Μετά τη σημαντική μείωση κατά 45% του αριθμού των επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της ΕΕ το 2020 (σε σύγκριση με το 2019), τα στοιχεία της Eurostat για το 2021 δείχνουν μερική ανάκαμψη, με τρία ελληνικά λιμάνια να βρίσκονται στο Top 5 της Ευρώπης.
Το 2021 ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16%, φτάνοντας τα 267,9 εκατομμύρια από 230 εκατομμύρια το 2020. Ωστόσο, οι αριθμοί είναι σημαντικά κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (-36% το 2021 σε σύγκριση με το 2019), όταν τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραφαν 418 εκατομμύρια επιβάτες.
Η Μεσσήνη συνέχισε να είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021
Το λιμάνι της Μεσσήνης στην Ιταλία παρέμεινε το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021, με 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στη λίστα ακολουθούν το Reggio Di Calabria στην Ιταλία (8,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τρία ελληνικά λιμάνια: ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα (με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα).
Το 2021 τα 20 κορυφαία επιβατικά λιμάνια αντιπροσώπευσαν περισσότερο από το 34% του συνολικού αριθμού επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Όλα τα λιμάνια σημείωσαν σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση δύο ιταλικά: το Piombino (+2%) και το Isola d'Elba (+3%).
Εμπορευματική κίνηση
Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στους λιμένες της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, αυξημένα κατά 4% σε σύγκριση με το 2020, όταν είχε καταγραφεί πτώση 7% σε σύγκριση με το 2019, λόγω της πανδημίας COVID-19 και των περιορισμών που είχαν τεθεί σε εφαρμογή στην ΕΕ και παγκοσμίως.
Το 2020 σηματοδότησε την κάμψη μιας θετικής τάσης στην εμπορευματική δραστηριότητα στα λιμάνια της ΕΕ και παρόλο που τα επίπεδα του 2021 δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, τα νούμερα εξακολούθησαν να είναι ελαφρώς χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Η Ολλανδία παρέμεινε το 2021 στην πρώτη θέση όσον αφορά τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές. Τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (+32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020), 17% του συνολικού όγκου θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ.
Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.
Το Ρότερνταμ (435 εκατομμύρια τόνοι), η Αμβέρσα (216 εκατομμύρια τόνοι) και το Αμβούργο (111 εκατομμύρια), διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021, τόσο ως προς το μεικτό βάρος των διακινούμενων εμπορευμάτων όσο και ως προς τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων.
Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των φορτίων που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε - σε επίπεδο βάρους - περισσότερο στον Πειραιά (-10%), στο Algeciras στην Ισπανία (-6%) και στην Klaipėda στη Λιθουανία (-5%).
Αντίθετα, αυξήθηκε περισσότερο στο Zeebrugge (+27%) στο Βέλγιο και στην Constanţa (+26%) στη Ρουμανία.
Με πληροφορίες από Eurostat
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!