Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΛΘ: Στόχος να γίνει gateway port για Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη

Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Λιμάνι Θεσσαλονίκης / Πηγή: Intime

Στόχος μας είναι να γίνει ο ΟΛΘ gateway port για τη Νοτιοανατολική και την Κεντρική Ευρώπη, ανέφερε μεταξύ άλλων σε παρουσίαση που έκανε στο συνέδριο Transportation & Logistics ο Ιωάννης Φετάνης, Chief Commercial Officer του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Οι στόχοι

Ειδικότερα ο κ. Φετάνης ανέφερε ότι η στρατηγική του ΟΛΘ περιλαμβάνει τους εξής στόχους:

  • Τη δημιουργία Gateaway port για containers και bulk cargo σε Βαλκάνια και αγορές Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
  • Την παροχή αποτελεσματικού και αξιόπιστου συστήματος logistics, ανάπτυξη και προώθηση λύσεων διεθνούς logistics και επίτευξη συνδεσιμότητας με Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των διεθνών αγορών και των πιο απαιτητικών πελατών

Στρατηγική τοποθεσία

Πρόσθεσε ακόμη ότι ο ΟΛΘ βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία κοντά στα μεγάλα trans-european δίκτυα αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων, ενώ αποτελεί λιμάνι εθνικού ενδιαφέροντος και ένα από τα 5 λιμάνια που ανήκουν στο βασικό δίκτυο ευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών (Orient/ East Med & Corridor X).

Ο κ. Φετάνης επισήμανε ότι ο ΟΛΘ επενδύει στις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις καθώς η Θεσσαλονίκη είναι μέρος δύο πανευρωπαϊκών διαδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι θα στοχεύουν στη βελτίωση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών και οδικών συνδέσεων με την Κεντρική και την Βόρεια Ευρώπη.

Στόχος του ΟΛΘ, σύμφωνα με τον κ. Φετάνη, είναι η παροχή υπηρεσιών σε 17 χώρες.

Συνδέοντας τον κόσμο

Στο πλαίσιο του σχεδίου «Συνδέοντας τον κόσμο» ο ΟΛΘ έχει στόχο :

  • Τη σύνδεση της Ελλάδας, μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, από και προς την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Άπω Ανατολή και την Αμερική
  • Την εξειδίκευση: tailor made λύσεις που συνδυάζουν διαφορετικές μορφές μεταφορικές υπηρεσίες
  • Την εξοικονόμηση αερίων διοξειδίου του άνθρακα από τη θάλασσα και τους δρόμους μέχρι τους σιδηροδρόμους

Έξυπνο λιμάνι

Ο κ. Φετάνης υπογράμμισε ότι «προωθώντας την τεχνολογική ανάπτυξη και εξέλιξη του Οργανισμού, θέλουμε να γίνουμε ένα έξυπνο λιμάνι που θα προσφέρει ποιότητα και ασφάλεια σε όλους τους πελάτες μας», συμπληρώνοντας ότι «ο ΟΛΘ έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό προκειμένου να δώσουμε υπεραξία στις υπηρεσίες που προσφέρουμε στους πελάτες οι οποίοι μας εμπιστεύονται».

Η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σόφιας

Μεταξύ άλλων ο ΟΛΘ ξεκίνησε στα τέλη του 2020 τη δημιουργία ενός drive port στη Βουλγαρία. Πρόκειται για ένα χερσαίο λιμάνι που συνδέει σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με τη Σόφια.

Η επέκταση της Προβλήτας 6

Φέτος προχώρησε στην προμήθεια 2 νέων ειδικά σχεδιασμένων γερανογεφυρών (STS Cranes) ενώ ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την επέκταση της προβλήτας 6. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό project το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2024 δίνοντας τη δυνατότητα να φιλοξενηθούν ultra large container vessels.

Παράλληλα για το 2022 δρομολογείται η εκβάθυνση του λιμανιού στα 12-13 μέτρα προκειμένου να μπορέσουν να έρθουν μεγαλύτερα καράβια.

Οι 6 βασικοί πυλώνες

Οι 6 βασικοί επιχειρηματικοί πυλώνες του ΟΛΘ είναι οι εξής:

  1. Container termninal services
  2. Conventional cargo services (χυμα φορτίο)
  3. Cruises and coastal services (αναμένονται νέες γραμμές τον Ιούνιο, να πάρει μπρος ο τομέας)
  4. Logistics ελευθέρα ζώνη και εκμετάλλευση χώρων
  5. Διεθνείς και εγχώριες υπηρεσίες μεταφοράς
  6. Προσωρινές υπηρεσίες αποθήκευσης (τελωνεία) στη Σόφια, Βουλγαρία

Υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες προς όλους

Σύμφωνα με τον κ. Φετάνη, ο ΟΛΘ προσφέρει υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες σε όλους τους πελάτες του:

  • Ναυτιλιακές εταιρείες
  • Πράκτορες
  • Τελωνειακούς
  • Εταιρείες μεταφοράς και forwarding

Ενδεικτικά αναφέρθηκαν εταιρείες όπως οι MSC, Cosco, Maersk, CMA CGM. Schenker, Kuehne + Nagel, Hapag-Lloyd, ZIM, ONE, M&M λ.ά.

Αυξημένη διακίνηση containers και μέσα στην πανδημία

Ο ΟΛΘ μπορεί να διακινήσει μέχρι 600.000 containers (TEUs). Παρά την κάμψη που σημειώθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 απόρροια του ξεσπάσματος της πανδημίας, τα άλλα τρία τρίμηνα έκλεισαν με άνοδο για τον ΟΛΘ και με ανάπτυξη 2,68% σε όλο το έτος συγκριτικά με το 2019. Ειδικότερα, η διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (containers - TEUs) ανήλθαν σε 460.780 από 449.000 το 2019 αποτέλεσμα που προήθλε κυρίως από:

  • τη διακίνηση εισαγωγών / εξαγωγών, από 379 χιλ. TEUs το 2019 σε 389 χιλ. TEUs το 2020, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 2,6%
  • τη διακίνηση διαμετακόμισης (transit), από 69 χιλ. TEUs το 2019 σε 71 χιλ. TEUs το 2020, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 3,4%.

Βελτιωμένα έσοδα

Η αυξημένη διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων οδήγησε σε αύξηση κατά 11,3% των εσόδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από € 44,7 εκατ. το 2019 σε € 49,7 εκατ. το 2020. Κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων - παρά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας - παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ο καλύτερος χειρισμός των πελατών, καθώς και οι ενέργειες αναδιάρθρωσης της τιμολόγησης, οι οποίες υλοποιήθηκαν πρόσφατα από την νέα διοίκηση του λιμένα.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ