Σε παράταση με αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οδηγήθηκαν πέντε διαγωνισμοί - ΣΔΙΤ καθώς ο μεγάλος φόρτος λόγω των πολλών ταυτόχρονων διαδικασιών οδήγησε τους ενδιαφερόμενους σε αιτήματα παρατάσεων.
Τα έργα αυτά είναι: οι οδικοί άξονες Δράμα - Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και τα φράγματα Ενιπέα Φαρσάλων, Χαβρία Χαλκιδικής και Ταυρωνίτη Κρήτης.
Τα πέντε αυτά έργα αναμένεται να τραβήξουν το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων της χώρας και έρχονται να προστεθούν στο ήδη μεγάλο portfolio έργων Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα που είναι σε δημοπράτηση στη χώρα.
Από τα πέντε έργα, τα τέσσερα αφορούν παράταση στην ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος και το ένα, για το Φράγμα Χαβρία, παράταση στην ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.
Φράγμα Χαβρία
Η υλοποίηση του Φράγματος Χαβρία είναι το πρώτο έργο ΣΔΙΤ για φράγμα και γενικότερα στον τομέα της ύδρευσης στην Ελλάδα.
Με τη λειτουργία του θα λειτουργήσει ανακουφιστικά στο πρόβλημα λειψυδρίας που παρατηρείται στην περιοχή ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Αναθέτουσα αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της Διεύθυνσης Έργων Ύδρευσης, Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων.
Το αρχικά εκτιμώμενο κόστος του έργου ξεπερνά τα 105,89 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 85,4 εκατ.ευρώ). Η χρηματοδότηση του έργου θα είναι 100% ιδιωτική χωρίς κάποια ενίσχυση από το ΕΣΠΑ.
Η διάρκεια του έργου είναι 30 χρόνια (360 μήνες) εκ των οποίων τα τρία χρόνια θα αφορούν στην κατασκευή του Φράγματος, των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και των απαραίτητων δικτύων.
Το έργο διεκδικούν οι εξής:
- ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τ.Ε. ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
- «Ένωση Εταιρειών INTRAKAT – SUEZ EAU FRANCE S.A.S. – ΕΥΑΘ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.».
- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
- Διαβάστε επίσης: Εργα: Ξεκινά ο διαγωνισμός για το Φράγμα Αγιόκαμπου στη Λάρισα - Πότε θα γίνει η δημοπράτηση
Φράγμα Ενιπέα Φαρσάλων- Ταυρωνίτη Κρήτης
Στο Φράγμα Ενιπέα Φαρσάλων περιλαμβάνεται η μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση Φράγματος Ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), Δικτύων Διανομής Νερού και λοιπών Συνοδών Έργων.
Για το διπλό Φράγμα στον Ταυρωνίτη ποταμό θα πραγματοποιηθούν έργα Αξιοποίησης του Υδατικού Δυναμικού.
Η διάρκεια των δύο ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών και η υπόλοιπη διάρκεια αφορά στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Το κόστος με ΦΠΑ για το Φράγμα Ενιπέα ορίστηκε σε 230,07 εκατ. ευρώ (185,54 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και για Φράγμα Ταυρωνίτη σε ποσό με ΦΠΑ 267,09 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 215,4 εκατ. ευρώ).
Άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα
Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως εξής:
- Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.
- Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.
- Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., δεκατεσσάρων (14) γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., εικοσιτριών (23) κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, δύο (2) ανισόπεδων κόμβων, εξήντα (60) ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , εικοσιπέντε (25) ιρλανδικών διαβάσεων.
- Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.
- Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.
- Διαβάστε επίσης: Παράταση στους διαγωνισμούς για τα Φράγματα Ταυρωνίτη και Ενιπέα
Άξονας Δράμα-Αμφίπολη
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει:
Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
• Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους ~29.5 χλμ.
• Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους ~13.5 χλμ.
• Α/Κ Μεσορράχης
• Α/Κ Παλαιοκώμης
• Α/Κ Μ. Σουλίου
• Α/Κ Ροδολίβους
• Α/Κ Πρώτης
• Α/Κ Ν. Μπάφρας
• Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
• Α/Κ Μαυρολεύκης
• Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
• Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας)
Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Η διάρκεια των δύο ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα τέσσερα πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Το κόστος με ΦΠΑ για τον άξονα Θεσσαλονίκη - Έδεσσα ορίστηκε σε 444,91 εκατ. ευρώ (358,8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και για τον άξονα Δράμα - Αμφίπολη σε ποσό με ΦΠΑ 248,54 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 200,43 εκατ. ευρώ).