Εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης των ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ εξετάζει το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 προβλέπεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου στην Καβάλα.
Σημειώνεται ότι πρέπει ως τότε να διευθετηθούν εκκρεμότητες όπως ο Κανονισμός Τιμολόγησης από τη ΡΑΕ, αλλά και το αν θα ενταχθεί στα Εργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της Κομισιόν και επομένως θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους.
Ωστόσο, το προσχέδιο αυτό θα πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως τα τέλη του έτους και στη συνέχεια θα δοθεί προθεσμία δύο μηνών στο Ευρωκοινοβούλιο για την αποδοχή ή την απόρριψή του.
Αττική Οδός και ΔΕΠΑ
Για την Αττική Οδό, στο ADP υπογραμμίζεται ότι η έναρξη του διαγωνισμού αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ η περίμετρος της διαγωνιστικής διαδικασίας θα καθοριστεί έως το τέλος του 2021.
Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών είναι στην τελική ευθεία, με τον φάκελο να βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Αντίθετα, στις καλένδες πηγαίνει η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε τον Μάρτιο 2021 να αναστείλει τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών μέχρι τα τέλη του δ' τριμήνου του 2021, οπότε και θα ενημερώσει τους προεπιλεγέντες επενδυτές για τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού και το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα.
Για το ακίνητο στην Αφάντου της Ρόδου εκτιμάται πως το οικονομικό κλείσιμο θα γίνει έως το τέλος του 2021, ενώ για το «μικρό Ελληνικό» στις Γούρνες το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει πως το οικονομικό κλείσιμο θα γίνει μέχρι τον Μάρτιο του 2022.
Λιμάνια και μαρίνες
Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 αναμένονται και οι δεσμευτικές προσφορές για τα λιμάνια: Το Ταμείο είναι σε στάδιο προετοιμασίας για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών σε λιμάνια ή/και υπό παραχώρηση δραστηριότητας. Για τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας αναφέρεται ότι οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπονται στο α’ τρίμηνο του 2022, ενώ για το Ηράκλειο το β' τρίμηνο του 2022.
Αναφορικά με τις μαρίνες, για τη μαρίνα Πύλου ο διαγωνισμός ξεκινά εκ νέου μέχρι το τέλος του έτους, ενώ για τη μαρίνα Καλαμαριάς (Αρετσού) αναμένονται δεσμευτικές προσφορές στις 24 Φεβρουαρίου 2022. Παράλληλα, στην Κέρκυρα εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης του κεντρικού λιμένα στην πρωτεύουσα του νησιού για 98 mega yacht και για μαρίνα στη Λευκίμμη, στη Νότια Κέρκυρα (έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας α' τρίμηνο 2022). Παράλληλα προετοιμάζονται οι διαγωνισμοί και για τις υπόλοιπες μαρίνες (Μύκονος, Αργοστόλι, Ζάκυνθος κ.λπ.).
ΔΑΑ και Εγνατία
Οσον αφορά στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογήσει το επόμενο δίμηνο τη χρονική στιγμή επανέναρξης του διαγωνισμού πώλησης του 30% του ΔΑΑ (το Δημόσιο ελέγχει το 55%), ο οποίος διεκόπη κατά τη φάση των δεσμευτικών προσφορών λόγω των επιπτώσεων της πανδημικής κρίσης στην αεροπορική αγορά.
Για την Εγνατία Οδό έχει ήδη αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Aegis και αναμένεται η έγκριση του τελικού σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Θα ακολουθήσει η έκδοση ΚΥΑ για την αναπροσαρμογή των διοδίων και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!