα και αυτές σημαντικών πολιτικών στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, όπως ο κ. Σουφλιάς και ο κ. Φορτσάκης.

Ο Αλέξης Τσίπρας θεωρεί ότι με την πολιτική επιλογή της η κυβέρνηση να διαμορφώνει αυτή την πολιτική επικαιρότητα εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, «δεν προκαλεί μόνο τη δημοκρατία, αλλά και την κοινή γνώμη» και επιχειρεί να περάσει το νομοσχέδιο «στα μουλωχτά και χωρίς θόρυβο». «Επιχειρείτε για ακόμα μία φορά να αξιοποιήσετε τις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας για να φέρετε προς ψήφιση κάτι το οποίο βρίσκεται σε αντίθεση με τη μεγάλη πλειοψηφία της ακαδημαϊκής κοινότητας», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης, προχώρησε σε πολιτική καταγγελία για την καταστολή στις  κινητοποιήσεις και ζήτησε εξηγήσεις για τον ξυλοδαρμό φωτορεπόρτερ και την καταγγελία για προπηλακισμό της βουλευτή του ΜέΡΑ25 Σοφίας Σακοράφα. «Δεν ξέρω ποιος ήταν ο βαθμός του προπηλακισμού, αλλά, σε μέλος του ελληνικού Κοινοβουλίου και μία τρίχα να πειράξει αστυνομικό όργανο αντιλαμβάνεστε ότι κάτι δεν πάει καλά, για να το πω επιεικώς»,  σημείωσε ο Πάνος Σκουρλέτης, επιμένοντας στην πολιτική στάση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την Παιδεία.

ΚΙΝΑΛ: «Πολιτική ράβε - ξήλωνε»

«Έχετε έλλειψη αίσθησης της πραγματικότητας και της τραγικότητας των στιγμών» επισήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής Κώστας Σκανδαλίδης. Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο και τις διατάξεις που αφορούν την εισαγωγή στα ΑΕΙ, σημείωσε πως «οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξ αντικειμένου εφέτος έχουν ελλιπή εκπαίδευση, με λειψές γνώσεις σε μία τραγικά δύσκολη χρονιά» και αναρωτήθηκε πώς θα διαλέξουν σχολή, με νέους αλγόριθμους, με βάση εισαγωγής και πώς θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους. «Εφαρμόζετε» είπε «πολιτική του ράβε-ξήλωνε και αυτό το βαφτίζετε μεταρρύθμιση» είπε. Ο ίδιος  αναγνώρισε πως υπάρχει βία και ανομία στα πανεπιστήμια, όπως και στρέβλωση στη σχέση καθηγητών και παρατάξεων και πρόσθεσε: «Θα πρέπει να σκύψουμε στο πρόβλημα στην ουσία του και να διαμορφώσουμε όρους εθνικής συνεννόησης, να αξιοποιήσουμε τα θετικά και να ανατρέψουμε τα αρνητικά» και όχι λύσεις «με το σπαθί του Αλέξανδρου».

«Στόχος του νομοσχεδίου είναι να αφήσουμε οριστικά πίσω μας πέντε παθογένειες δεκαετιών και να δώσουμε στα παιδιά μας, στους καθηγητές μας, σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα, το πανεπιστήμιο που τους αξίζει, ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Η πολιτική της υπουργού εστιάζει σε 5 παθογένειες:

  1. Εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, με βαθμούς 1, 2, 3 στα 20.
  2. Εισαγωγή υποψηφίων σε τμήματα που έχουν επί της ουσίας, οι υποψήφιοι έχουν δηλώσει τυχαία, και όχι συνειδητά.
  3. Πάνω από το 40% των φοιτητών μας, έχει ξεπεράσει τα ν+2 έτη σπουδών.
  4. Η στρεβλή αντίληψη ότι ο μόνος δρόμος εκπαιδευτικής ανέλιξης είναι ο πανεπιστημιακός.
  5. Η βία στα πανεπιστήμια.

Κατά την κυρία Κεραμέως η πολιτική απάντηση που δίνει ως κατεύθυνση το νομοσχέδιο είναι οι παράλληλοι εκπαιδευτικοί δρόμοι, ποιοτικές εναλλακτικές και η αντιμετώπιση των συστημικών εστιών παραβατικότητας σε ορισμένα πανεπιστήμια της χώρας, με ένα ασφαλές περιβάλλον φοίτησης, ελευθερία έκφρασης, διδασκαλίας και έρευνας και ακαδημαϊκή ελευθερία.

Η πολιτική θέση για την αστυνομία στα ΑΕΙ

«Η λύση που προτείνουμε για τα θέματα των αξιοποίνων πράξεων στα πανεπιστήμια: προφανώς και δεν μπορεί να έχει άλλος την αρμοδιότητα από την Ελληνική Αστυνομία. Και δεν θα ήταν και δουλειά του πρύτανη να κυνηγάει αυτόν που κάνει εμπόριο ναρκωτικών, αυτόν που πετάει καδρόνια, αυτόν που κατασκευάζει μολότοφ. Δεν είναι η δουλειά του να ασχοληθεί με αυτό. Εμείς θέλουμε τον πρύτανη να ασχολείται με τη διοίκηση του πανεπιστημίου, με το να δώσει ώθηση στη διδασκαλία, στην έρευνα, στην εξωστρέφεια, να αναπτύξει το πανεπιστήμιο, να δώσει ώθηση ακριβώς στην ανάπτυξη του πανεπιστημίου», σημείωσε η υπουργός Παιδείας, χωρίς να κάνει βήμα πίσω από την πολιτική θέση που έχει χαράξει εξαρχής η κυβέρνηση.

Η ίδια κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για «κρεσέντο λαϊκισμού επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπου μοίραζε θέσεις στα πανεπιστήμια της χώρας: Εισαγωγή με βαθμολογίες της μονάδας, πανεπιστημιακά τμήματα με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Κάθε χωριό και τμήμα, κάθε υποψήφιος και κίβδηλη επιτυχία. Τι και αν οι σπουδές αυτές δεν οδηγούν πουθενά; Τι και αν τα τμήματα δεν είναι βιώσιμα; Τι και αν δεν εξασφάλιζαν κανένα μέλλον στους φοιτητές; Δεν πειράζει. Μοιράσαμε θέσεις, τμήματα, σχολές. Η Ελλάδα της μετριότητας. Η Ελλάδα της ήσσονος προσπάθειας. Η Ελλάδα του λαϊκισμού» είπε χαρακτηριστικά και αναρωτήθηκε: «Θέλετε τη νέα γενιά κρατημένη στη μετριότητα, στο λίγο, στο ελάχιστο;».

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «η παρουσία της Αστυνομίας στα ΑΕΙ δεν είναι ιδεολογική επιλογή, αλλά συζητιέται μόνο σαν αναγκαίο και μεταβατικό μέτρο αντιμετώπισης της σημερινής κατάστασης». Κάλεσε «να πάψουν οι άστοχες κρίσεις και οι άτοπες συγκρίσεις με τον υπόλοιπο κόσμο», καθώς «εδώ έχουμε μια διαρκή κρίση παρακμής, που πλέον δεν μπορεί να συνεχισθεί. Κρίση που παροξύνθηκε και θέλει ένα σχέδιο λύσης».

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης καταλόγισε στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ότι «για τεσσεράμισι χρόνια άφησε και κακοφόρμισε η ανομία, φούντωσε η εγκληματικότητα στα ιδρύματα. Οι απαντήσεις των υπουργών σας, ήταν, είτε η κάλυψη, είτε η αδιαφορία, είτε το αμίμητο πως 'το θέμα θα λύσει ένα ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα'. Και μέχρι να έρθει αυτό το κίνημα στα πανεπιστήμια, έγινε καθεστώς ο φόβος, εμπεδώθηκε η μοιρολατρία. Έγινε ανεκτή, θεωρήθηκε σχεδόν φυσιολογική η ανελευθερία».

Η πολιτική αντιπαράθεση συνεχίζεται στη Βουλή με τις παρεμβάσεις των πολιτικών αρχηγών, ενώ το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί αργά το απόγευμα. Ωστόσο το θέμα των Πανεπιστημίων δεν αποκλείεται να παραμένει στην πολιτική επικαιρότητα όσο οι νέες ρυθμίσεις δοκιμάζονται στην πράξη.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ