Σε ράγες υλοποίησης μπαίνει το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΕΡΓΟΣΕ για την προώθηση έξι ταυτόχρονων μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που θα συνδέσουν τα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Με απόφαση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ ξεκινά διαγωνισμός ύψους 74.000 ευρώ (με ΦΠΑ) για την εύρεση συμβούλου ο οποίος θα κληθεί να παράσχει τις υπηρεσίες του για την τεχνική υποστήριξη έξι έργων με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Τα έργα αυτά είναι:
- Αναβάθμιση υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
- Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Ν. Καρβάλη - Τοξότες
- Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης
- Ολοκλήρωση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κόρινθος - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - Νέος Λιμένας Πατρών
- Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας
- Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Λαύριο και σύνδεση με «Ελ. Βενιζέλος» (Κορωπί) και Λιμένα Λαυρίου
Να θυμίσουμε πως την προηγούμενη εβδομάδα από το βήμα του Φόρουμ των Δελφών ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, είχε ανακοινώσει την πρόθεση να προκηρυχθούν τα έργα αυτά εντός του καλοκαιριού.
Στα 3,46 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός
Οι ανωτέρω σιδηροδρομικές συνδέσεις αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής και για το λόγο αυτό κατά τα προηγούμενα έτη έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και τον ΟΣΕ ΑΕ σημαντικό μέρος των αναγκαίων μελετών για την κατασκευή τους.
Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησής τους ανέρχεται στα 3,46 δισ. ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έρχεται μετά την εποχή κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας την 15ετία 2005-2020.
Με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου
Τα έργα αυτά αναμένεται να ενεργοποιηθούν μέσα από την διαγωνιστική διαδικασία. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ. Η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου, επιλέχθηκε καθώς πιστεύεται ότι έτσι θα διασφαλιστεί η τεχνικά άρτια κατασκευή με την πλέον συμφέρουσα τεχνικο-οικονομική λύση, δεδομένης της τεχνικής πολυπλοκότητας και των αυξημένων απαιτήσεων τους, καθώς και σημαντική συντόμευση στη συνολική διάρκεια υλοποίησής τους.
Τα έργα αυτά αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο ΟΕΜ του ΔΕΔΜ, περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχεδιασμό του ΥΠΥΜΕ για την προγραμματική Περίοδο 2021-2027, είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.