Με σφοδρή επίθεση εναντίον της κυβέρνησης, ο ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύει τα προβλήματα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, με αφορμή την απεργία των εργαζομένων σε αυτήν. Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Χαρίτσης (τομεάρχης Ανάπτυξης), Θοδωρής Δρίτσας (τομεάρχης Εθνικής Άμυνας) και Γιώργος Τσίπρας (αναπληρωτής τομεάρχης Εθνικής Άμυνας), καταγγέλλουν τους υπουργούς Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη και Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα ότι καταφεύγουν στα δικαστήρια με ασφαλιστικά μέτρα εναντίον των εργαζομένων που απεργούν.
«Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη» υποστηρίζουν οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «πριν μερικούς μήνες, εξήγγειλε πανηγυρικά ότι αρχίζει η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των μαχητικών αεροσκαφών τύπου F-16 και μάλιστα, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.
Πρόκειται για πρόγραμμα που δρομολόγησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το βρήκε έτοιμο η Κυβέρνηση της Ν.Δ. Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δεσμεύθηκε ότι το έργο θα εκτελεστεί με την πλήρη ευθύνη της ΕΑΒ και του υψηλής τεχνογνωσίας προσωπικού της και γι’ αυτό εξήγγειλαν ότι προγραμματίζονται οι αναγκαίες προσλήψεις τεχνικών διαφόρων ειδικοτήτων, αναγκαίων για να προχωρήσει το έργο καθώς και άλλα σε εξέλιξη συμβασιοποιημένα προγράμματα».
Τα τρία κοινοβουλευτικά στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογραμμίζουν ότι η αλλαγή πολιτικής από την κυβέρνηση είναι η αιτία των αναταραχών στην ΕΑΒ: «Σήμερα, εντελώς ξεδιάντροπα, η Κυβέρνηση προωθεί την πρόσληψη εργολαβικών εργαζομένων, για ένα άλλο σημαντικό πρόγραμμα της εταιρείας που αφορά στο κατασκευαστικό έργο απαρτίων αεροσκαφών F-16, που ανοίγει το δρόμο στη βαθμιαία αποξένωση των μόνιμων εργαζομένων της ΕΑΒ από το έργο και το μοίρασμά του σε υπερ-εργολαβικές εταιρείες, το προσωπικό των οποίων θα εκπαιδευθεί από την ΕΑΒ. Παράλληλα με αυτό τον τρόπο στην ουσία μεταφέρεται τεχνολογία αιχμής του “core business” της ΕΑΒ σε τρίτους».
Όπως υποστηρίζουν οι κ.κ. Χαρίτσης, Δρίτσας και Τσίπρας, «μπροστά σε αυτήν την καταστροφική για την ελληνική Αμυντική Βιομηχανία επιλογή, με σαφή χαρακτηριστικά ιδιοτελούς εξυπηρέτησης ημετέρων και υπονόμευσης της αναπτυξιακής προοπτικής της ΕΑΒ, έχει προκληθεί μια απίστευτη αναταραχή και η εταιρεία από τους άστοχους χειρισμούς της κυβέρνησης έχει περιέλθει σε περιδίνηση.
Με αυτά τα δεδομένα και την κρίση που δημιούργησε η αδιαφορία της κυβέρνησης - συνεχίζουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ - ο θρασύτατος Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης μαζί με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, προσφεύγουν στα δικαστήρια, με ασφαλιστικά μέτρα εναντίον των εργαζομένων, ενώ παράλληλα ο κ. Γεωργιάδης εξέδωσε ανακοίνωση με ανοίκειο ύφος και περιεχόμενο, υβρίζοντας και απειλώντας τους εργαζόμενους. Οι δηλώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης για την ΕΑΒ και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων είναι ενδεικτικές της αντίληψης της Ν.Δ. Απαξίωση της Αμυντικής Βιομηχανίας και στο βάθος ιδιωτικοποίηση».
Στη συνέχεια οι τρεις αντιπολιτευόμενοι βουλευτές διατυπώνουν με οξύ τρόπο τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον των κ.κ. Γεωργιάδη και Σταϊκούρα: «Καταγγέλλουμε τους δύο Υπουργούς και τον Πρωθυπουργό γι’ αυτές τις απαράδεκτες επιλογές και συμπεριφορές, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την εκτέλεση του έργου και στρέφονται ευθέως εναντίον των προσδοκιών της ελληνικής κοινωνίας, της ελληνικής παραγωγικής δραστηριότητας, αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, για χάρη της εξυπηρέτησης ιδιοτελών ιδιωτικών συμφερόντων.
Ζητάμε να σταματήσουν οι απειλές σε βάρος των εργαζομένων και η καταστρατήγηση των όρων υλοποίησης των προγραμμάτων της ΕΑΒ, να υλοποιηθούν άμεσα οι εξαγγελθείσες προσλήψεις, να στηριχτεί η ΕΑΒ ως νευραλγικής σημασίας δημόσια, κρατική βιομηχανία και να μην διαταραχθεί η υλοποίηση των κρίσιμων για την Εθνική Άμυνα, προγραμμάτων. Στεκόμαστε στο πλευρό των εργαζομένων και καλούμε την Κυβέρνηση να βρει λύση» καταλήγουν στα τρία κοινοβουλευτικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Τι απαντά η κυβέρνηση
«Η ΕΑΒ έχει δύο βασικούς πελάτες, την Πολεμική Αεροπορία και τη Lockheed Martin» εξηγούν κυβερνητικά στελέχη, που επισημαίνουν επιπρόσθετα: «Τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής των παραγγελιών της Lockheed Martin έχουν μείνει πολύ πίσω, με αποτέλεσμα να έχει ξεκινήσει μία πολύμηνη διαδικασία διαπραγματεύσεων με την Lockheed Martin για τους τρόπους με τους οποίους θα αυξηθεί η παραγωγικότητα, ώστε αυτή η μεγάλη εταιρεία να μη φύγει από την ΕΑΒ».
Τα ίδια στελέχη αποκαλύπτουν ότι μία από τις λύσεις που πρότεινε η Lockheed Martin και αποδέχθηκε η κυβέρνηση ήταν η πρόσκληση τεχνικών, μηχανικών και συνταξιούχων της ΕΑΒ, οι οποίοι μέσω ενός εργολάβου θα έπαιρναν δουλειά εδώ και περίπου δύο εβδομάδες για να πάνε στις γραμμές παραγωγής, να επιταχύνουν τη διαδικασία και να εκπαιδεύσουν νέους εργαζομένους.
Όμως, προσθέτουν οι κυβερνητικές πηγές, μερικοί συνδικαλιστές όταν έμαθαν ότι πρόκειται να μπουν στην ΕΑΒ 15 εργαζόμενοι οι οποίοι θα πληρώνονται από την Lockheed Martin, ξεκίνησαν απεργίες απαιτώντας «να μην πατήσουν το πόδι τους οι εργολάβοι μέσα στην ΕΑΒ» και έχτισαν την πύλη του εργοστασίου για να εμποδίσουν τους εργολάβους να εισέλθουν στους χώρους της ΕΑΒ, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του εργοστασίου. Κι αυτό τη στιγμή που οι εργάτες στην ΕΑΒ είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και δεν κινδυνεύουν από τον εργολάβο.
Η Lockheed Martin, από τη μεριά της, ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να συνεχίζει να δέχεται αυτή την κατάσταση και να χάνει παραγγελίες στο εξωτερικό επειδή η ΕΑΒ δεν μπορεί να ρυθμίσει την παραγωγικότητά της. Μετά από αυτή την εξέλιξη οι υπουργοί Οικονομικών και Ανάπτυξης έδωσαν εντολή στη διοίκηση της ΕΑΒ να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να κηρυχθεί παράνομη η απεργία, να σταματήσει αυτό το οποίο συμβαίνει στην πύλη του εργοστασίου και να μπορέσει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία να λειτουργήσει.
Παράλληλα ο υπουργός Ανάπτυξης είχε επικοινωνία με το σωματείο στο οποίο εξήγησε τα δεδομένα και τους κινδύνους για την ΕΑΒ. Η εταιρεία αυτή σήμερα κοστίζει στον ελληνικό λαό περίπου 30 εκατομμύρια το χρόνο, ενώ θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα. Ενδεχόμενη αποχώρηση της Lockheed Martin από την ΕΑΒ θα καθιστούσε τη λειτουργία της υπερζημιογόνα και θα δημιουργούσε σοβαρό ζήτημα επιβίωσης της εταιρείας, καθώς δεν μπορεί ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει 50, 80 ή και 100 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για να λειτουργεί η ΕΑΒ.
Σε αυτό το σημείο, καταλήγουν οι κυβερνητικές πηγές, βρίσκεται η ΕΑΒ και κάθε πολιτική παράταξη, ασφαλώς και η αξιωματική αντιπολίτευση, πρέπει να λάβει τις αποφάσεις της και οπωσδήποτε θα κριθεί για αυτές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!