Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Black Friday: Ξεκίνησαν υπερεκπτώσεις έως και 80% - Τα είδη με μεγάλες προσφορές

Eκπτώσεις / Πηγή: Eurokinissi
Eκπτώσεις / Πηγή: Eurokinissi

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τη Black Friday, την ημέρα υπεπροσφορών όπου περιμένουν οι καταναλωτές για να βρουν και να ψωνίσουν προϊόντα - ευκαιρίες σε τιμές κόστους.

Ήδη μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ξεκίνησαν τις εκπτώσεις τις οποίες ωστόσο δεν εμφανίζουν ακόμα στα επίσημα sites τους. Αντίθετα, «ζεσταίνουν» τους υποψήφιους πελάτες τους με προανναγγελτικά banners.

Για να ενημερωθεί ο καταναλωτής για τις υπερεκπτώσεις που θα ισχύσουν με αφορμή «Μαύρη Παρασκευή», θα πρέπει να εγγραφεί στο newsletter των καταστημάτων ώστε να λαμβάνει τακτικά e-mails για τις προσφορές οι οποίες ξεκίνησαν από το βράδυ της Τετάρτης.

Στο «χορό» των εκπτώσεων, έχουν μπει ήδη και καταστήματα με αθλητικά, με είδη σπιτιού καθώς και μαγαζιά με ένδυσης υπόδυσης. Ενόψει Χριστουγέννων, τις προωθητικές ενέργειες έχουν ξεκινήσει καταστήματα με εορταστικά είδη, ενώ δεν λείπουν και τα ταξιδιωτικά γραφεία που προσφέρουν πακέτα διακοπών σε εκπτωτικές τιμές.

Που κινούνται οι εκπτώσεις 

Οι εκπτώσεις που έχουν ξεκινήσει μέχρι στιγμής ξεκινούν από 40% και φτάνουν έως και το 80%. Μεγάλες προσφορές άνω του 60% έχουν βάλει ήδη τα e-shops που πήραν μεγάλο μέρος της «πίτας» την περυσινή Black Friday λόγω lockdown.

Οι μεγαλύτερες εκπτώσεις μέχρι στιγμής καταγράφονται σε ηλεκτρονικές συσκευές, σε ρούχα και παπούτσια, καλλυντικά και αρώματα καθώς και αθλητικά είδη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις 29 Νοεμβρίου, ξεκινά και η Cyber Monday 2021, γεγονός που αναμένεται να κρατήσει ψηλά στις πωλήσεις τα e-shops και μετά τη Black Friday ενώ τα φυσικά καταστήματα θα είναι εξίσου ανταγωνιστικά καθώς η πλειοψηφία εξ αυτών έχει αναβαθμίσει τα ηλεκτρονικά του καταστήματα λόγω της υγειονομικής κρίσης.

Το καταναλωτικό κοινό είναι πλέον εξοικειωμένο με τις ηλεκτρονικές αγορές, ενώ μειονέκτημα σε αυτό το κομμάτι παραμένει ένα μεγάλο μέρος των μικρών καταστημάτων που δεν έχουν επενδύσει σε αυτό το κομμάτι και δείχνουν αδυναμία να διαχειριστούν τη νέα κατάσταση.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας «Holiday Shopping Trends 2021» που πραγματοποίησε η Sitecore, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσουν online και offline αγορές, με τους νεότερους να τάσσονται ελαφρώς υπέρ των διαδικτυακών αγορών (45%).

Όσον αφορά στις κατηγορίες αγορών, με εξαίρεση τα ταξίδια και τα παιχνίδια, όπου το 54% και το 37% αντίστοιχα δηλώνει ότι θα γίνουν online, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές μετά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία στη χώρα.

Οι ελλείψεις και οι ανατιμήσεις

Η εφετινή Black Friday, που όλοι οι καταναλωτές περιμένουν προκειμένου να αγοράσουν τα προϊόντα που επιθυμούν σε πολύ χαμηλές τιμές, δεν θα μοιάζει με τις προηγούμενες. Και αυτό όχι γιατί οι έμποροι δεν επιθυμούν να ρίξουν τις τιμές, αλλά εξαιτίας του ότι πρέπει να ισορροπήσουν ανάμεσα στην επάρκεια αγαθών και σε τιμές κράχτη.

Ενα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών (65%) δήλωσε ότι βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές, όταν αγοράζει online, ενώ σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) δηλώνουν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty, σύμφωνα με την έρευνα της Sitecore.

Οι ελλείψεις σε κάποια είδη, κυρίως τεχνολογίας, είναι ορατές και αρκετές ημέρες. Όσο και αν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου δηλώνουν ότι έχουν κάνει τα κουμάντα τους και θα αντιμετωπίσουν την κατάσταση, με επάρκεια αγαθών είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν προβλήματα σε αυτόν τον τομέα, εξαιτίας του ότι τα εργοστάσια παραγωγής δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση που υπάρχει. Και αυτό δεν είναι σημερινό φαινόμενο, αλλά διαρκεί από τις αρχές του καλοκαιριού.

Οι αισιόδοξοι αναφέρουν ότι η ισορροπία στην αγορά η κάλυψη της ζήτησης θα έρθει το προσεχές καλοκαίρι, όταν και θα αρχίσουμε να βλέπουμε να υποχωρεί ο πληθωρισμός. Οι απαισιόδοξοι εκτιμούν ότι η ισορροπία θα επέλθει προς το τέλος του 2022.

Αναφορικά με την Black Friday πάντως, οι μεγάλες αλυσίδες πέρυσι στην περίοδο των εορτών είχαν να αντιμετωπίσουν την αδυναμία των εταιριών ταχυμεταφορών να παραδώσουν έγκαιρα τα προϊόντα. Εφέτος ο φόβος, αν όχι ο εφιάλτης τους, είναι μήπως τελικά δεν υπάρχουν προϊόντα προς παράδοση ή για την ακρίβεια δεν έχουν τις απαραίτητες ποσότητες ώστε να καλύψουν την ζήτηση.

Πάντως σε προϊόντα υψηλής ζήτησης, όπως είδη τεχνολογίας, αθλητικά ρούχα και παπούτσια, παιχνίδια μέχρι αυτοκίνητα, ψυγεία, κουζίνες και χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, η ζήτηση είναι σίγουρο ότι θα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά με ότι αυτό σημαίνει για την οικονομία και τις επιχειρήσεις.

Τι θα ψωνίσουν οι Έλληνες φέτος

Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Picodi προκύπτει ότι ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι φέτος συγκρατημένο σε ό,τι αφορά τη Black Friday, με αρκετούς (41%) να ζητούν μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Το top-10 των προϊόντων τα οποία στοχεύουν να αγοράσουν κατά τη φετινή Black Friday οι καταναλωτές στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την Picodi, οι 10 κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων που… καλοβλέπουν οι καταναλωτές για τη Black Friday είναι οι εξής:

  • Ρούχα 61%
  • Ηλεκτρονικές συσκευές 59%
  • Καλλυντικά / αρώματα 39%
  • Εσώρουχα 16%
  • Αθλητικά αξεσουάρ 16%
  • Είδη παντοπωλείου 13%
  • Έπιπλα εσωτερικού χώρου 10%
  • Ταξίδια/διακοπές 10%
  • Βιβλία 6%
  • Παιδικά είδη 6%.

Ο παράγοντας «πανδημία»

Σημαντικό στοιχείο στη φετινή ημέρα υπερεκπτώσεων αποτελεί και η πορεία της πανδημίας. Η έξαρση των κρουσμάτων αλλά και τα περιοριστικά μέτρα στους ανεμβολίαστους αποτελούν κρίσιμο παράγοντα για τους τζίρους των καταστημάτων.

Οι καταστηματάρχες δήλωσαν πως μειώθηκε ο τζίρος τους στις ενδιάμεσες εκπτώσεις και τα μέτρα για όσους δεν έχουν κάνει το εμβόλιο είναι ένας από τους λόγους που συνέβη αυτό σύμφωνα με τους ίδιους.

Σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, ο οποίος πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς το πρώτο 15θημερο του Νοεμβρίου, διάστημα που χρονικά σχεδόν συνέπεσε με την εφαρμογή των έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊούη πλειονότητα των ερωτηθέντων σε ποσοστό 82,14% απάντησε ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν πτωτικά, το 14,29% απάντησε θετικά και ένα ποσοστό της τάξης του 3,57% απάντησε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση στο ερώτημα: «Εκτιμάτε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά ή δεν επηρέασαν το τζίρο της επιχείρησης;» Η πλειοψηφία 87,5% δήλωσε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά τον τζίρο της επιχείρησής τους, 10,71% απάντησαν ότι δεν επηρεάστηκαν και το 1,79% απάντησε «δεν ξέρω/δεν απαντώ».

Οι παγίδες - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει συστήσει στο παρελθόν στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους αγορών στο Black Friday 2021. Ειδικότερα, είναι σημαντικό να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ