Αυτό, τουλάχιστον, εκτιμά μελέτη του ΔΙΚΤΥΟΥ σύμφωνα με την οποία τα έργα ΣΔΙΤ που είναι σε σχεδιασμό, εκτιμάται πως για την επόμενη πενταετία μπορούν δυνητικά να φτάσουν σε ύψος 5 - 7 δισ. ευρώ. Τα έργα αφορούν εγγειοβελτιωτικά έργα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, έργα οδικών υποδομών, ηλεκτρονικά εισιτήρια σε μουσεία, έργα ψηφιακών υποδομών, εκπαίδευσης, ενεργειακής εξοικονόμησης κ.λπ.
Στην ίδια μελέτη σημειώνεται πως από το 2009 έως το 2019, έχουν ολοκληρωθεί 14 Συμβάσεις ΣΔΙΤ, αξίας 822 εκατ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, τα έργα αυτά είχα να κάνουν με τους τομείς της διαχείρισης απορριμμάτων, τα ευρυζωνικά δίκτυα, τις σχολικές υποδομές, το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες Αθηνών.
Αντίστοιχα, έως και το Δεκέμβριο του 2020, είχαν εγκριθεί 18 νέα έργα ΣΔΙΤ, συνολικής αξίας 2,73 δισ. ευρώ, σε τομείς όπως έργα Ευρυζωνικότητας, οδικοί άξονες, συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων κλπ. Παράλληλα, στις 15/01/21, εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή τρία νέα έργα ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 477 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τη μελέτη οι Συμπράξεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία τόνωσης της οικονομικής ανάπτυξης, που μοχλεύοντας ιδιωτικούς πόρους σε αναπτυξιακά έργα, δημιουργούν πολλαπλασιαστικό όφελος. Και αυτό γιατί παρέχουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με συμβατικά μοντέλα υλοποίησης δημοσίων υποδομών όπως η αποπληρωμή έργων σε βάθος χρόνου και η εξασφάλιση προκαθορισμένου χρόνου και κόστους υλοποίησης, γεγονός που αποτυπώνει το σύγχρονο και καινοτόμο χαρακτήρα τους, όπως και τη χρησιμότητα του μοντέλου ΣΔΙΤ.