Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα έργα υποδομών στο Ελληνικό, ενώ προετοιμάζονται διαγωνισμοί ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ για τα δύο μεγάλα mall σε Βουλιαγμένης και Αγιο Κοσμά, επιπλέον του project για το Riviera Tower.
Το Ελληνικό δείχνει πλέον πολύ περισσότερο ως εργοτάξιο σε σχέση με έξι μήνες πριν, ενώ σε πολλά σημεία του ακινήτου υπάρχει δραστηριότητα -ακόμα και αν αυτή δεν είναι αμιγώς κατασκευαστική.
Σε δημοσιογραφική ξενάγηση παρουσιάστηκαν όλα τα σημεία του ακινήτου, ενώ ακολούθησε κουβέντα με τον επικεφαλής της Lamda Develompent, Οδυσσέα Αθανασίου.
Η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος
Το πιο σημαντικό στοιχείο αυτή την εποχή είναι η κατασκευή του υπογειοποιημένου τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, μέρος των έργων υποδομής που εκτελεί για λογαριασμό της Lamda η ΑΒΑΞ.
Η υπογειοποίηση έχει ξεκινήσει και τα χωματουργικά είναι σε πλήρη εξέλιξη. Το έργο γίνεται με την τεχνική του cut and cover και ήδη στα πρώτα 250 μέτρα σε μήκος έχει επιτευχθεί το τελικό βάθος, που είναι τα 10 μέτρα.
Το επόμενο διάστημα αυτό που θα γίνει είναι η εκκίνηση της κατασκευής. Το υπογειοποιημένο τμήμα θα κατασκευαστεί επιτόπου με «κουτιά» τα οποία στην τελική τους μορφή θα αποδώσουν 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, όπως δηλαδή είναι και σήμερα στο υφιστάμενο τμήμα. Η ταχύτητα του υπόγειου τμήματος θα είναι μέχρι 70 χλμ./ώρα.
Στο σύνολό της η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1.500 μέτρα, εκ των οποίων τα 1.300 θα είναι το υπόγειο τμήμα και τα υπόλοιπα οι προσβάσεις. Όπως ανέφεραν στελέχη της Lamda, όταν ολοκληρωθεί το έργο δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία της λεωφόρου και θα επιλεχθεί ένα βράδυ για να «κουμπώσει» ο υφιστάμενος άξονας με το νέο υπογειοποιημένο τμήμα του.
Αναφορικά με την τύχη του σημερινού ανοιχτού οδικού τμήματος, αυτό θα δεχθεί κάποιες μετατροπές. Από τις 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας θα μειωθούν σε 1+1 και θα προστεθούν λωρίδες ποδηλατόδρομου και πεζών που θα ενωθούν με τον κεντρικό διάδρομο που θα ενώνει τη Λ. Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο.
Σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η μετακίνηση της γραμμής του τραμ από τη σημερινή της υπερυψωμένη θέση, στον κεντρικό διάδρομο, όπου θα λειτουργεί ως μια συνδετήρια γραμμή μεταξύ της Λ. Ποσειδώνος και της Λ. Βουλιαγμένης.
Πώς τρέχουν τα κτιριακά projects
Σημαντικό νέο της δημοσιογραφικής ενημέρωσης αποτέλεσε και η ανακοίνωση της έναρξης δύο διαγωνισμών ύψους σχεδόν μισού δισ. ευρώ για το mall στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το mall στη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά. Το Vouliagmenis Mall θα έχει εκτιμώμενο κόστος 350 εκατ. ευρώ και το Marina Galleria 130 εκατ. ευρώ. Τα δύο νέα αυτά projects, σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου, θα βγουν στον αέρα μέχρι το τέλος του έτους.
Αναφορικά με τον Riviera Tower, ο κ. Αθανασίου σημείωσε πως οι προπωλήσεις έχουν φτάσει σε ποσοστό 88% και η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή. Στο κατασκευαστικό του τμήμα προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες, δηλαδή η κατεδάφιση κτιρίων, ο καθαρισμός του χώρου, η περίφραξή του.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα επιλεγεί ο ανάδοχος για τη θεμελίωση του κτιρίου και μέχρι το τέλος του έτους θα επιλεγεί και ο ανάδοχος για το κυρίως κατασκευαστικό έργο. Όπως όλα δείχνουν, η συνεργασία με το σχήμα Intrakat-Bouygues είναι καλή και κατά πάσα πιθανότητα από τον συμβουλευτικό ρόλο που έχει σήμερα, θα περάσει και στον αμιγώς κατασκευαστικό. Ο κ. Αθανασίου ανέφερε πως στόχος είναι να γίνει η επιλογή του κατασκευαστή μέχρι το τέλος του 2022.
Ο Riviera Tower θα είναι ο πρώτος παράκτιος ουρανοξύστης της χώρας, ο πιο ψηλός και ο πρώτος «πράσινος». Θα διαθέτει 50 ορόφους και 170 διαμερίσματα, ενώ μόνο στο ground floor προβλέπονται χώροι 2.000 τ.μ. Η ολοκλήρωση και λειτουργία του προβλέπεται για τον Μάρτιο του 2026.
Η εκκίνηση των μεγάλων κτιριακών αναπτυγμάτων εκτιμάται από στελέχη της Lamda πως θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Κοντά σε αυτό το χρονικό όριο τοποθετείται και η έναρξη κατασκευής και του καζίνο στο Ελληνικό από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Hard Rock, η οποία αποτελεί μια ανεξάρτητη επένδυση ύψους 1 δισ. ευρώ.
Οι προπωλήσεις, όπως τόνισε ο κ. Αθανασίου, μέχρι το τέλος του έτους εκτιμώνται σε 200 εκατ. ευρώ και μέχρι το τέλος του 2023 πιστεύεται ότι θα έχουν εκτοξευθεί σε περίπου 450 εκατ. ευρώ. Προς το παρόν δεν υπάρχει σκέψη για προσφυγή σε νέο ομόλογο καθώς, όπως είπε ο επικεφαλής της Lamda, το έργο έχει επαρκή χρηματοδότηση.