Νέα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπουργικό Συμβούλιο: Νέα μέτρα και τεχνολογίες για ένα ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο

Με επίκεντρο την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, συνεδρίασε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όπου παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στη συνεδρίαση, επιπλέον, εγκρίθηκαν νομοσχέδια του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας για τη μεταρρύθμιση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την αναθεώρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής Οδηγίας σχετικά με την ανθεκτικότητα κρίσιμων οντοτήτων. Παράλληλα, παρουσιάστηκε το ερανιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης εισηγήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων.

Τα μέτρα άμεσης εφαρμογής που προβλέπονται στο νομοσχέδιο και αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας του σιδηροδρόμου είναι τα εξής:

  • Ιδρύεται Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας που θα έχει πρόσβαση σε όλα τα τοπικά κέντρα τηλεδιοικήσεων και το σύνολο των σταθμαρχείων ώστε να εντοπίζει και να προλαβαίνει εγκαίρως δυνητικούς κινδύνους.

Ένα νέο τεχνολογικό εργαλείο που θα έχει σε 3 μήνες από σήμερα στα χέρια του το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας είναι το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, το σύστημα HEPOS, το οποίο μπαίνει υποχρεωτικά σε κάθε τρένο που κυκλοφορεί σε ολόκληρο τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και θα βλέπουμε με ακρίβεια λίγων εκατοστών που βρίσκονται τα τρένα, με πόση ταχύτητα κινούνται και αν παραβιάζεται ο κανονισμός κίνησης σε πραγματικό χρόνο. 

Το σύστημα θα είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες μέσω του railway.gov.gr. Παράλληλα με τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS, το σύστημα γεωεντοπισμού θα λειτουργήσει ως μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας ώστε να μην ξανασυγκρουστούν ποτέ τρένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

  • Αλλάζουν και αυστηροποιούνται τα μέτρα για το προσωπικό. Αξιολόγηση παντού, ψυχομετρικά τεστ σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, κέντρο εκπαίδευσης με σύγχρονους προσομοιωτές και ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων. Όσοι είναι αντικειμενικά σωστοί στη δουλειά τους δεν έχουν να ανησυχούν για τίποτα. Όσοι όμως είναι αποδεδειγμένα ακατάλληλοι δεν έχουν θέση στον νέο ΟΣΕ.
  • Τα έργα προχωρούν ταχύτερα, τα συστήματα ασφαλείας εγκαθίστανται και δοκιμάζονται προσφέροντας ταυτόχρονα και μεγαλύτερη διαφάνεια, οι συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ υιοθετούνται και εφαρμόζονται, το προσωπικό κρίσιμων καθηκόντων αξιολογείται και ο νέος ΟΣΕ στελεχώνεται σωστά.
  • Εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τον ΟΣΕ, ώστε να παρέχεται η μέγιστη δυνατή ευελιξία για την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής του, ακολουθώντας πρακτικές που έχουν λειτουργήσει με επιτυχία για τον μετασχηματισμό άλλων προβληματικών επιχειρήσεων.
  • Τέλος, μαζί με τα έργα υποδομής και τις συνθήκες ασφαλείας απαιτούμε από την Hellenic Train και τον μέτοχό της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ