Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Γεμίζουν το καλάθι online - Αυξήθηκαν οι αγορές το γ' τρίμηνο - Τα top προϊόντα

Πηγή: Pixabay

Με λιγότερα προϊόντα γεμίζει το online καλάθι του νοικοκυριού στα σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από το τελευταίο τριμηνιαίο report της Convert Group

Ειδικότερα, στο διάστημα Ιουλίου - Σεπτεμβρίου 2022, δηλαδή στην αιχμή της τουριστικής σεζόν, καταγράφηκε 8% αύξηση στα τεμάχια που πούλησαν τα online σούπερ μάρκετ στους καταναλωτές, με τη συνολική αξία όμως να είναι αυξημένη κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Περισσότερα καλάθια - Μικρότερα σε τεμάχια

Η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού δεν διαφοροποιήθηκε (στα 76,4 ευρώ), ωστόσο οι καταναλωτές τοποθέτησαν σε αυτό 33 αντί 36 τεμάχια (9% μείωση) δημιουργώντας από την άλλη πλευρά περισσότερα καλάθια, κατά 18%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

 

Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία

Σε επίπεδο 9μηνου οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών ήταν: 

+19% σε προϊόντα για κατοικίδια

+7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού

+5% σε προϊόντα αρτοποιίας

+5% σε ποτά και αναψυκτικά

+3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά 

+2% σε συσκευασμένα τρόφιμα

Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου.

Δημοφιλέστερη ημέρα για ψώνια η Δευτέρα

Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται την συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας.

Ψώνια τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά

Τέλος, εντυπωσιακό εύρημα αποτελεί ότι πάνω από το ένα τρίτο των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, τις ώρες δηλαδή που τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπόρων είναι κλειστά.

Συσκευασμένα νερά

Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των συσκευασμένων νερών η οποία σημειώνει σημαντική ανάπτυξη στο 9μηνο του 2022 και αποτελεί τη μόνη κατηγορία που εμφανίζεται να κερδίζει περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια από ότι στο αντίστοιχο διάστημα του 2021. Συγκεκριμένα, προϊόντα αυτής της κατηγορίας τοποθετήθηκαν πλέον στο 27% των online καλαθιών του 9μηνου του 2022, σε σχέση με 24% το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

 

Γκεζερλής: Ο μέσος αγοραστής παραγγέλνει πιο συχνά

Όπως ανέφερε στην «Ημερησία» ο Παναγιώτης Γκεζερλής, πρόεδρος της Convert Group, «η μέση παραγγελία σε e-super market, κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου, έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα συγκριτικά με πέρυσι (γύρω στα 76 ευρώ), αλλά με τρία τεμάχια λιγότερα (33 από 36). Ωστόσο, ο μέσος αγοραστής παραγγέλνει πιο συχνά, κάτι που εξηγεί και την συνολική αύξηση των όγκων σε ποσοστό 8% και την ακόμα μεγαλύτερη σε αξία (18%), η οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις».

Είναι πάντως εμφανής η στροφή αρκετών καταναλωτών και στα PL προϊόντα, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Γκεζερλή «στο εννεάμηνο του 2022 συνολικά έχουν εμφανίσει άνοδο τόσο σε τεμάχια (κατά 4%) όσο και σε τζίρο (+8%). Αφορά κυρίως κατηγορίες στις οποίες δεν υπάρχουν πολλά προϊόντα με ισχυρό brand, τα οποία ακόμη και σε περιόδους κρίσεων και έντονων πληθωριστικών πιέσεων εξακολουθούν να παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών».

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ