Νέα
  • ΓΔ: 1390.65 +0.01%
  • Τζίρος: 65,70 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ. Αμυράς: Οι προβλέψεις του κλιματικού νόμου για οχήματα, κτήρια απολιγνιτοποίηση

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς /Πηγή: Eurokinissi
Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς /Πηγή: Eurokinissi

"Θέλουμε τη δίκαιη μετάβαση. Κανείς δεν θα αιφνιδιαστεί. Κανείς δεν θα μείνει απροστάτευτος", δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Αμυράς, αναφερόμενος στο σχέδιο του εθνικού κλιματικού νόμου.

"Η κυβέρνηση προσεγγίζει τον κλιματικό νόμο ως νόμο εθνικής σημασίας. Γι΄ αυτό και η δημόσια διαβούλευση θέλουμε να είναι ευρύτατη, να είναι μια εθνική διαβούλευση, διότι αντιλαμβανόμαστε πλήρως πόσο σημαντικό θα είναι στην πραγματική ζωή αυτό το νομοθέτημα και στον τρόπο που θα μεταβούμε στην πράσινη ενέργεια και οικονομία, στην πράσινη σκέψη. Θέλουμε να συμμετάσχουν όλοι, η κοινωνία, η οικονομία, οι επιχειρήσεις, τα πανεπιστήμια, οι φορείς", είπε ο κ. Αμυράς, μιλώντας στην ειδική μόνιμη κοινοβουλευτική επιτροπή προστασίας περιβάλλοντος.

Τόνισε, δε, ότι για την υπηρέτηση του στόχου της "ανθρακικής" ουδετερότητας, ως το 2050, τα βάρη θα επιμεριστούν προς όλους - μεταφορές, βιομηχανία, κτήρια, γεωργία και κτηνοτροφία, απόβλητα, χρήσεις γης, δασοπονία, μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας - και θα καταρτιστούν προϋπολογισμοί άνθρακα 5ετούς διάρκειας.

"Το σχέδιο του εθνικού κλιματικού νόμου λέει ότι θα διακοπεί η λειτουργία όλων των λιγνιτικών μονάδων, το αργότερο έως την 31.12.2028, αλλά με ρήτρα επανεξέτασης το 2023, με σκοπό την επίσπευση. Εμείς θέλουμε η επίσπευση αυτή να είναι καταλυτική και δραματική, ώστε το 2025 και το αργότερο το 2026, δηλαδή δύο και τρία χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό στόχο, να έχουμε αποχαιρετίσει τον λιγνίτη", είπε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τον εθνικό κλιματικό νόμο, όπως επισήμανε ο κ. Αμυράς, από το 2023, το ένα τέταρτο των εταιρικών αυτοκινήτων ΙΧ που θα ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Από το 2025, υποχρεωτικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όλα τα νέα ταξί θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Το 1/3 των ενοικιαζομένων νέων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πρέπει επίσης να είναι ηλεκτροκίνητα. Από το 2030, τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.

Σε σχέση με τα κτήρια, ο υφυπουργός επισήμανε ότι από το 2023, απαγορεύονται οι καυστήρες πετρελαίου στις νέες οικοδομές, όπου υπάρχει δίκτυο φυσικού αερίου. Από το 2025 απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης σε οποιοδήποτε κτήριο. Στα ειδικά κτήρια καθίσταται υποχρεωτική η τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά ή θερμικά ηλιακά συστήματα, σε ποσοστό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 30% της κάλυψης.

Από 1.1.2023, οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα πρέπει να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά, ποσοτική καταγραφή μείωσης ή αυξήσεων εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό, εξήγησε ο κ. Αμυράς, έχει να κάνει με τους ΧΥΤΑ, με τους βιολογικούς καθαρισμούς, με τις τουριστικές εγκαταστάσεις, με τα κτήρια αθλητισμού-αναψυχής, με τα αστικά κτήρια ανάπτυξης, με τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, με τις υδατοκαλλιέργειες, με τις βιομηχανικές δραστηριότητες.

Αναφερόμενος στα μη συνδεδεμένα νησιά, ο υφυπουργός είπε ότι πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές κατά 80% σε σχέση με το 2019. Από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα μη συνδεδεμένα νησιά.

Ο κ. Αμυράς επισήμανε ότι στις προβλέψεις του εθνικού κλιματικού νόμου έχει περιληφθεί και η υποχρεωτική ασφάλιση κινδύνου, από το 2025 και μετά, για τα νέα κτήρια σε ζώνες υψηλού κινδύνου για πλημμύρες, και σε ζώνες πλησίον δασικών περιοχών.

Σωκράτης Φάμελλος: Η κυβέρνηση αδυνατεί να είναι συγκεκριμένη

"Το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς θα εμπλακεί το σύνολο της οικονομίας και της κοινωνίας στην εφαρμογή του κλιματικού νόμου και άρα στη συνδιαμόρφωση", είχε δηλώσει νωρίτερα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος. Ο ίδιος επισήμανε ότι η κυβέρνηση αδυνατεί να είναι συγκεκριμένη, ακόμη και στο σχεδιάγραμμα απεξάρτησης από τον λιγνίτη αφού, "ο πρωθυπουργός μας είχε πει για το 2023, ο κ. Αμυράς σήμερα μας είπε για το 2025, ο κλιματικός νόμος λέει για 2028. Ο κ. Μητσοτάκης, είπε το ίδιο στη Γλασκώβη. Δεν μπορείτε ούτε σε αυτό να συμφωνήσετε; να ξέρουμε ποια είναι η πολιτική σας;. Ανησυχούμε", είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.  
 
Παράλληλα, ο κ. Φάμελλος παρατήρησε ότι υπάρχουν οχλήσεις από τον ΑΔΜΗΕ που βάζουν ζήτημα επάρκειας ενέργειας τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, και ζητάει επανενεργοποίηση των λιγνιτικών μονάδων, ενώ η κυβέρνηση έχει παγώσει τα λιγνιτορυχεία. "Κλείνουμε τις λιγνιτικές μονάδες για να έρθουν από την πίσω πόρτα τρεις ή τέσσερις ολιγάρχες με ιδιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, από εισαγόμενο ορυκτό καύσιμο, να πληρώνουμε και φόρο άνθρακα και πανάκριβο φυσικό αέριο. Γιατί; Για να βγάζουν κέρδη τρεις ή τέσσερις; Αυτές είναι οι συμφωνίες που έχει κάνει το Μαξίμου;", είπε ο κ. Φάμελλος και πρόσθεσε ότι η κοινωνία δεν βρίσκεται πουθενά στο σχεδιασμό του εθνικού κλιματικού νόμου.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ