Για πρώτη φορά, το μέσο κόστος επισκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασε τα 700 ευρώ, φτάνοντας στα 718 ευρώ, σύμφωνα με την ετήσια ανάλυση της CarGarantie. Το 2022, η αντίστοιχη μέση τιμή ανερχόταν στα 600 ευρώ, καταγράφοντας σημαντική αύξηση μέσα σε έναν χρόνο.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο δαπανηρές επισκευές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αφορούν τον κινητήρα, που ευθύνεται για το 26% του συνολικού κόστους, έναντι 25,9% την προηγούμενη χρονιά.
Οι κυριότερες βλάβες σε μεταχειρισμένα και καινούργια αυτοκίνητα
Το σύστημα καυσίμου, συμπεριλαμβανομένου του υπερσυμπιεστή, αντιπροσωπεύει το 17,7% του κόστους (προηγούμενο έτος 17,6%), ενώ ακολουθεί το ηλεκτρικό σύστημα με 12,9%, ελαφρώς μειωμένο από το 13,4% της περασμένης χρονιάς.
Στα καινούργια αυτοκίνητα, τα πρότυπα βλαβών παραμένουν παρόμοια, με τον κινητήρα να ευθύνεται για το 18,4% του κόστους επισκευής (έναντι 20,4% το προηγούμενο έτος). Δεύτερο έρχεται το ηλεκτρικό σύστημα με 17,8% (από 14,7%), ενώ ακολουθεί το σύστημα καυσίμου με 15,5%.
Η ανθεκτικότητα των ηλεκτρικών συστημάτων και τα πρώτα χιλιόμετρα
Στα μεταχειρισμένα οχήματα, το ηλεκτρικό σύστημα παραμένει η πλέον ευάλωτη κατηγορία, υπεύθυνη για το 21,5% των βλαβών (έναντι 22,1% το προηγούμενο έτος). Ακολουθεί το σύστημα καυσίμου με 18,2% και ο κινητήρας με 13,5%.
Στα καινούργια αυτοκίνητα, η συχνότητα βλαβών στο ηλεκτρικό σύστημα αυξήθηκε στο 26,1%, σε σχέση με το 20,2% το 2022.
Πέρυσι, το 27,6% των ζημιών σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σημειώθηκε στα πρώτα 5.000 χιλιόμετρα, ενώ το 21% καταγράφηκε μετά από περισσότερα από 25.000 χιλιόμετρα. Σε ό,τι αφορά το χρόνο, το 25,8% των ζημιών εμφανίστηκε μετά την παρέλευση 360 ημερών.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ