Καμία μεταβολή δεν θα υπάρξει ούτε και το 2023 στα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ, όπως διαβεβαίωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης Χάρης Σαχίνης. Υπενθυμίζεται ότι παραμένουν καθηλωμένα στα ίδια επίπεδα τα τελευταία 13 χρόνια και είναι τα δεύτερα φθηνότερα σε όλη την Ευρώπη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Υδάτων έχει καθυστερήσει σημαντικά και κατά συνέπεια η τιμολογιακή πολιτική της ΕΥΔΑΠ, καθορίζεται από τον βασικό μέτοχο που είναι το Υπερταμείο και κατά συνέπεια το υπουργείο Οικονομικών.
Η εντολή που έχει δοθεί από το υπουργείο, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ, είναι να μην γίνει καμία απολύτως αύξηση μέσα στο 2023.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΥΔΑΠ, η επιχείρηση έχει απορροφήσει τα αυξημένα κόστη που έχουν υπάρξει και δεν τα έχει μετακυλήσει στον τελικό καταναλωτή, κάτι που έχει επηρεάσει σημαντική την κερδοφορία της.
Πιο συγκεκριμένα η αύξηση του κόστους για ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο, ανέρχεται σε 16 εκατ. ευρώ, ενώ υπήρξε πρόβλεψη 21 εκατ. ευρώ για αδιύλιστο νερό και πρόβλεψη 8,5 εκατ. ευρώ για επίδικες υποθέσεις.
►Διαβάστε και: ΕΥΔΑΠ: Στα 16,7 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 72%
Μειώθηκαν τα καθαρά κέρδη
Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν στα 21,1 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 39,3% σε σχέση με το 9μηνο του 2021.
Σε ότι αφορά την μερισματική πολιτική ο Χ. Σαχίνης απέφυγε να απαντήσει για το αν η εταιρεία εκτός από το μέρισμα των 0,28 ευρώ που μοιράστηκε θα διανείμει επιπλέον μέρισμα ή θα προχωρήσει σε επιστροφή κεφαλαίου, λέγοντας ότι δεν έχει ληφθεί κάποια τέτοια απόφαση.
Τα διαθέσιμα της ΕΥΔΑΠ παραμένουν υψηλά (πάνω από 200 εκατ. ευρώ) αν και χρειάστηκε να πληρώσει περί τα 157 εκατ. ευρώ για το κόστος του αδιύλιστου νερού για την περίοδο 2013-2020 και επιπλέον 45,5 εκατ. ευρώ που αφορά σε τακτοποιήσεις οφειλών βάσει της νέας σύμβασης με την εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ.
Παράλληλα εταιρία έχει δρομολογήσει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα μέχρι το 2031 που ανέρχεται στα 1,6 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 800 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για έργα αποχέτευσης στην Ανατολική Αττική, τα 400 εκατ. ευρώ για το μετασχηματισμό της εταιρείας, τα 200 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του δικτύου ύδρευσης για μείωση των διαρροών νερού και 250 εκατ. ευρώ για την επέκταση σε νέες αγορές και υπηρεσίες.
Τα 800 εκατ. ευρώ για τα περιβαλλοντικά έργα στην Ανατολική Αττική που θα λύσουν μια και καλή το πρόβλημα της αποχέτευσης θα τύχουν χρηματοδότησης της τάξης του 90% από την Περιφέρεια.
Η αποκατάσταση του δικτύου για την ελαχιστοποίηση των απωλειών νερού, η επέκταση με νόμο για εργασίες και εκτός Αττικής και η αυτονομία στην κατανάλωση ενέργειας αποτελούν το στρατηγικό πλάνο για την ενίσχυση των εσόδων της εταιρείας.
►Διαβάστε και: ΕΥΔΑΠ: Eνα νέο μοντέλο ολοκληρωμένης ψηφιακής εξυπηρέτησης για κάθε πελάτη
Νέος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Επίσης η ΕΥΔΑΠ αντικαθιστά το στόλο των φορτηγών της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έως το 2028 η διοίκηση υποστηρίζει ότι οι ανάγκες ρεύματος (σε ετήσια βάση περίπου 310GWh) θα καλύπτονται κατά 30GWh από προμήθεια ενέργειας και κατά 280MWh από υφιστάμενες ΑΠΕ και ιδιόκτητες φωτοβολταϊκές και υδροηλεκτρικές μονάδες. Μέχρι τότε η διοίκηση θα επιδιώξει τη σύμβαση διμερών συμβολαίων για να εξασφαλίσει καλές τιμές ρεύματος.
Τέλος η ΕΥΔΑΠ μετά από πάρα πολλά χρόνια προχωρεί μέσω ΑΣΕΠ σε προσλήψεις με στόχο να ανανεώσει το προσωπικό (ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 55 έτη) και να αποκτήσει εξειδικευμένα στελέχη ώστε να μειωθούν οι εργολαβικοί υπάλληλοι.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!