Τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα επισκέπτεται σήμερα, Σάββατο 30 Ιανουαρίου, ο Kυριάκος Μητσοτάκης. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο πρωθυπουργός θα δώσει το «παρών», μεταξύ άλλων, σε εκδήλωση στο Μουσείο Τσιτσάνη, όπου θα μιλήσει για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Ε65, ενώ στη συνέχεια θα επισκεφθεί το σημείο των εργασιών καθαρισμού του ποταμού Καράμπαλη και ακολούθως θα συμμετάσχει σε σύσκεψη για την πορεία των μέτρων ανακούφισης και αποκατάστασης από την κακοκαιρία «Ιανός».
Ο πρωθυπουργός αναμένεται να επιθεωρήσει την πορεία των έργων κατασκευής του οδικού άξονα Ε65 στο εργοτάξιο της Ξυνιάδας (τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα), το ποσοστό προόδου του οποίου, σύμφωνα με στοιχεία του παραχωρησιούχου, ανέρχεται σε 61,8%. Εχουν ολοκληρωθεί δηλαδή σχεδόν τα 2/3 της συνολικής κατασκευής. Παρά τις αντιξοότητες της χρονιάς που πέρασε, έχει πραγματοποιηθεί σημαντική πρόοδος σε ένα σημαντικό έργο, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Δεκέμβριο.
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του νότιου τμήματος Ξυνιάδα-Λαμία ξεκίνησε στις αρχές του 2019, ενώ η διάρκεια κατασκευής είχε οριστεί στους 36 μήνες. Το έργο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ, ενώ υπεύθυνη για τη λειτουργία και διαχείριση θα είναι η Κεντρική Οδός Α.Ε., εταιρείες του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Εργο ζωτικής σημασίας
Η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών, μήκους 64 χλμ., είναι ένα έργο αξίας 400 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει πάρει το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες και απομένει η τελική έγκριση από την διατομεακή Διεύθυνση προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του. Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 36 μήνες, ενώ η παράδοση στην κυκλοφορία αναμένεται μέχρι το τέλος του 2024.
Η περάτωση του έργου θα σημάνει και την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε65, ο οποίος θα ξεκινά από τη Λαμία και θα καταλήγει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά, διατρέχοντας τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας.
Το έργο είναι ύψιστης κοινωνικής, οικονομικής και γεωστρατηγικής σημασίας, καθώς η πλήρης ενεργοποίησή του θα μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές και θα δημιουργήσει έναν εθνικό άξονα που θα οδηγεί στα βόρεια σύνορα, ενδυναμώνοντας ακόμα περισσότερο τον ρόλο της Ελλάδας ως χώρας-υπερκόμβου μεταξύ Ευρώπης-Ασίας και Αφρικής.