Η νέα εταιρική ταυτότητα έρχεται ως επιστέγασμα του μετασχηματισμού της Εθνικής Τράπεζας, των μεγάλων αλλαγών που έχουν συντελεστεί τα τελευταία 5 χρόνια καθιστώντας την τράπεζα που μετράει 183 χρόνια ζωής, σύγχρονη και ανταγωνιστική διατηρώντας τις παραδοσιακές της αξίες.
Έχοντας προχωρήσει σε σχεδόν διπλάσιες, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, επενδύσεις στην τεχνολογία - περί τα 700 εκατ. τα τελευταία χρόνια για τον ψηφιακό της μετασχηματισμός εκ των οποίων σχεδον 500 εκατ. ευρώ αφορούν τεχνολογικές επενδύσεις – και είναι κατέχει την ψηφιακή πρωτιά στον εγχώριο τραπεζικό τομέα και βρίσκεται στο ευρωπαϊκό TOP 10.
«Ψηφιοποιήσαμε το core banking, την καρδιά της τράπεζας και «ήταν σαν εγχείρηση ανοικτής καρδιάς, όσο τρέχεις μαραθώνιο». Η Εθνική θα είναι σε 2 χρόνια από τις μοναδικές ευρωπαϊκές τράπεζες με πλήρως ψηφιοποιημένο core banking.» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ, Παύλος Μυλωνάς παρουσιάζοντας στους εκπροσώπους του Τύπου το rebranding της τράπεζας, λίγους μήνες μετά το απόλυτα επιτυχημένο placement για το 22% του ΤΧΣ, που αποτέλεσε ψήφο εμπιστοσύνης στη Εθνική, το εγχώριο τραπεζικό σύστημα και την ελληνική οικονομία.
«Είμαστε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική τράπεζα που διατηρεί τον παραδοσιακό της χαρακτήρα. Η τράπεζα των Ελληνων εδώ και 180 χρόνια, που μετεξελίσσεται συνεχώς παραμένοντας πιστή στις 4 θεμελιώδης αξίες της: Τράπεζα Ανθρώπινη, αξιοπιστη, αναπτυξιακή και αποτελεσματική» όπως είπε ο πρόεδρος της Εθνικής Γκίκας Χαρδούβελης.
►Διαβάστε επίσης: Εθνική Τράπεζα: Πάνω από 2,4 δισ. οι προσφορές - Αντλεί 600 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 4,5%
Στο πλαίσιο αυτό η Εθνική είναι ανοιχτή σε στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες στο χώρα της τεχνολογίας και του fintech, με τα οφέλη των αντίστοιχων συνεργασιών που ήδη (Εpsilon net, NBG pay) να είναι ήδη ορατά.
«Μια τράπεζα για να αλλάξει πρέπει να αλλάξει διαδικασίες, συστήματα πληροφορικής, κουλτούρα» όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ, Παύλος Μυλωνάς. Και παρά το γεγονός ότι όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα μετασχηματισμού η κερδοφορία ήταν φτωχή, η διοίκηση της Εθνικής αποφάσισε ότι «σε ένα πράγμα θα ξοδέψουμε: στην τεχνολογία. Πιστεύουμε ότι η τράπεζα που επενδύει στην τεχνολογία θα επιβιώσει στο αύριο.»
Ο Π.Μυλωνάς αναφέρθηκε στην ενσωμάτωση του ΑΙ στα data analytics μέσω των οποίων αναδεικνύεται το κατάλληλο προϊον για κάθε πελάτη .
Το 2018 ήταν το σημείο καμπής για την Εθνική καθώς τα «κόκκινα» δάνεια ήταν 22,5 δισ. ευρώ και τα κεφάλαια οριακά και τότε «σκεφτήκαμε να αλλάξουμε την εταιρική ταυτότητα, αλλά πρώτα έπρεπε να αλλάξουμε εμείς, ως τράπεζα» όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ, Παύλος Μυλωνάς .
«Δεν μπορούμε να λέμε στους πελάτες ότι έχουμε αλλάξει και να έχουμε ουρές στα καταστήματα, οι διαδικασίες μας να είναι αργές» ανέφερε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι σήμερα ουρές δεν υπάρχουν ούτε τις μέρες που πληρώνονται οι συντάξεις.
Ετσι, την άνοιξη του 2019 η τράπεζα ανακοίνωσε από το Λονδίνο το πρόγραμμα μετασχηματισμού της «το οποίο πετύχαμε στο ακέραιο» όπως είπε ο Παύλος Μυλωνάς παραδεχόμενος ότι τότε «δεν υπήρχε άνθρωπος στην Ελλάδα που θα πίστευε ότι θα τα καταφέρναμε.
Αναφερόμενος στο νέο μοντέλο τραπεζικής που δίνει έμφαση στη συμβουλευτική, ειδικά για την Εταιρική και Επενδυτική Τραπεζική υπό τον Γενικό Διευθυντή Βασίλη Καραμούζη, «πελάτες μας βγάζουν το καπέλο για τις συμβουλές μας» καθώς έχουν συσταθεί εντός της τράπεζας ειδικές ομάδες για το Ταμείο Ανάκαμψης, τον ξενοδοχειακό κλάδο κλπ. «και από πολύ αργοί που ήμασταν γίναμε πολύ καλύτεροι και στόχος είναι να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο» είπε ο Π. Μυλωνάς.
Ακόμα πιο ορατές είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στη λιανική τραπεζική υπό Γενική Διευθυντρια Χριστίνα Θεοφιλίδη. Η εικόνα και η εξυπηρέτηση μέσω των 315 καταστημάτων και των ψηφιακών καναλιών είναι εντελώς διαφορετική από το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν.
Το e/mobilebanking, είναι από τα πιο εύχρηστα της αγοράς και το 97% των εγχρήματων συναλλαγών γίνονται πλέον στα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια της Εθνικής και με μόνο ένα 3% να απευθύνεται στο δίκτυο για εργασίες άλλου είδους (για συμβουλές ή για πιο σημαντικές αποφάσεις). Η tράπεζα, χρησιμοποιεί ευέλικτες σύγχρονες υπηρεσίες, όπως το videobanking και γίνεται paperless.
Ειδική ήταν η αναφορά του CEO της ΕΤΕ στο ανθρώπινο δυναμικό της τράπεζας και στην αλλαγή νοοτροπίας. Όπως είπε οι νέοι θέλουν να έρθουν στην Εθνική γιατί βλέπουν κάτι που τους αρέσει. Υπάρχει buzz. Είναι ενθουσιώδεις. «Παλιά ήθελαν να μπουν στην Εθνική για να βολευτούν».
Επιτυχίες αλλά και ευθύνες
Tέλος ο CEO της Εθνικής Τράπεζα Παύλος Μυλωνάς ανέφερε ότι μαζί με τις επιτυχίες έρχονται και οι ευθύνες. Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε την πρωτιά της ΕΤΕ στα ΕSG καθώς έχει αποτυπώσει και H και ανακοινώσει το CO2 των πελατών της και τους στόχους μείωσης των ρύπων μέχρι το 2030.
Η Χαρά Νταλέκου, γενική Διευθύντρια Μάρκετινγκ Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, επισήμανε ότι η νέα εταιρική εικόνα της Εθνικής υποστηρίζεται ταυτόχρονα από μια σύγχρονη, ανθρωποκεντρική καμπάνια, που ανοίγει το διάλογο με το κοινό. Η διαδικασία ανανέωσης της εταιρικές εικόνας δεν ήταν μια εύκολη προσπάθεια, αλλά μια μεγάλη πρόκληση καθώς έπρεπε να σεβαστεί την κληρονομία του χθες και να ενσωματώσει όλα όσα έγιναν τα τελευταία χρόνια και την οδήγησαν στην νέα εποχή.
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία της Τράπεζας, διατηρώντας το εμβληματικό κτίριο στο επίκεντρο και αξιοποιώντας περαιτέρω το σχήμα της έλλειψης ως σύμβολο συνεχούς εκσυγχρονισμού, ανανέωσης, αέναης εξέλιξης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!