Το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, μετά από 18 μήνες εργασίας και συνεχούς επικοινωνίας με την ΕΕπ. Με την επίλυση των θεμάτων στο Βόρειο Τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), η κυβέρνηση πήρε τις απαραίτητες εγκρίσεις και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού το έργο είναι πλέον ευθυγραμμισμένο με τις οδηγίες της.
Ο πρωθυπουργός, παρέστη σε ειδική εκδήλωση στα Τρίκαλα, καθώς και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας, ενώ στο κυβερνητικό κλιμάκιο μετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Από το 2011 οι αρχές προσπαθούσαν να λύσουν το «Γόρδιο Δεσμό» στα δύσκολα σημεία του αυτοκινητόδρομου, τα οποία εντοπίζονται στο Βόρειο Τμήμα, ενός έργου συνολικού μήκους 70,5 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ και διάρκεια κατασκευής τρία χρόνια.
Ο Ε65 θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Οι οδηγοί από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα εξοικονομούν αρκετούς πόρους, καθώς ο χρόνος οδήγησης μειώνεται κατά μία ώρα. Εγγυάται οδική ασφάλεια, με αποτέλεσμα τη μείωση των ατυχημάτων και συμβάλλει επίσης σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, αφού το λιμάνι της Ηγουμενίτσας συνδέεται με έναν ακόμη οδικό άξονα.
Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ο Ε65 θα ενισχύσει την οικονομική, πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη, αφού πολλές περιοχές θα βγουν από την απομόνωση -όπως δήλωσε και ο πρωθυπουργός- και θα δώσει ώθηση στο εμπόριο και νέες προοπτικές στην αγροτική ανάπτυξη, σε πόλεις όπως τα Τρίκαλα και τα Γρεβενά, αλλά και στις ευρύτερες περιοχές της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας. Γεγονός που θα οδηγήσει σε περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες δουλειές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω εγχείρημα μπορεί να ενταχθεί στο πλέγμα κινήτρων - το οποίο περιλαμβάνει από γενναίες επιχορηγήσεις, μέχρι φοροαπαλλαγές και φοροελαφρύνσεις- του master plan μετάβασης της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης στη μεταλιγνιτική εποχή.
Η Δυτική Μακεδονία σε αυτή την κρίσιμη περίοδο χρειάζεται βασικές υποδομές κι ως εκ τούτου ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα αποτελέσει αρωγός, όχι μόνο των υφιστάμενων επιχειρήσεων στην περιοχή, αλλά και των νέων που επιλέγουν να επενδύσουν.
«Όλη η δουλειά που έχει γίνει εδώ και ενάμιση χρόνο αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Και το 2021, μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών!», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατάφερε να ξεμπλοκάρει τέσσερα εμβληματικά έργα:
- Ε65
- Πάτρα – Πύργος.
- Μετρό Θεσσαλονίκης.
- Και Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας.
Το ιστορικό του έργου
Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξινιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).
- Νότιο Τμήμα Ε65
- Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου.
- Βόρειο Τμήμα Ε65
Στις 18 Ιανουαρίου 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων. Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης και η κύρωση του σχετικού Νόμου από τη Βουλή θα προχωρήσει άμεσα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια.
Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και τέσσερις σήραγγες, οι δύο εκ των οποίων θα κατασκευαστούν με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut and Cover) μήκους 264 και 180 μέτρων, ενώ οι άλλες δύο θα έχουν μήκος 65 και 400 μέτρα αντίστοιχα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!