Με πλούσια ατζέντα στα κατασκευαστικά δρώμενα μπαίνει ο Φεβρουάριος. Μέσα στις 28 ημέρες του μήνα έχουμε τη δημοπράτηση 4 μεγάλων οδικών έργων, την ανάδειξη αναδόχων και την προώθηση νέων έργων.
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η απόφαση για την ανάδειξη αναδόχου για το οδικό έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Στον διαγωνισμό της 30ής Δεκεμβρίου συμμετείχαν δύο σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Το δεύτερο σχήμα χθες αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο του flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Εξι έργα της ΕΡΓΟΣΕ
Μέσα στις επόμενες ημέρες θα συνεχίσουν να ανοίγουν οι φάκελοι συμμετοχών για τα έξι έργα της ΕΡΓΟΣΕ ύψους 4 δισ. ευρώ. Ήδη Παρασκευή και Δευτέρα άνοιξαν οι φάκελοι για τα έργα Ρίο-Λιμένας Πάτρας και Κορωπί-Λαύριο. Τώρα σειρά έχουν τα έργα Αεροδρόμιο-Ραφήνα, Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και σύνδεση Λιμένα Θεσσαλονίκης με δίκτυο. Θυμίζουμε πως τα τρία σχήματα που διεκδικούν τα έργα είναι ΑΒΑΞ-ALSTOM, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Στη συνέχεια έχουμε στις 15 του μήνα τη διεξαγωγή του διαγωνισμού για το πρώτο από τα τέσσερα δημόσια οδικά έργα που προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το οδικό τμήμα Μπράλος-Άμφισσα (μέρος του άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο). Είναι έργο 285 εκατ. ευρώ και αναμένεται σημαντική συμμετοχή.
Στις 22 του μήνα εκτός απροόπτου θα διεξαχθούν οι διαγωνισμοί για τα οδικά έργα της Παράκαμψης Χαλκίδας (210 εκατ. ευρώ), επέκταση της Λ. Κύμης μέχρι τη Λυκόβρυση (350 εκατ. ευρώ) και το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος (186 εκατ. ευρώ). Σε αυτή την τετράδα έργων θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τις συμμαχίες που θα συναφθούν και ιδιαίτερα για το τμήμα του ΒΟΑΚ.
Αυτό γιατί ίσως και μέσα στον μήνα να ανακηρυχθεί ως προσωρινός ανάδοχος το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Τα δημόσια σιδηροδρομικά έργα
Παράλληλα περιμένουμε την ολοκλήρωση των διαγωνισμών της ΕΡΓΟΣΕ που ξεκίνησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 και αφορούν την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος και τη σηματοδότηση στο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Στο πρώτο κυριάρχησε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και στο δεύτερο το σχήμα ΑΒΑΞ-ALSTOM.
Εξελίξεις αναμένονται όμως και στην τετράδα έργων που δημοπρατήθηκαν το περασμένο φθινόπωρο. Αφορούν την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Αίγιο και την ολοκλήρωση της γραμμής Αίγιο-Ρίο (μειοδότησε το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ). Επίσης στα έργα Β' φάσης στον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας (ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ) και την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (ΑΒΑΞ) αναμένεται να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί στο προσυμβατικό στάδιο.
Βέβαια μην ξεχνάμε και τα έργα στο Ελληνικό. Στα έργα υποδομής παίζεται αν θα προλάβουμε μέσα στον μήνα την ανάδειξη αναδόχου, ενώ θα ακολουθήσει ο Marina Tower. Tέλος, ίσως μέσα στον μήνα να έχουμε και τις υπογραφές για τη μεγάλη επένδυση για το καζίνο του Ελληνικού, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να ετοιμάζεται πυρετωδώς.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!