Νέα
  • ΓΔ: 1454.2 +0.12%
  • Τζίρος: 4,11 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΑΙΠΕΔ: Προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό - Πότε ολοκληρώνεται η Εγνατία

Με φουλ τις μηχανές προχωρά το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης ακινήτων του ΤΑΙΠΕΔ. Σε χθεσινή ενημέρωση δημοσιογράφων για το θέμα, τέθηκε επί τάπητος ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για μεγάλα και μικρά assets τα οποία βρίσκονται κάτω από τη σκέπη του ΤΑΙΠΕΔ.

Στην τελική ευθεία η Αττική Οδός

Αναφορικά με την Αττική Οδό, σύμφωνα με πληροφορίες, είμαστε στην τελική ευθεία για την προκήρυξη του έργου. Αυτή την εποχή ξεκαθαρίζει το αντικείμενο και ανάμεσα στις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι να περιλαμβάνονται και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Αυτό είναι κάτι που μένει να αποφασιστεί στις αρχές του νέου έτους και προφανώς θα είναι σε υψηλότερο επίπεδο. Σύμφωνα με πηγές κοντά στο θέμα πάντως, δεν φαίνεται το σενάριο αυτό να προχωρά καθώς οι διαγωνισμοί των επεκτάσεων με αρχή τη Λ. Κύμης προγραμματίζονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Αυτό που έχει «κλειδώσει» στον νέο διαγωνισμό είναι πως δεν θα περιέχει το περίφημο IRR, δηλαδή την απόδοση επί των κερδών. Ο νέος διαγωνισμός θα ακολουθεί το μοντέλο των άλλων συμβάσεων παραχώρησης με την απόδοση να υπολογίζεται βάσει των εσόδων.

Επίσης εξετάζονται και άλλες παρεμβάσεις, όπως η επέκταση κατά μία λωρίδα στο τμήμα Μεταμόρφωση-Κηφισιά για να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία, η ανάγκη βαριάς συντήρησης στον άξονα κ.ά.

Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί είναι να βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού σύντομα, ίσως και μέσα στον Ιανουάριο ή σε κάθε περίπτωση μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022.

Τέλος του 2022 η Εγνατία Οδός

Ένα από τα σημαντικότερα έργα είναι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με όσα ελέχθησαν, το οικονομικό κλείσιμο πάει για το τέλος του 2022, καθώς υπάρχουν ακόμα σημαντικές εκκρεμότητες για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Οι σημαντικότερες έχουν να κάνουν με την ολοκλήρωση των σταθμών διοδίων, τις περίφημες αδειοδοτήσεις των σηράγγων κ.ά. Για να τρέχουν συντονισμένα οι ενέργειες, έχει συγκροτηθεί task force από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομικών, και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Επίσης έγινε γνωστό ότι προς το παρόν δεν έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση. Να θυμίσουμε ότι ανάδοχος της παραχώρησης είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS με ποσό που φτάνει τα 1,5 δισ. ευρώ.

Στη συνέχεια η σύμβαση θα περάσει από τη Βουλή για κύρωση. Στόχος για το ΤΑΙΠΕΔ παραμένει η σύμβαση να υπογραφεί κάποια στιγμή το δεύτερο εξάμηνο του 2022 για να ακολουθήσει το οικονομικό κλείσιμο.

Τα λιμάνια και οι μαρίνες

Πέρα από τα δύο έργα-σημαίες του ΤΑΙΠΕΔ, κλείνουν σημαντικά projects όπως το ακίνητο στη Βόρεια Αφάντου στη Ρόδο και η ΔΕΠΑ Υποδομών. Δεσμευτικές προσφορές τον Φεβρουάριο και Μάρτιο προγραμματίζονται για τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 εκτιμάται ότι θα υποβληθούν προσφορές για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, ενώ μένει να δούμε τις αποφάσεις για το λιμάνι του Βόλου.

Στις μαρίνες, στις 24 Φεβρουαρίου θα υποβληθούν οι προσφορές για τη μαρίνα Καλαμαριάς (Αρετσού). Στη συνέχεια προβλέπεται η μαρίνα της Κέρκυρας και η μαρίνα Λευκίμμης, για το πρώτο τρίμηνο του 2022. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλες μαρίνες από το πακέτο των 17 μαρινών που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ (Μυκόνου, Αργοστολίου, Ζακύνθου, Ιτέας και Ρόδου).

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα ακίνητα, αναμένεται μέσα στο 2022 να προκηρυχθούν διαγωνισμοί για το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο, αλλά και ακίνητα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κύθνο κ.α. Επίσης στο α’ τρίμηνο του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν και οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης των ιαματικών λουτρών σε Θερμοπύλες και Καμένα Βούρλα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ