H μεγάλη αύξηση των ναύλων για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ασία προκαλεί ελλείψεις σε πολλά είδη - από έπιπλα σπιτιού, ποδήλατα και εξοπλισμό αθλητικών δραστηριοτήτων έως παιδικά παιχνίδια και αποξηραμένα φρούτα - για τις ευρωπαϊκές εταιρείες που τα εισάγουν.
Δημοσίευμα των Financial Times αναφέρει ότι η έλλειψη κοντέινερς στην Κίνα έχει τετραπλασιάσει το κόστος για τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές προς την Ευρώπη μέσα σε οχτώ εβδομάδες, με τις τιμές να φθάνουν σε υψηλά επίπεδα.
Οι επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων και οι παραγωγοί έχουν ενημερώσει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, τις νομισματικές Αρχές ότι έχουν αρχίσει να υφίστανται ελλείψεις έτοιμων και ημικατεργασμένων προϊόντων.
Ο αναπληρωτής γενικός γραμματεάς της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων Αθλητικών Ειδών, μέλη της οπαίας είναι μεγάλα ονόματα - όπως η Nike, η Puma και η Adidas -ανέφερε καθυστερήσεις που σημειώνονται εδώ και εβδομάδες, οι οποίες έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις εταιρείες. «Αν η χειμερινή κολεξιόν έρθει με καθυστέρηση μηνών, θα πρόκειται για μεγάλο πλήγμα», δήλωσε. «Είχαμε την COVID, το Brexit και τώρα αυτό».
Η Frucom, που εκπροσωπεί τους Ευρωπαίους εμπόρους αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών, ανέφερε ότι ένα από τα μέλη της χρεώθηκε 16.500 δολάρια για να ναυλώσει ένα πλοίο 40 ποδιών έναντι 2.150 δολαρίων τον Νοέμβριο. «Μία σειρά μελών δήλωσαν ότι οι πελάτες τους πρόκειται να ακυρώσουν τα συμβόλαια για τα εμπορεύματα φέτος καθώς πλήττεται το περιθώριο κέρδους τους που θα μπορούσαν να έχουν», ανέφερε η Frucom σε επιστολή της προς την European Fee, προσθέτοντας: «Κάποιες παραδόσεις προγραμματισμένες για τον Δεκέμβριο μόλις τώρα φθάνουν στις εταιρείες μας».
Οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα των εμπορευμάτων έχουν επίσης αντίκτυπο στον μεταποιητικό τομέα όλης της Ευρωζώνης, σύμφωνα με έρευνα της IHS Markit που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!