Να αλλάξει το τοπίο στην αγορά των σούπερ μάρκετ και στον τρόπο διαμόρφωσης των τιμών, επιχειρεί με μία σειρά από πρωτοβουλίες το υπουργείο Ανάπτυξης στην προσπάθειά του να φρενάρει την καλπάζουμε ακρίβεια.
Στο στόχαστρο του υπουργείου φαίνεται να βρίσκονται οι προσφορές των επιχειρήσεων, οι οποίες μάλλον μπερδεύουν τους καταναλωτές παρά τους διευκολύνουν. Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζει ένα σχέδιο νόμου, το οποίο ίσως παρουσιαστεί και ψηφιστεί μέσα στο πρώτο 3μηνο του επόμενου έτους και το οποίο, όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας θα έχει τα χαρακτηριστικά «κάθε ημέρα χαμηλή τιμή», ή όπως είναι γνωστό διεθνώς «everyday low price».
Εν ολίγοις θα αποτελεί μία εμπορική τακτική στο κλάδο του λιανικού εμπορίου, η οποία και θα ενσωματώνει το κόστος των ειδικών προσφορών συμπεριλαμβανομένου και του κόστους προώθησης, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την μειωμένη τιμή του προϊόντος σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου με το ιδεατό διάστημα να ανέρχεται σε ένα έτος.
Μόνιμη μείωση τιμών αντί των προσφορών
Όπως χαρακτηριστικά έχει σημειώσει ο υπουργός Ανάπτυξης «θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές ενέργειες να περάσει στη μόνιμη τιμή. Αντί να υπάρχει μια προωθητική ενέργεια να υπάρχει μια καλύτερη τιμή και αυτό θα το πετύχουμε μέσα από μια μεταρρύθμιση που προωθούμε το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους».
Ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ γίνονται υπό την μορφή προσφορών. Το ποσοστό σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, σε ένα μεγάλο αριθμό επώνυμων προϊόντων, αντιπροσωπεύει σχεδόν το 25%, ενώ λίγους μήνες πριν ήταν μερικές ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα. Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων υπό προωθητική ενέργεια καταγράφεται στα κατεψυγμένα τρόφιμα και ακολουθούν τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς.
Βέβαια το μοντέλο που δείχνει να επιλέγει το υπουργείο ώστε να αντικαταστήσει τις σημερινές προσφορές, μόνο ένα εύκολο εγχείρημα δεν είναι. Και αυτό διότι το σύστημα των προσφορών, δεν γίνεται αποκλειστικά και μόνο από την βιομηχανία ή από το λιανικό εμπόριο. Μπορεί να γίνει από την μία ή από την άλλη πλευρά, αλλά και αρκετές φορές πρόκειται για ένα συνδυασμό δράσεων και από τις δύο πλευρές.
Το σχέδιο του ΥΠΑΝ
Το υπουργείο θεωρεί ότι είναι προς όφελος τόσο των επιχειρήσεων του κλάδου (βιομηχανία και σούπερ μάρκετ) και βέβαια των καταναλωτών, οι οποίοι θα μπορούν να έχουν σε σχεδόν μόνιμη βάση αγαθά σε χαμηλότερες τιμές. Όπως σημειώνουν οι παράγοντες της αγοράς επιδίωξη είναι το τελικό προϊόν χαμηλώνει την τιμή του για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, έστω και αν αυτή η μείωση δεν είναι τόσο μεγάλη όσο αυτή των προσφορών για μικρότερο όμως διάστημα.
Το αν αυτό το εγχείρημα πετύχει ή όχι θα φανεί στην πορεία, όμως στο υπουργείο Ανάπτυξη και ειδικά στο περιβάλλον του υπουργού υπάρχει η βεβαιότητα της επιτυχίας.
Τέλος επιτυχής επί του παρόντος κρίνεται η πρωτοβουλία για «Μόνιμη Μείωση Τιμής» με εκπτώσεις τουλάχιστον 5% και για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών. Έτσι λοιπόν μέχρι χθες οι εταιρείες που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία έφταναν τις 62 με 7.770 προϊόντα σε 37 βασικές κατηγορίες όπως αλεύρι, αλλαντικά, βρεφικά και παιδικά είδη, γάλα, τυριά κλπ. Από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρεται ότι ο αρχικός στόχος των 500 προϊόντων ανήκει πλέον στο παρελθόν και ο πήχης σηκώνεται πιο ψηλά, στα 1.000 προϊόντα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!