Επίλυση του προβλήματος για τις 4.000 επιχειρήσεις που βρίσκονται στη λίστα του Τειρεσία και δεν μπορούσαν να προμηθευτούν POS και επιβολή ανώτατου ορίου προμήθειας 0,5% για συναλλαγές έως 10 ευρώ με κάρτες προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας που κατατίθεται στη Βουλή. Στην ίδια τροπολογία θα περιλαμβάνεται και η δυνατότητα πληρωμής τελών κυκλοφορίας με το μήνα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που είχαν καταθέσει τις πινακίδες τους.
►Διαβάστε επίσης: ΑΑΔΕ: Ταχύτερες οι επιστροφές φόρου - Ερχεται ο πρώτος μεγάλος συμψηφισμός με ΕΝΦΙΑ
Ειδικότερα:
1. Χρεώσεις με κάρτες: Η ρύθμιση δεν αφορά οριζόντια όλες τις επιχειρήσεις αλλά συγκεκριμένους ΚΑΔ που θεωρείται ότι πλήττονται από τις υψηλές προμήθειες με αποτέλεσμα να έχουν σχεδόν μηδαμινό κέρδος. Στην πραγματικότητα αφορά περίπτερα, ταξί, λαικές αγορές,μικροπωλητές κλπ. Το πρόβλημα των υψηλών χρεώσεων είναι πολλαπλάσιο για περίπτερα και λαϊκές αγορές, όπου το κόστος χρήσεως των POS φτάνει σε ορισμένες περιπτώσεις να εκμηδενίζει το περιθώριο κέρδους των εμπόρων. Δεν θα αφορά, για παράδειγμα, τα σούπερ μάρκετ, ακόμη και για αγορές κάτω των 10ευρώ.Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να στηριχτούν οι μικροί επαγγελματίες λόγω της υποχρεωτικής χρήσης POS στις πληρωμές με κάρτες και να μην βρουν νέα παράθυρα φοροδιαφυγής. Η νομοθετική ρύθμιση θα ορίζει το τελικό, αθροιστικό ποσό της συνολικής προμήθειας το οποίο δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το 0,5% της αξίας της συναλλαγής. Θα προβλέπεται ένα συγκεκριμένο πλαφόν στο ποσοστό της προμήθειας ανά συναλλαγή, το οποίο θα περιλαμβάνει τις επιμέρους προμήθειες των τραπεζών, εκκαθαριστών και σχημάτων καρτών. Υπενθυμίζεται πως σήμερα οι κρίκοι της αλυσίδας που εισπράττει προμήθειες από μια συναλλαγή με πλαστικό χρήμα είναι οι τράπεζες, οι πάροχοι - εκκαθαριστές, αλλά και τα διεθνή σχήματα πληρωμών Visa και Μastercard που φαίνεται να έχουν τα υψηλότερο μερίδιο προμηθειών σε αυτό το τριμερές σχήμα.Σε κάθε περίπτωση, η νομοθετική διάταξη θα μειώνει οριζόντια - από την δημοσίευση της σε ΦΕΚ και μετά – τις προμήθειες και τις χρεώσεις σε συναλλαγές έως 10 ευρώ στο 0,5%.
2. Κόκκινες επιχειρήσεις: Δίνεται λύση στο πρόβλημα για τις περίπου 4.000 επιχειρήσεις που δεν μπορούν να προμηθευτούν POS καθώς βρίσκονται στη λίστα του Τειρεσία.
3. Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Στην ίδια τροπολογία θα περιλαμβάνεται και η δυνατότητα των ιδιοκτητών οχημάτων να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας με το μήνα . Η άρση της ακινησίας γίνεται μέσω της πλατφόρμας myCAR της ΑΑΔΕ.Απαραίτητη προϋπόθεση πριν την άρση της ακινησίας είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων να έχουν ασφαλισμένα τα οχήματα τους συμβόλαιο ασφάλισης του οχήματος. Σε περίπτωση που δεν είναι πληρωμένα τα τέλη, επιλέγεται Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας. Με τους κωδικούς του Taxis, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα εισέρχονται στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν. Εαν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής.
►Διαβάστε επίσης: ΑΑΔΕ: Ερχονται 20.000 ραβασάκια με φόρους από το παρελθόν κατά εκτίμηση
Τελος χρόνου για διασύνδεση των POS με τις ταμειακές
Παράλληλα εκπνέει σήμερα η προθεσμία για τη διασύνδεση των POS με τις κλασσικές ταμειακές μηχανές καθώς αν κάποια επιχείρηση έχει τον πιο εξελιγμένο τύπο (με το λογισμικό ERP) θα έχει δυνατότητα μέχρι τις 30 Ιουνίου.
Πανω από το 90% των επιχειρήσεων εχει τηρήσει το χρονοδιάγραμμα της διασύνδεσης.
Από το υπουργείο Οικονομικών διαμηνύουν ότι δεν πρόκειται να υπάρξει νέα παράταση και ήδη η ΑΑΔΕ έχει εντείνει τους ελέγχους σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είχαν αυτή την υποχρέωση «κόβοντας» μέχρι στιγμής πάνω από 30 πρόστιμα σε εταιρίες με τζίρο άνω του ενός 1 εκατ. ευρώ τα οποία φθάνουν έως 20.000 ευρώ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!