Ολοένα και υψηλότερα μερίδια κερδίζουν ο espresso και ο καφές φίλτρου στην ελληνική αγορά, με τον espresso μάλιστα σχεδόν να... μονοπωλεί την κατανάλωση εκτός σπιτιού. Ο ελληνικός, βέβαια, εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή την κατανάλωσης με διαφορά, η οποία πάντως «ροκανίζεται» τα τελευταία χρόνια. Ελαφρώς καθοδική είναι και η πορεία του στιγμιαίου καφέ, ο οποίος βρίσκεται στη δεύτερη θέση.
Σπίτι VS take away
Αυτά προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από τα στοιχεία της NielsenIQ που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του Coffee Business Forum 2021, όπου τονίστηκε ακόμη ότι θα παραμείνει και στη μετά Covid-19 εποχή η συνήθεια των καταναλωτών να ετοιμάζουν τον καφέ τους στο σπίτι, αντί να επιλέγουν το take away.
«Έτρεξε» με 11,6% το 2020
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την Αλίκη Παπαδάκη, υπεύθυνη Εξυπηρέτησης Πελατών της NielsenIQ, «το 2020 οι πωλήσεις καφέ αναπτύχθηκαν κατά 11,6% σε όγκο, ενώ η κατηγορία αγοράστηκε δυναμικά και μαζικά τόσο στο πρώτο lockdown, όσο και στο δεύτερο, διατηρώντας τη θετική της πορεία σε όγκο μήνα με τον μήνα. Το 2020 οι πωλήσεις σε αξία ήταν €333,8 εκατ. καφέ, που είναι ανάμεσα στις 5 μεγαλύτερες κατηγορίες FMCG, ενώ η θετική πορεία εξακολουθεί και στο πρώτο τετράμηνο του 2021».
Ανεβαίνουν espresso και φίλτρου
Οι καφέδες φίλτρου και espresso ενισχύουν τη θέση τους, περιορίζοντας τον ελληνικό και τον στιγμιαίο. Οι κερδισμένοι του 2020 είναι ο καφές φίλτρου που αναπτύσσεται συστηματικά στην πανδημία και ο espresso που ενδυναμώνει την διαχρονικά ανοδική πορεία που καταγράφει τα τελευταία χρόνια, ενώ μάλιστα το 2020 εμφάνισε τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με άλλους τύπους καφέ.
Σημαντική ανάπτυξη για Nespresso
Σημαντική ανάπτυξη καταγράφεται στις κάψουλες που είναι συμβατές με το σύστημα Nespresso. Οι πωλήσεις σε αξία για τις κάψουλες συμβατές με τις μηχανές Nespresso ήταν €26,3 εκατ. το 2020, καταγράφοντας ανάπτυξη 76,5%. «Παρατηρούμε ότι ο espresso σε κόκκους αποτελεί ένα μικρό τμήμα και η πορεία του είναι σταθερά ανοδική και αυτό φανερώνει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έχουν οι καταναλωτές για τον καφέ espresso», ανέφερε η κυρία Παπαδάκη.
Ενισχυμένα τα hyper markets
Ενδιαφέρον εν μέσω πανδημίας είναι το γεγονός ότι το 2020 διαπιστώθηκαν διαφορετικές δυναμικές μεταξύ των καταστημάτων. Οι μεγαλύτερες αίθουσες, άνω των 2.500 τ.μ., ενδυνάμωσαν τη θέση τους κατά την περίοδο της πανδημίας, λόγω της ανάγκης των καταναλωτών για περισσότερες επιλογές σε χώρους που δίνουν τη δυνατότητα αποστάσεων.
Μικρότερη η προωθητική ένταση
Τέλος, η προωθητική ένταση της κατηγορίας του καφέ σημείωσε μικρή υποχώρηση το 2020. Ο όγκος υπό προώθηση από 37% το 2018 ενισχύθηκε σε 43% το 2019, για να αποκλιμακωθεί σε 40% το 2020 φτάνοντας το 46% στο τετράμηνο του 2021.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!