Νέα
  • ΓΔ: 1414.46 +0.72%
  • Τζίρος: 5,93 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Θα παραμείνουν ακριβά μετά τους νέους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα

Η απόφαση της Κομισιόν να επιβάλει νέους υψηλούς σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) θα διατηρήσει τις τιμές υψηλότερες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για την αύξηση των πωλήσεων τους, μία κίνηση που εκ πρώτης όψεως φαίνεται αντίθετη στον στόχο της ΕΕ για την πράσινη μετάβαση.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε χθες ότι θα αυξήσει τους δασμούς έως και 48% στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, υποσχόμενη να προστατεύσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία από τις παράνομες, όπως τις αποκάλεσε, επιδοτήσεις που δίνει το Πεκίνο.

Υπήρξαν αμέσως αντιδράσεις, καθώς η απόφαση δεν βοηθάει στη μείωση των υψηλών τιμών και μπορεί τελικά να ζημιώσει παρά να ωφελήσεις ευρωπαϊκές εταιρείες -  όπως η Volkswagen και η Renault -  καθώς η Κίνα απειλεί με αντίποινα.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Υψηλούς δασμούς στα κινεζικά προανήγγειλε η Κομισιόν

Η απόφαση δεν θα βοηθήσει την ΕΕ

«Η προστασία των αυτοκινητοβιομηχανιών από τον ανταγωνισμό και η παρεμπόδιση της πρόσβασης των καταναλωτών σε οικονομικά προσιτά EV σήμερα δεν πρόκειται να βοηθήσει (την ΕΕ)  να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους, ούτε θα βοηθήσει τις εγχώριες βιομηχανίες της»,, δήλωσε η Aleksandra O' Donovan, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του BloombergNEF για τις ηλεκτροκίνητες μεταφορές. «Προς το παρόν, φαίνεται ότι οι στόχοι απαλλαγής από τον άνθρακα μπορεί να μην αποτελούν προτεραιότητα», πρόσθεσε.

Ούτως ή άλλως, οι φιλόδοξοι πράσινοι στόχοι της Ευρώπης για απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2035 ήταν ήδη υπό πίεση καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν πολύ ακριβά για τον μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανησυχία στην Ευρώπη από την επέλαση φτηνών κινεζικών μοντέλων

Πλήγμα για SAIC και BYD

Οι κινεζικές εταιρείες, με επικεφαλής την BYD και την SAIC Motor κινούνταν για πωλήσεις φθηνότερων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά με τους νέους δασμούς οι τιμές θα παραμείνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απρόσιτες για πολλούς δυνητικούς αγοραστές.

Στις ετήσιες προοπτικές του για τα ηλεκτρικά οχήματα που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη, το BloombergNEF μείωσε τις προβλέψεις του για τις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατά 6,7 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2026, βλέποντας πολύ πιο αργή αύξηση από ό,τι προβλεπόταν μόλις πριν από ένα χρόνο.

Οι δασμοί της ΕΕ θα μειώσουν πιθανότατα τις εισαγωγές από την Κίνα κατά 25%, δηλαδή κατά περίπου 4 δις. δολάρια, σύμφωνα με το Ινστιτούτο για την Παγκόσμια Οικονομία του Κιέλου.

Η SAIC πρόκειται να πληγεί περισσότερο, αφού η ΕΕ ανέφερε ότι η κρατική εταιρεία δεν συνεργάστηκε με την έρευνά της και επέβαλε υψηλότερους δασμούς. Η εταιρεία άρχισε να στέλνει ηλεκτρικά MG στην Ευρώπη πριν από περίπου πέντε χρόνια και είχε μεγαλύτερη απήχηση από άλλες κινεζικές εταιρείες, με αυτοκίνητα όπως το σχετικά προσιτό MG4 sedan που πωλείτο στα 34.990 ευρώ.

Η προσπάθεια της BYD να πουλήσει το χαμηλού κόστους αυτοκίνητο πόλης Seagull στην Ευρώπη μόλις στα τέλη του 2025 για λιγότερο από 20.000 ευρώ πιθανόν να τεθεί και αυτή σε κίνδυνο.

Πιο ακριβά και τα αυτοκίνητα της Tesla

Ο αντίκτυπος δεν περιορίζεται μόνο στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ενώ σχεδόν το ένα πέμπτο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι κατασκευάστηκαν στην Κίνα, οι κινεζικές εξαγωγές κυριαρχούνται από την αμερικανική Tesla, η οποία πουλά στην ευρωπαϊκή αγορά το σεντάν Model 3 από τη Σαγκάη.

Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει επίσης να πληρώσουν, με όσους συνεργάζονται με την έρευνα να προβλέπεται πρόσθετη εισφορά 21% που θα τεθεί σε ισχύ στις 4 Ιουλίου. Η Tesla και ενδεχομένως άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να δουν μια προσαρμογή στους δασμούς αυτούς.

«Η απόφαση για πρόσθετους εισαγωγικούς δασμούς είναι ο λάθος δρόμος. Ο προστατευτισμός κινδυνεύει να ξεκινήσει ένα σπιράλ: οι δασμοί οδηγούν σε νέους δασμούς, σε απομόνωση αντί για συνεργασία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse σε δήλωσή του.

Η Κίνα απείλησε με αντίποινα Στους τομείς της γεωργίας, της αεροπορίας και των αυτοκινήτων με μεγάλους κινητήρες, λέγοντας ότι είναι βαθιά απογοητευμένη και σταθερά αντίθετη στα μέτρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ΕΕ έχει χαρακτηρίσει τους πρόσθετους δασμούς προσωρινούς, σηματοδοτώντας ότι θα μπορούσε να προσαρμόσει την πορεία της πριν από την προθεσμία της 4ης Νοεμβρίου, εάν οι περαιτέρω συνομιλίες οδηγήσουν σε μια διευθέτηση με διαπραγμάτευση.

«Υπάρχει τώρα μια ευκαιρία να προσπαθήσουμε και ελπίζω να πετύχουμε να σταματήσουμε αυτό το επαπειλούμενο σπιράλ. Αν μπούμε σε έναν αγώνα δρόμου δασμών με την Κίνα, τότε το μωρό θα πεταχτεί μαζί με το νερό της μπανιέρας», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ρόμπερτ Χάμπεκ.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ