Στο Ελεγκτικό Συνέδριο θα πάει η σύμβαση για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, καθώς δόθηκε το πολυπόθητο «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτό αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, από το βήμα του 2ου Φόρουμ Καινοτομίας, με τίτλο «Η καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις», που πραγματοποιήθηκε, σε υβριδική μορφή, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και συνδιοργανώθηκε από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και την πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα.
Το 2022 το «Θριάσιο Ι» θα αποτελέσει ένα project σε λειτουργία, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ξιφαράς. Το έργο, το οποίο είχε παγώσει εδώ και τρία χρόνια από την Κομισιόν, πλέον μπαίνει σε ράγες υλοποίησης.
Επιπρόσθετα ο κ. Ξιφαράς μίλησε και για το «Θριάσιο ΙΙ» και είπε ότι τις επόμενες μέρες θα δοθεί στη δημοσιότητα ο σχετικός διαγωνισμός. Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, «η ελληνική κυβέρνηση έθεσε ψηλά στις προτεραιότητές της την ενίσχυση των logistics, ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει ένα διεθνές διακομιστικό κέντρο στη ΝΑ Μεσόγειο και ο κλάδος να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης των εμπορικών δραστηριοτήτων της χώρας».
Τι άλλαξε
Για να φτάσουμε εδώ, έπρεπε 12 σημεία της σχετικής σύμβασης παραχώρησης να αναθεωρηθούν για να ξεκολλήσει το πρότζεκτ και να φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για εκκίνηση του έργου. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της επένδυσης στα 588 στρέμματα του Θριασίου ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να αναφερθεί πως στη «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο AE» (ΘΕΚ ΑΕ) αλλάζει η μετοχική σύνθεση, με το ποσοστό της στην ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ να μειώνεται στο 60% από 80% και εκείνο της Goldair αντίστοιχα να αυξάνεται στο 40% από το 20% που ήταν αρχικά.
Τι θα κατασκευαστεί
Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα, που περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών καθώς και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ. εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ.
Παράλληλα με τις κατασκευές των κτιριακών εγκαταστάσεων, θα κατασκευαστεί οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο εντός του πάρκου, με σκοπό τη δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, μια δυνατότητα μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα.
Η πρώτη φάση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, που τοποθετείται εντός του επόμενου τριμήνου.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!