Σε δημοπράτηση βγήκε η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, 18 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη επί της εθνικής οδού αποτελεί πλέον το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την Αττική, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Με το έργο θα υλοποιηθεί ένα οδικό bypass στο «δύσκολο» τμήμα της Αττικής Οδού και θα αποσυμφορηθεί η έξοδος της Μεταμόρφωσης.
Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 352,3 εκατ. ευρώ (284,3 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου και την ίδια ημέρα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.
Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2022, τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει από τις αρχές του 2027.
Τι προβλέπεται να κατασκευαστεί
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης. Αντικείμενό του είναι η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), και αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ. Η ολοκλήρωση με τη σύνδεση ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση.
Η προαίρεση ύψους 32,53 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που περιλαμβάνεται στο συνολικό κόστος του έργου αφορά στη ολοκλήρωση του Α/Κ Καλυφτάκη. Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- Δύο γέφυρες μήκους περίπου 260 μ. εκάστη, με πλάτος φορέα ~10 m, όπου διέρχονται οι δυο κατευθυντήριοι κλάδοι του ΑΚ.
- Τις προσβάσεις των γεφυρών με κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των απαιτούμενων επιχωμάτων.
- Έργα κατασκευής νέων οδικών τμημάτων και κλάδων, που θα υποκαταστήσουν το οδικό δίκτυο του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου.
- Επίσης, περιλαμβάνονται και όλα τα επιμέρους έργα (οδοστρωσία, ασφαλτικά, αποχετευτικοί τάφροι και αγωγοί, οδοφωτισμός, σήμανση, ασφάλιση κ.λπ.).
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί στο προσεχές χρονικό διάστημα από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Η ταυτότητα του έργου
Το έργο που θα μελετηθεί, θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής. Τα προς μελέτη και κατασκευή έργα είναι:
- Ολοκλήρωση των έργων στον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την Αττική Οδό.
- Έργο ανοικτής οδοποιίας από τον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την Αττική Οδό μέχρι την χ.θ. 0+360 περίπου (νότιο στόμιο σήραγγας).
- Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης (ενδεικτικού μήκους 1,25 km περίπου).
- Σήραγγα διά της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover) (ενδεικτικού μήκους 1,15 km περίπου).
- Έργο ανοικτής οδοποιίας μετά το πέρας του Cut & Cover μέχρι την Χ.Θ. 3+700 περίπου, όπου αρχίζει η περιοχή επιρροής του Α/Κ Καλυφτάκη.
- Λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων - αποστράγγισης, έργα σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης με Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (Σ.Α.Ο.), περίφραξης των οδικών έργων, τεχνικά έργα (άνω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, δικτύων άρδευσης πρασίνου, κ.λπ.) έργα περιβάλλοντος κ.λπ.
- Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις υπογείων τμημάτων (πυρασφάλειας, πυρόσβεσης, εξαερισμού, ενδεχόμενων φρεατίων αερισμού, οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κτίρια εξυπηρέτησης σηράγγων κ.λπ.).
- Εργασίες πρασίνου.
- Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων.
Επίσης προβλέπεται δικαίωμα Προαίρεσης, όπως αναλυτικά περιγράφεται στο άρθρο 11 της διακήρυξης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!