Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτόξευση των πωλήσεων καφέ στα σούπερ μάρκετ το 2020 – Στα ύψη ο εσπρέσο

Πηγή: Intime
Πηγή: Intime

Στο... σπίτι τους ήπιαν περισσότερα καφεδάκια από κάθε άλλη χρονιά οι Έλληνες το 2020. Το κλείσιμο της αγοράς HoReCa για σημαντικά χρονικά διαστήματα το προηγούμενο έτος -απόρροια των κυβερνητικών μέτρων που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό της πανδημίας του κορονοϊού- σε συνδυασμό με την καθίζηση του τουρισμού και γενικότερα τη σημαντική πτώση της κυκλοφορίας αύξησαν σημαντικά τις αγορές καφέ στα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, η συγκεκριμένη αγορά αναπτύχθηκε πέρυσι με ρυθμούς 10%-11% (σε όγκο και αξία πωλήσεων), ενώ και ο πρώτος μήνας του 2021 ξεκίνησε με άνοδο 22,6%. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η επίδοση αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τον αντίστοιχο περσινό μήνα δεν είχε κάνει ακόμη την εμφάνιση στη χώρα μας η πανδημία.

Η εικόνα των επιμέρους κατηγοριών καφέ

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, η κατηγορία του εσπρέσο ήταν αυτή που οδήγησε στην ώθηση, καθώς αναπτύχθηκε με ρυθμούς άνω του 40% σε όγκους και αξία, λόγω των πολύμηνων lockdowns στο HoReCa και της στροφής στην κατανάλωση εντός του σπιτιού. Μάλιστα, με τις ίδιες ταχύτητες ξεκίνησε και το 2021, όπου οι τζίροι στα σούπερ μάρκετ προσέγγισαν αυτούς που γίνονται στις δύο κορυφαίες κατηγορίες (του ελληνικού και του στιγμιαίου), οι οποίοι τη διετία 2018-2019 έκαναν τις… διπλάσιες πωλήσεις από τον εσπρέσο, «ψαλίδα» η οποία έκλεισε πέρυσι στο +40%.

Ανάπτυξη 2020 (σε αξία)

  • Φίλτρου: 10,3%
  • Ελληνικός: 3,48%
  • Στιγμιαίος: 2,71%
  • Εσπρέσο: 42,22%

Ανάπτυξη 2020 (σε όγκο πωλήσεων)

  • Φίλτρου: 12,9%
  • Ελληνικός: 5,25%
  • Στιγμιαίος: 4,15%
  • Εσπρέσο: 40,9%

Μικρή ανάπτυξη για ελληνικό και στιγμιαίο

Όπως φαίνεται και από τα στοιχεία, η δεύτερη κατηγορία που κατέγραψε διψήφια ποσοστά ανόδου το 2020 ήταν αυτή του καφέ φίλτρου, ενώ μικρότερη ήταν η ανάπτυξη (3%-5%) για ελληνικό και στιγμιαίο, οι οποίες πάντως θυμίζουμε ότι είναι και οι μεγαλύτερες κατηγορίες με ετήσιους τζίρους 70-78 εκατ. ευρώ η κάθε μία τα τελευταία χρόνια στα σούπερ μάρκετ που εξετάζει η IRI.

Διεθνείς κολοσσοί στον εσπρέσο

Σε κάθε περίπτωση η κατηγορία του εσπρέσο είναι αυτή που εμφανίζει τη μεγαλύτερη δυναμική και στην οποία τοποθετούνται όλο και νέοι ισχυροί «παίκτες» (με τελευταία ηχηρή είσοδο αυτή του Costa Coffee από την Coca-Cola HBC), με το μερίδιο στο σύνολο της κατηγορίας καφέ στα σούπερ μάρκετ να ανεβαίνει με γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια.

Σημαντική είναι η ανάπτυξη και στις κάψουλες καφέ, καθώς πολλοί καταναλωτές έχουν αποκτήσει μηχανές στο σπίτι τους, χάρη κυρίως σε μια κουλτούρα που καλλιέργησε η Nespresso (της Nestle) και με τα δικά της flagship καταστήματα. Έτσι βλέπουμε διεθνείς κολοσσούς στη συγκεκριμένη κατηγορία, όπως η Illy, η Lavazza, η L’Or, η Jacobs, αλλά και η Starbucks (σε συνεργασία με τη Nestle).

Η ελληνική παρουσία

Από ελληνικής πλευράς, δυναμικά έχει μπει η Kafea Terra (με τον Dimello), ενώ συνεχώς αυξάνει την παρουσία της στα σούπερ μάρκετ η Coffeeway (Coffee Connection), μετά και την είσοδο στην εταιρεία του fund VNK, του Βασίλη και της Νέλλης Κάτσου, η στρατηγική του οποίου περιλαμβάνει και τη μεγαλύτερη διείσδυση των προϊόντων καφέ στη λιανική.

Μερίδιο εσπρέσο στα σούπερ μάρκετ

  • 2018: 16%
  • 2019: 18%
  • 2020: 23%
  • Ξεκίνημα 2021: 25%

Τι τζίραρε ο καφές ανά γεωγραφική περιοχή

Εξετάζοντας την εικόνα του τομέα ανά γεωγραφική περιοχή, όλες οι περιοχές κατέγραψαν εντυπωσιακή ανάπτυξη, με το μεγαλύτερο ποσοστό (πλησίον του 60%) να το συναντάμε στη Θεσσαλονίκη.

Πωλήσεις σε αξία (σε χιλιάδες ευρώ)

  • Αττική: 31.097 (+40,7%)
  • Θεσσαλονίκη: 4.975 (+58,89%)
  • Β. Ελλάδα: 3.312 (+43,15%)
  • Κεντρική Ελλάδα: 6.166 (+42,07%)
  • Πελοπόννησος: 3.629 (+45,1%)
  • Κρήτη: 3.768 (+32,44%)

Στο +55% η ανάπτυξη στα hypermarkets

Σε επίπεδο καταστημάτων, η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων (όπως και σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων) σημειώθηκε στα hypermarkets (άνω των 2.500 τ.μ.), ελέω… πανδημίας και μικρότερου συνωστισμού, καθώς το ποσοστό ανάπτυξης διαμορφώθηκε σε 55,1%, υπεριδιπλάσιο από αυτό της κορυφαίας κατηγορίας (με καταστήματα 1.000-2.500 τ.μ.)

Πωλήσεις σε καταστήματα (σε χιλιάδες ευρώ)

  • 0-400 τ.μ.: 4.606 (+31,15%)
  • 400-1.000 τ.μ.: 16.705 (+42,1%)
  • 1.000-2.500 τ.μ.: 23.125 (+20,3%)
  • >2.500 τ.μ.: 8.511 (+55,11%)
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ