Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ψηφιακό το Δελτίο Κίνησης «Transit Log» για ιδιωτικά σκάφη αναψυχής αλλοδαπής σημαίας

Σε λειτουργία τίθεται η ψηφιακή διαδικασία υποβολής και διαχείρισης του Δελτίου Κίνησης (Transit Log) των ιδιωτικών σκαφών αλλοδαπής σημαίας, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργου Πιτσιλή.

Ειδικότερα, η διαδικασία αφορά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ολικού μήκους άνω των 7 μέτρων που καταπλέουν σε ελληνικά λιμάνια, ως προς την υποβολή και διαχείριση δελτίου κίνησης:

α. περιορισμένης ισχύος, εφόσον:

  • φέρουν σημαία τρίτης χώρας και ανήκουν ή κατέχονται από πρόσωπα εγκατεστημένα σε Τρίτη χώρα / ή φέρουν σημαία άλλου κράτους – μέλους και ανήκουν σε πρόσωπα εγκατεστημένα σε Τρίτη χώρα,
  • δεν έχουν καταβληθεί οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που τους αναλογούν

β. αορίστου ισχύος, εφόσον:

  • φέρουν σημαία τρίτης χώρας και ανήκουν σε πρόσωπα εγκατεστημένα σε Τρίτη χώρα ή σε κράτος μέλος της ΕΕ,
  • έχουν καταβληθεί οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που τους αναλογούν

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τα σκάφη με τα παραπάνω χαρακτηριστικά υποχρεούνται να υποβάλουν «Δελτίο Κίνησης» (Transit Log) στο αρμόδιο Τελωνείο, προκειμένου να κινούνται ελεύθερα στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Η διαδικασία υποβολής

Πλέον, η διαδικασία υποβολής του Δελτίου και των σχετικών δικαιολογητικών ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) και ακολουθείται η εξής διαδρομή: Εφαρμογές > Τελωνειακές Υπηρεσίες > Transit Log – Δελτίο κίνησης.

Η νέα ψηφιακή διαδικασία μειώνει σημαντικά τους χρόνους έκδοσης του Δελτίου Κίνησης (Transit Log), διευκολύνοντας την είσοδο στη χώρα αλλοδαπών ταξιδιωτών με σκάφη αναψυχής. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι το 2022 εκδόθηκαν 8.033  Δελτία Κίνησης, το 2023 εκδόθηκαν 10.132 Δελτία, ενώ κατά το τρέχον έτος έχουν ήδη μέχρι στιγμής εκδοθεί 4.529 Δελτία.

Ταυτόχρονα, δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για την ψηφιακή διαχείριση και την ανταλλαγή των απαραίτητων πληροφοριών μεταξύ της ΑΑΔΕ και των Λιμενικών Αρχών του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δίνοντας τη δυνατότητα για πιο στοχευμένους και αποτελεσματικούς ελέγχους από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.

Ολόκληρη η απόφαση της ΑΑΔΕ

ΦΕΚ Β 4542 - 05.08.2024

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ 257/139/ 23-02-2000 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός τύπου “Δελτίου Κίνησης” (Transit Log)» (Β’378 και Β’426).

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001, Α'265), ιδίως των άρθρων 29, 30 παρ. 2, 31 και 33 παρ. 3,

β) του Κεφαλαίου Α' «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α' 94) και ειδικότερα της περ.

δ) της παρ. 2 του άρθρου 2, του άρθρου 7, της παρ. 1 του άρθρου 14 και του άρθρου 41 αυτού,

γ) των άρθρων 10, 17, 25 και 60 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α' 248),

δ) της υπό στοιχεία Δ.247/13/1988 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Προσωρινή εισαγωγή ορισμένων μεταφορικών μέσων και ειδών ατομικής χρήσης» (Β’195 και Β’307), η οποία κυρώθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 1839/1989 (Α' 90),

ε) της υπό στοιχεία Δ257/139/23-02-2000 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός τύπου “Δελτίου Κίνησης”(Transit Log)» (Β’378 και Β’426),

στ) των άρθρων 77-78, 170, 210-225 και 250-253 του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 952/2013 (L 269) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 9ης Οκτωβρίου 2013 για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα,

ζ) των άρθρων 1, 79, 81, 103, 139, 149-150, 163-165, 169, 171-174, 178-179, 182, 204-238 και του παραρτήματος 71-01 του κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμού (ΕΕ) 2015/2446 (L 343) της Επιτροπής της 28ης Ιουλίου 2015 για τη συμπλήρωση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά λεπτομερείς κανόνες σχετικούς με ορισμένες από τις διατάξεις του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα,

η) των άρθρων 170, 258, 260-264, 266-270, 322-323 και 348 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2015/2447 (L 343) της Επιτροπής της 24ης Νοεμβρίου 2015 για τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη θέσπιση του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα,

θ) των άρθρων 22, 23 και των Παραρτημάτων 9 (προσάρτημα Γ1) και 12 του κατ’εξουσιοδότηση Κανονισμού (ΕΕ) 2016/341 (L 69) της Επιτροπής της 17ης Δεκεμβρίου 2015 για τη συμπλήρωση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 952/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά μεταβατικούς κανόνες για ορισμένες διατάξεις του ενωσιακού τελωνειακού κώδικα για τις περιπτώσεις που τα σχετικά ηλεκτρονικά συστήματα δεν έχουν τεθεί ακόμη σε λειτουργία και την τροποποίηση του κατ’εξουσιοδότηση Κανονισμού (ΕΕ) 2446/2015 της Επιτροπής,

ι)τηςυπόστοιχείαΔ.ΟΡΓ.Α1125859ΕΞ2020/23.10.2020 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)» (Β’4738).

2. Την υπό στοιχεία Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28.01.2013 κοινήαπόφασητουΥπουργούκαιτουΥφυπουργούΟικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Β’130 και Β’372) και ειδικότερα τις διατάξεις των περ. 74) και 75) του άρθρου 2 αυτής σε συνδυασμό με τις διατάξεις της περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 2 και της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4389/2016.

3. Την υπ’αρ. 1 της 20-1-2016 πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 και τις αποφάσεις υπ’ αρ. 39/3/30-11-2017 (Υ.Ο.Δ.Δ 689) του Συμβουλίου Διοίκησης της ΑΑΔΕ και υπό στοιχεία 5294 ΕΞ 2020/ 17-1-2020 του Υπουργού Οικονομικών, με θέμα «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 27).

4. Την ανάγκη τροποποίησης της ανωτέρω υπό στοιχεία Δ257/139/23-02-2000 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός τύπου “Δελτίου Κίνησης” (Transit Log)» με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και ψηφιοποίηση της διαδικασίας έκδοσης του «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log).

5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού της Α.Α.Δ.Ε., αποφασίζουμε:

Η υπό στοιχεία Δ257/139/23-02-2000 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός τύπου “Δελτίου Κίνησης”(Transit Log)» τροποποιείται, ως ακολούθως: Άρθρο 1

1.Tο άρθρο 1 της υπό στοιχεία Δ257/139/23-02-2000 απόφασης αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 1Ι

Ιδιωτικά Πλοία Αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας ή άλλου Κράτους - Μέλους της ΕΕ.

Κάθε ιδιωτικό πλοίο αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας ή άλλου Κράτους - Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το οποίο δεν έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις και το οποίο καταπλέει σε ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να διακινείται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή ως ακολούθως:

1. Όταν το πρόσωπο που φέρνει το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής για να το χρησιμοποιήσει στη χώρα μας, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι ο πλοιοκτήτης, έχει τη συνήθη κατοικία του, όπως αυτή ορίζεται με την υπό στοιχεία Δ.247/88 Α.Υ.Ο. σε τρίτη χώρα, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (Transit Log) στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή ως το συνημμένο στην παρούσα «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ», ισχύος δεκαοχτώ (18) μηνών από την ημερομηνία της έκδοσής του. Τα πρόσωπα, που δύνανται διαδοχικά να χρησιμοποιούν το σκάφος στη χώρα μας πρέπει να έχουν τη συνήθη κατοικία τους όπως αυτή ορίζεται με την υπό στοιχεία Δ.247/88 Α.Υ.Ο. Το παραπάνω χρονικό διάστημα μπορεί να παραταθεί για άλλους έξι (6) μήνες, χωρίς να υπερβαίνει το όριο των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, μετά από αίτηση του δικαιούχου προσώπου.

2. Όταν το πρόσωπο που φέρνει το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής για να το χρησιμοποιήσει στη χώρα μας, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι ο πλοιοκτήτης, έχει τη συνήθη κατοικία του σε άλλο Κράτος - Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην Ελλάδα, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, ως το συνημμένο «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ», ισχύος κατ’ ανώτατο όριο ενός (1) μήνα από την ημερομηνία της έκδοσής του, για την εντός της προθεσμίας αυτής διακίνηση και επανεξαγωγή του πλοίου. Η προθεσμία αυτή δεν παρατείνεται.

3. Στις περιπτώσεις που το πρόσωπο των παρ. 1 και 2 φέρνει το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής στη χώρα μας και επιθυμεί να παραμείνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα για μεγαλύτερο από το κατά περίπτωση χορηγηθέν διάστημα, πρέπει να προβεί στον εκτελωνισμό του πλοίου και να καταβάλλει τους αναλογούντες σ’αυτό δασμούς και φόρους. Η υποχρέωση αυτή για τον εκτελωνισμό του πλοίου δεν δημιουργεί υποχρέωση για ύψωση της ελληνικής σημαίας, εφόσον ο πλοιοκτήτης δεν το επιθυμεί και του παρέχεται το δικαίωμα από τις ισχύουσες διατάξεις να διατηρεί τη σημαία του, ούτε δημιουργεί δικαίωμα για ύψωση της ελληνικής σημαίας, εφόσον αυτό δεν επιτρέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις. Για την μετά τον εκτελωνισμό διακίνησή του στα ελληνικά χωρικά ύδατα, εφόσον το ιδιωτικό πλοίο αναψυχής διατηρεί τη σημαία που φέρει, υποχρεούται στην ψηφιακή υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), στην αρμόδιαΤελωνειακή Αρχή ως το συνημμένο «ΥΠΟΔΕΙΓ- ΜΑ», αορίστου ισχύος.

Όταν κάποιος από τους πλοιοκτήτη, πλοίαρχο/κυβερνήτη, κάτοχο-χρήστη ή εκπρόσωπο του πλοιοκτήτη, έχει τη συνήθη κατοικία του στην Ελλάδα, αντίγραφο του χορηγούμενου στην περίπτωση αυτή «Δελτίου Κίνησης» αορίστου ισχύος, διαβιβάζεται άμεσα στην αρμόδια για τη φορολογία τους υπηρεσία.».

2.Το άρθρο 2 της υπό στοιχεία Δ257/139/23-02-2000 απόφασης καταργείται και το άρθρο 3 αναριθμείται σε άρθρο 2.

3. Προστίθεται άρθρο 3, ως εξής:

«Άρθρο 3

Ψηφιακή υποβολή, έκδοση και διαχείριση του Δελτίου Κίνησης (Transit Log) - Εφεδρική διαδικασία

1. Η υποβολή του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), των δικαιολογητικών εγγράφων, καθώς και η διαδικασία έκδοσης και διαχείρισής του στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής πραγματοποιείται αποκλειστικά ψηφιακά μέσω εφαρμογής στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ 

2.Το «Δελτίο Κίνησης» υποβάλλεται ψηφιακά μετά τη δήλωση κατάπλου του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής στις λιμενικές αρχές του πρώτου ελληνικού λιμένα κατάπλου.

3. Όταν η εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Υποβολής Transit Log- Δελτίου Κίνησης ή/και του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος των Τελωνείων δεν είναι διαθέσιμα επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η εφεδρική (χειρόγραφη) διαδικασία καταχώρισης ή/και διαχείρισης του Δελτίου Κίνησης καθώς και προσκόμισης δικαιολογητικών αντίστοιχα στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Η εφεδρική (χειρόγραφη) διαδικασία καταχώρισης και διαχείρισης του Δελτίου Κίνησης καθώς και η προσκόμιση δικαιολογητικών επιτρέπεται και στην περίπτωση που υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο από τον συναλλασσόμενο. Μετά την αποκατάσταση του προβλήματος στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνείων, το «Δελτίο Κίνησης» και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καταχωρούνται ηλεκτρονικά από την τελωνειακή αρχή».

4.Το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ της υπό στοιχεία Δ 257/139/23.02.2000 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, αντικαθίσταται από το συνημμένο στην παρούσα ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ.».

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 30 Ιουλίου 2024

Ο Διοικητής ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ