Οι πρώτες σημαντικές μειώσεις τιμών στην αγορά, απόρροια των κυβερνητικών παρεμβάσεων σε τέσσερις άξονες, είναι ήδη γεγονός και όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς κινούνται μεσοσταθμικά στα επίπεδα του 15%, δημιουργώντας σοβαρές προσδοκίες ότι αυτό θα αποτυπωθεί στον πληθωρισμό που θα ανακοινωθεί για τον Μάρτιο.
Ωστόσο, αυτή είναι η καλή πλευρά της υπόθεσης, αφού υπάρχει και η άλλη, μάλλον ζοφερή, που αφορά τα είδη διατροφής και εκεί τα πράγματα δεν είναι ρόδινα. Όπως δείχνουν και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για τον Φεβρουάριο, η άνοδος των τιμών στο κομμάτι της διατροφής ναι μεν δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι τέτοια που να επιτρέπει όχι μόνο πανηγυρισμούς, αλλά ούτε καν χαμόγελα.
Ο δείκτης της διατροφής υποχώρησε στο 6,7% τον Φεβρουάριο, από 8,3% τον Ιανουάριο, ποσοστό που είχε καιρό να το δει η αγορά, αλλά παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Οι εκτιμήσεις για τον Μάρτιο είναι ότι η εικόνα αυτή θα βελτιωθεί, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα βρεθεί σε αποδεκτά, από οικονομικής άποψης επίπεδα.
Η διατροφή παραμένει η «μαύρη τρύπα» για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία, αφού όσες παρεμβάσεις και αν έχουν γίνει, όσες προσπάθειες και αν έχουν καταβληθεί, το αποτέλεσμα σε καμία περίπτωση δεν είναι το επιθυμητό.
Οι τιμές υποχωρούν αλλά όχι στα τρόφιμα
Ακόμη και στην παρούσα περίοδο, από την 1η Μαρτίου και μετά, υπάρχουν μειώσεις στα είδη σούπερ μάρκετ, που μεσοσταθμικά μπορεί να φτάνουν ακόμη και το 15%, αλλά όχι για τα είδη διατροφής.
Σε απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας έρευνες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα επώνυμα και για τον σκοπό αυτό οι εταιρίες επιχειρούν με κάθε τρόπο να τους προσεγγίσουν, ακολουθώντας τα κελεύσματα των καιρών.
Έτσι εκτός των μειώσεων που έχουν κάνει αρκετές εξ αυτών, δεν σταμάτησαν και οι προσφορές. Μία πολιτική που ακολουθούν πολλές επιχειρήσεις σε όλη την διάρκεια του έτους. Μάλιστα κάποιες εξ αυτών κάνουν ή έκαναν ένα πετυχημένο – εμπορικά τρικ. Ανεβάζουν σε πολύ υψηλά επίπεδα την τιμή και εν συνεχεία προχωρούν σε προσφορά, είτε για το προϊόν μεμονωμένα ή σε διπλή συσκευασία.
Μάλιστα έχει αποδειχθεί από έρευνες που κάνουν οι ίδιες οι εταιρίες, ότι οι καταναλωτές περιμένουν αυτές τις προσφορές και κάνουν τις αγορές τους σχεδόν αποκλειστικά μέσω αυτών. Έτσι, λοιπόν, φοβούμενες το άγνωστο προτιμούν να διατηρήσουν την ίδια πολιτική που έχει αποδειχθεί, για τις ίδιες, απόλυτα πετυχημένη.
Ερχονται νέες παρεμβάσεις στα τρόφιμα
Στην κυβέρνηση πάντως αναζητούν τρόπους προκειμένου το επιτυχημένο μοντέλο παρεμβάσεων στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και καθαριστικών που είχαν τρέξει όλο το προηγούμενο διάστημα με ρυθμούς ρεκόρ, να επεκταθούν και στα τρόφιμα, έτσι ώστε να φέρουν απτά αποτελέσματα και να δώσουν ανάσα στα νοικοκυριά.
Επί του παρόντος πάντως τρέχει και θα είναι σε ισχύ μέχρι και το Μ. Σάββατο 4 Μαΐου το «Καλάθι της Σαρακοστής» που αποτελεί ουσιαστικά επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» καθώς προστίθενται τρεις επιπλέον κατηγορίες τροφίμων που παρουσιάζουν αυξημένη εποχική ζήτηση κατά την περίοδο της Σαρακοστής και συγκεκριμένα: ο χαλβάς, οι νηστίσιμες Σαλάτες (αλοιφές – μελιτζανοσαλάτες, ταραμοσαλάτες κ.α.) καθώς και δύο τουλάχιστον είδη από κατεψυγμένα θαλασσινά.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!