Τρία είναι τα σχήματα που ενδιαφέρονται αυτή τη στιγμή για τη ΛΑΡΚΟ, σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκα. Όπως ανέφερε στη Βουλή, τελείωσε η πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, και τώρα είμαστε στην τελική φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Αυτή τη στιγμή έχουμε τρία σχήματα, είπε ο κ. Σκρέκας, ο οποίος είχε νωρίτερα ενημερώσει την ολομέλεια για την τροπολογία του, με την οποία δεν θα υπάρχουν κυρώσεις για αυθαίρετες κατασκευές σε γεωτεμάχια της ΛΑΡΚΟ.
Με την ίδια τροπολογία ο κ. Σκρέκας τροποποιεί το άρθρο 5 του ν.4710/2020 σχετικά με την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους για παλαιά ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα και συγκεκριμένα, επεκτείνει την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους 1.000 ευρώ, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης και για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro-5b.
Όπως σημείωσε ο κ. Σκρέκας, δεν θέλουμε οι πολίτες να αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που μολύνουν τον περιβάλλον, όταν μάλιστα είναι πιθανόν να επιβληθεί σε λίγα χρόνια σχετικό περιβαλλοντικό τέλος, σε μόνιμη βάση, από την ΕΕ.
Η τροπολογία εντάχθηκε στο συζητούμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με το οποίο κυρώνεται η από 28/01/2022 ΠΝΠ «Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος της δικαστικής προστασίας».
Ποιους αφορά
Το νέο χαράτσι ύψους 1.000 ευρώ προβλέπεται ακόμα και σε αυτοκίνητα 8ετίας, τα οποία εισάγονται ως μεταχειρισμένα από το εξωτερικό, ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Εuro 5b.
Πρόκειται βασικά για οχήματα από 8 – 11 ετών, τα οποία είχαν πρώτη άδεια κυκλοφορίας στο διάστημα μεταξύ των ετών 2011 έως 2014.
Μεταβατική διάταξη προβλέπει ότι απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους μόνο τα οχήματα των προαναφερόμενων περιπτώσεων, για τα οποία έχουν υποβληθεί, κατά δημοσίευση της εν λόγω ρύθμισης, δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.
Να σημειωθεί ότι η υφιστάμενη νομοθεσία προέβλεπε ήδη την επιβολή επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους ύψους:
- 3.000 ευρώ για τα οχήματα Ειιro 4 (ΙΧ και φορτηγά) και
- 1.000 ευρώ, για τα οχήματα Euro 5a (ΙΧ και φορτηγά).