Οι διαδικτυακές αγορές αυξάνονται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, αλλά στην αρχή της πανδημίας του κορονοϊού ήταν λιγότερο διαδεδομένες σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.
Σύμφωνα με έρευνα της Eurostat για το 2020, η οποία αφορά στη χρήση internet και τις ηλεκτρονικές αγορές κατά βάση από το δεύτερο τρίμηνο του 2019 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2020, το ποσοστό των Ελλήνων ηλικίας 16-74 ετών που έκαναν διαδικτυακές αγορές ανερχόταν στο 46% έναντι 64% κατά μέσο όρο στην ΕΕ. Oσον αφορά το internet, το 79% των Ελλήνων το χρησιμοποιούσε έναντι 89% κατά μέσο όρο στην ΕΕ.
Βέβαια, οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στη φυσική λειτουργία των καταστημάτων λόγω του κορονοϊού αναμένεται να έχουν αυξήσει τα σχετικά ποσοστά, κάτι που σημειώνει και η Eurostat.
Από την έρευνα προκύπτει ότι από το 89% των πολιτών της ΕΕ που ήταν χρήστες το internet, το 72% είχε αγοράσει ή παραγγείλει προϊόντα ή υπηρεσίες ηλεκτρονικά. Οι ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2019 (68% των χρηστών internet) και κατά 10 μονάδες σε σχέση με το 2015 (62%).
Πιο δημοφιλείς ήταν οι ηλεκτρονικές αγορές στις βόρειες χώρες, όπως την Ολλανδία (91% των χρηστών internet), στη Δανία (90%), τη Γερμανία (87%), τη Σουηδία (86%) και την Ιρλανδία (81%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο διαδεδομένες ήταν στη Βουλγαρία (42%) και τη Ρουμανία (45%).
Οι πιο δημοφιλείς διαδικτυακές αγορές στην ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν τα ρούχα (περιλαμβανομένων των αθλητικών), τα παπούτσια ή αξεσουάρ ενώ ακολουθούσαν οι παραγγελίες σε εστιατόρια, σε αλυσίδες fast food, υπηρεσίες κέτερινγκ, έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κήπου, καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας και βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες.
Οσον αφορά τη συχνότητα, το 35% των διαδικτυακών αγοραστών έκαναν αγορές τρεις έως πέντε φορές στο πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ το 34% έκαναν δύο αγορές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!