Αύξηση στο διεθνές εμπόριο βλέπει για φέτος ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd, της πέμπτης μεγαλύτερης εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών στον κόσμο.
Όπως δήλωσε στο CNBC, οι συζητήσεις που έχει με πελάτες και άλλες εταιρείες logistics του προκαλούν μια πιο αισιόδοξη άποψη για τη ζήτηση στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σχέση με προηγούμενες προβλέψεις.
«Βλέπουμε επίσης ότι τα αποθέματα έχουν εξαντληθεί σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά…Επομένως, είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με αυτό», σημείωσε.
Η εταιρεία του ανακοίνωσε μεγάλη πτώση των καθαρών κερδών της το 2023, σε σύγκριση ωστόσο με το προηγούμενο έτος – ρεκόρ, και μείωσε το μέρισμα, με αποτέλεσμα την πτώση της μετοχής της
Τα περσινά κέρδη ήταν ιστορικά τα τρίτα υψηλότερα που έχει καταγράψει η εταιρείας αν και σημαντικά χαμηλότερα από αυτά του 2022, τα οποία τροφοδοτήθηκαν από τις υψηλές τιμές των ναύλων που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού.
«Το τελευταίο τρίμηνο του 2023 ήταν δύσκολο, επειδή τα ναύλα διαμορφώθηκαν σε μη βιώσιμα επίπεδα. Νομίζω ότι όλοι το παρατήρησαν αυτό.
Τα είδαμε να ανεβαίνουν λίγο προς το τέλος του τριμήνου και στη συνέχεια, φυσικά, λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία άλλαξε και πάλι τα δεδομένα στην αγορά», δήλωσε ο Jansen.
Παρά την αύξηση των ναύλων των εμπορευματοκιβωτίων λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, η Hapag-Lloyd προβλέπει μείωση των κερδών φέτος, καθώς έχει αυξηθεί το κόστος με τα πλοία της να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής για λόγους ασφαλείας.
Διαβάστε επίσης: Ερυθρά Θάλασσα: Απέτρεψε δυο drones η φρεγάτα Υδρα - Πρώτη εμπλοκή κατά των Χούθι
Δύσκολες οι προοπτικές στην Ερυθρά Θάλασσα
Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζονται. «Είναι μια ανησυχητική κατάσταση και νομίζω ότι οι προοπτικές (στην Ερυθρά Θάλασσα) είναι πολύ δύσκολες.
Ελπίζουμε ότι θα έχει τελειώσει σε μερικούς μήνες. Γνωρίζω όμως πολύ καλά ότι παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν πολλές χώρες, ορισμένοι πιστεύουν επίσης ότι μπορεί (η κρίση) να διαρκέσει αρκετά περισσότερο.
Τελικά, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε τους ανθρώπους μας ασφαλείς, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι οι χρόνοι διέλευσης θα είναι λίγο μεγαλύτεροι», δήλωσε ο επικεφαλής της Hapag-Lloyd.
Διαβάστε επίσης: Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιπτώσεις της κρίσης στις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι αναφέρθηκε σε εκδήλωση του ΣΕΒ
Αύξηση κόστους καυσίμων και εκπομπών ρύπων
Η διαδρομή γύρω από το Κέρας της Αφρικής είναι μεγαλύτερη και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καίνε περισσότερα καύσιμα. Εκτός από το πρόσθετο κόστος, σύμφωνα με το Sea-Intelligence, οι εκτροπές από την Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 260%-354%.
Ως αποτέλεσμα, οι ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες θα πληρώσουν υψηλότερο κόστος για τις εκπομπές στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας ρύπων της ΕΕ.
«Αυτό είναι σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα. Σήμερα πρέπει να ταξιδεύουμε ταχύτερα και περισσότερο. Ετσι, αυτό δεν μας βοηθά να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους βιωσιμότητας (για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2045).
Ελπίζω, ωστόσο, ότι αυτή είναι μια προσωρινή κατάσταση και ότι μέσα σε μερικούς μήνες θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε στο Σουέζ και μετά, φυσικά, να επιστρέψουμε στην αρχική μας πορεία», πρόσθεσε ο Jansen.
Αύξηση της δυναμικότητας των πλοίων
Οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων έχουν αυξήσει κατά περίπου 5% τη συνολική δυναμικότητα των πλοίων τους για να αντισταθμίσουν τις καθυστερήσεις.
Ο Hansen λέει ότι με το να ταξιδεύoυν τα πλοία ταχύτερα από το κανονικό, η δυναμικότητά τους έχει αυξηθεί περαιτέρω, κατά 8-10%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!