Η Ευρωπαϊκή Eνωση εξετάζει την απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου από πλοία της σε άλλες περιοχές, εφόσον η τιμή πώλησής του είναι υψηλότερη από το πλαφόν που θα επιβληθεί στην τιμή του, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Μία τέτοια απαγόρευση θα έβλαπτε την ελληνική ναυτιλία που είναι μακράν η μεγαλύτερη στον κόσμο, η οποία απέφυγε το καλοκαίρι μία αντίστοιχη πρόβλεψη στο πλαίσιο που αποφασίσθηκε για το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο.
Η ναυτιλία είχε εξαιρεθεί από εμπάργκο στο ρωσικό αργό
Οι κυρώσεις της ΕΕ που συμφωνήθηκαν τον Ιούνιο προβλέπουν την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται με πλοία, την απαγόρευση παροχής υπηρεσιών - όπως ασφάλιση, μεσιτείας και χρηματοδότησης - για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο, ενώ εξαιρέθηκε από το εμπάργκο η προμήθεια πετρελαίου από χώρες της ΕΕ μέσω αγωγών.
Το εμπάργκο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Δεκέμβριο για το αργό πετρέλαιο και στις αρχές του 2023 για τα προϊόντα διύλισης πετρελαίου.
Η ναυτιλία δεν περιλήφθηκε στο εμπάργκο, μετά από πιέσεις από ναυτιλιακές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και της Κύπρου.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα που επικαλείται πηγές, η επιβολή περιορισμών και στη ναυτιλία θεωρείται απαραίτητη για να αποφευχθούν «παράθυρα» στην εφαρμογή του πλαφόν.
Χρειάζεται ομοφωνία για τη λήψη απόφασης
Οι υπουργοί της G-7 συμφώνησαν να επιβληθεί πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου νωρίτερα αυτό το μήνα μετά από πρωτοβουλία ΗΠΑ με στόχο να μειωθούν τα έσοδα της Μόσχας.
Η ΕΕ θα πρέπει να αλλάξει τις προηγούμενες κυρώσεις της για να επιτρέψει τη συνέχιση της αποστολής και των υπηρεσιών εντός του πλαισίου του πλαφόν.
Οι αλλαγές αυτές θα χρειαστούν την έγκριση και των 27 κρατών μελών. Αλλες χώρες της G7 – όπως η Βρετανία με τον μεγάλο ασφαλιστικό τομέα της - θα υιοθετήσουν παρόμοια μέτρα.
Αρκετές λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να διευθετηθούν, συμπεριλαμβανομένης της τιμής του πλαφόν.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!