Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πότε θα λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια - Που εφαρμόζεται ήδη χιλιομετρική χρέωση

Μετακίνηση εκτός νομού - Οι 4 εξαιρέσεις
Πηγή: Eurokinissi

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Με απόφασή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προσλάβει Τεχνικούς Συμβούλους για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων και ο σχετικός διαγωνισμός θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες.

«Έχουν προσληφθεί οι χρηματοοικονομικοί και τεχνικοί σύμβουλοι και είμαστε στο τελικό στάδιο ώστε να ξεκινήσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία εντός του 2022», ανέφερε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση παροχής υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου, ανατέθηκε στην εταιρεία Planet, για το νέο μεγάλο έργο ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 90 εκατ ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ προέρχονται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Το έργο ανάπτυξης ενός αξιόπιστου και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων με πανελλαδική κάλυψη, έχει ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης, με τις ευλογίες της Κομισιόν.

Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου εκτιμάται ότι θα μπορέσει να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022, αφού προηγουμένως λάβει το «πράσινο φως» από τη διυπουργική. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στο τέλος του 2025.

Ήδη από την αρχή του έτους η Ολυμπία Οδός, εφαρμόζει ένα πρωτοπόρο υβριδικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει αναλογική χιλιομετρική χρέωση για τους συνδρομητές που διαθέτουν τον πομποδέκτη της παραχωρησιούχου.

Το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων που εφαρμόζεται στον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα, στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης:

Ουσιαστικά οι κάτοχοι του πομποδέκτη του οδικού άξονα έχουν έως και 76% χαμηλότερη χρέωση, καθώς, μέσω ειδικής τεχνολογίας, υπολογίζονται στις εισόδους και τις εξόδους του αυτοκινητόδρομου τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί και συνεπώς επιστρέφεται αυτόματα στο λογαριασμό του χρήστη η διαφορά για τα χιλιόμετρα που δεν έχουν πραγματοποιηθεί.

Τι είναι το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων

Το έργο που θα δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), αφορά την εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Με το νέο σύστημα ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα.

Να σημειωθεί ότι οι πόροι που αναμένεται να κατευθυνθούν προς αυτό το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ, το οποίο όπως αναφέρεται προβλέπει την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων για όλη την Ελλάδα.

Το έργο αναπτύσσει ένα δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν (διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές) και δημιουργεί πολλαπλές οικονομίες στην λειτουργία τους.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ