Την διαβεβαίωση πως με τα σημερινά δεδομένα όλα τα μεγάλα δημόσια έργα που εκτελεί το υπουργείο βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος παρά τη διεθνή κρίση έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Real News.
Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να μην επηρεαστούν τα χρονοδιαγράμματα των έργων από την ενεργειακή κρίση. Διεθνώς υπάρχει ένα αντικειμενικό πρόβλημα: Από την αρχή της πανδημίας παρατηρήθηκε έλλειψη υλικών και πρώτων υλών. Σήμερα, η ενεργειακή κρίση, με αποκορύφωμα τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχει επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στο κόστος των υλικών, των προϊόντων πετρελαίου και γενικώς των εξαρτώμενων από την ενέργεια. Ακριβώς, λοιπόν, για αυτούς τους λόγους, ενεργήσαμε άμεσα ώστε να θωρακίσουμε τα έργα.
Πρώτα με ρεαλιστικές αναπροσαρμογές στις τιμές υλικών. Και μετά με μια σειρά μέτρων και δίνοντας κίνητρα στους αναδόχους να ολοκληρώνουν τα έργα χωρίς καθυστερήσεις, παρά τα εξωγενή προβλήματα. Με τα σημερινά δεδομένα, όλα τα μεγάλα έργα που εκτελεί το Υπουργείο βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος, παρά τη διεθνή κρίση. Δημιουργούμε όμως πλαίσιο για να αντιμετωπίσουν τα λιγότερα δυνατά προβλήματα και όλα τα άλλα έργα που γίνονται στη χώρα».
Σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης δύο μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, του Πατρών - Πύργου και του ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «είναι δύο από τα πιο σπουδαία έργα που βρήκαμε κολλημένα σε σύνθετα προβλήματα και με μεθοδική δουλειά τα ξεμπλοκάραμε. Σε 3 χρόνια ο Πατρών-Πύργου θα είναι ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος. Το Μάρτιο 2025 προβλέπεται να αποδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Κάτω Αχαΐα-Πύργος, μήκους 56 χλμ., και το καλοκαίρι του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως το έργο.
Όσο για τον ΒΟΑΚ, έχουμε κάνει άλματα προόδου και πλέον σε μερικούς μήνες ξεκινά και η κατασκευή του έργου. Συγκεκριμένα, οι εργασίες στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2022, στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη με ΣΔΙΤ μέσα στους πρώτους μήνες του 2023 και στο Χανιά-Ηράκλειο, μέσω Παραχώρησης, από το 2024».
Σταθμός του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων
Μιλώντας για τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι ο σταθμός Εξάρχεια θα γίνει, γιατί τον χρειάζονται οι πολίτες, κι ας αντιδρούν οι ακραίες «δυναμικές μειοψηφίες». Σημείωσε μάλιστα ότι «δεν το αποφασίσαμε εμείς αλλά… η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που δημοπράτησε το έργο το 2017 ορίζοντας τον σταθμό πάνω στην πλατεία Εξαρχείων. Μετά τη δημοπράτηση, είναι αδύνατο να αλλάξει η θέση ενός σταθμού. Και για να είμαι δίκαιος, οι μελέτες επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα και τη σωστή χωροθέτηση του σταθμού. Τι πιο λογικό από το να γίνει ο σταθμός στην πλατεία… Όπως είναι στην Ομόνοια, στο Μοναστηράκι, όπως θα γίνει στο Κολωνάκι.
Τώρα, αφού δεν μπορεί να αλλάξει η θέση του σταθμού, όσοι αντιδρούν τι θέλουν; Να μην γίνει καθόλου; Υπενθυμίζω ότι στο παρελθόν, άλλες μειοψηφίες, εμπόδισαν την κατασκευή σταθμών Μετρό στην πλατεία Αγίας Παρασκευής και στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. Σήμερα και στις δύο περιοχές εύχονται να γυρνούσε ο χρόνος πίσω...».
Υπογράμμισε δε ότι υπάρχει πρόβλεψη ώστε κατά την κατασκευή του έργου να φυτευτούν 2000 νέα δέντρα στην Αθήνα, ενώ μετά το πέρας των εργασιών θα επαναφυτευτούν ή αντικατασταθούν όσα δένδρα έχουν απομακρυνθεί.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!