Καθώς τα Μέσα Μαζικής μεταφοράς «ενοχοποιήθηκαν» ως χώροι μετάδοσης του κορονοϊού, ήταν φυσικό να υπάρξει πολιτική αντιπαράθεση κυβέρνησης- αντιπολίτευσης για την πολιτική που εφαρμόστηκε σε αυτά.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η αναδιάρθρωση και ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών προχωρά γρήγορα και σύμφωνα με το σχεδιασμό της. Παραδέχεται ότι η κατάσταση δεν είναι ιδανική, όμως θεωρεί ότι μέρα με τη μέρα οι αστικές συγκοινωνίες βελτιώνονται.
Πιο συγκεκριμένα, οι κυβερνητικοί παράγοντες θυμίζουν ότι ολοκληρώθηκε, όπως είχε σχεδιαστεί, η παραλαβή των 200 λεωφορείων των ΚΤΕΛ, τα οποία κυκλοφορούν σε συνολικά 60 γραμμές, ενώ συνολικά υπάρχουν κατά μέσο όρο 1.100 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα.
Επίσης ολοκληρώνονται οι συνολικά 609 προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ με fast track διαδικασίες, με πλήρη τήρηση όμως των κριτηρίων του ΑΣΕΠ. Οι συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν ενισχυθεί ακόμη και με άλλους 550 εργαζόμενους από την συμφωνία με τα ΚΤΕΛ.
Η κυβέρνηση υπενθυμίζει ότι σε λίγες εβδομάδες θα δοθούν στην κυκλοφορία και τα 300 λεωφορεία που έχει παραγγείλει με την διαδικασία του leasing ενώ σταδιακά θα γίνει «το μεγάλο άλμα», όπως τ οχαρακτηρίζει, για την απόκτηση 1.300 νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων.
Παράλληλα η κυβέρνηση δεν παραλείπει να θυμίζει τι παρέλαβε από τους προκατόχους της, την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ: Επί 4,5 χρόνια δεν αγοράστηκε ούτε ένα νέο λεωφορείο, δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη, ενώ στο Μετρό το 1/3 των συρμών παρέμεναν ακινητοποιημένοι. Στη Θεσσαλονίκη υπό την διοίκηση του διορισμένου από τον ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΑΣΘ κ. Στ. Παππά, οι αστικές συγκοινωνίες (που σημειωτέον είναι και ο μοναδικός τρόπος μετακίνησης με ΜΜΜ) κυριολεκτικά διαλύθηκαν. Ήδη, μετά τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, κυκλοφορούν επιπλέον 120 νέα οχήματα στην πόλη, ενώ ο στόλος του ΟΑΣΘ ενισχύεται με την παραλαβή 230 νέων αστικών λεωφορείων.
Η κριτική της αντιπολίτευσης
Ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία έχει ασκήσει κριτική σε όλο, σχεδόν, το φάσμα της κυβερνητικής πολιτικής στις αστικές συγκοινωνίες. Για τον αριθμό των λεωφορείων και τρόλει, ο αρμόδιος τομεάρχης Νίκος Παππάς υποστηρίζει- ότι στην Αθήνα, η Ν.Δ. δεν παρέλαβε μόνο 850 λεωφορεία και τρόλεϊ αλλά, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της τηλεματικής του ΟΑΣΑ, μέσα στο 2020 έκαναν δρομολόγια 1.539 λεωφορεία και τρόλεϊ.
Για τις προσλήψεις η αξιωματική αντιπολίτευση ανέλαβε κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες, καθώς 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με ερώτηση που κατέθεσαν κάνουν λόγο για σκιές αδιαφάνειας στις προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών λεωφορείων, με λίστες που «ανεβοκατεβαίνουν» και σειρές κατάταξης που αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη.
Για τη σημερινή κατάσταση ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την κυβέρνηση Μητσοτάκη, λέγοντας ότι τα φαινόμενα συνωστισμού στα ΜΜΜ προέκυψαν και διατηρούνται από τη μη αύξηση των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών, τη μη προμήθεια νέων οχημάτων με την παράλληλη ακύρωση του διαγωνισμού του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία, την απένταξη προγράμματος με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής για 92 λεωφορεία, τη μη επισκευή 270 τουλάχιστον λεωφορείων και τρόλεϊ που βρίσκονται στα αμαξοστάσια, την καθυστέρηση στις προσλήψεις κλπ.
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει πολλές παρεμβάσεις με πρωτοβουλία του αρμόδιου τομεάρχη Νίκου Παππά, του τοπικού βουλευτή Χρ. Γιαννούλη κλπ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!